Pyromusical Passendale - ALPECO Fireworks

RedBaron

Pyroworld
Inmiddels voor de 5e keer heeft Alpeco op het plein voor de kerk in Passendale een muzikaal vuurwerk geschoten, dit jaar was dat op 8 December (voor de mensen die dat óók eens willen meemaken, het is volgend jaar op 14 December)

Met gebruikmaking van de nieuwe blokken die reeds bij Alpeco te verkrijgen zijn werd er een fantastisch showtje neer gezet.

de fotokes:

ALP_DBK_PASSENDALE_08-12-2006_007.JPG

het kerkplein waarvoor het vuurwerk stond opgesteld

ALP_DBK_PASSENDALE_08-12-2006_004.JPG

X shaped blok van weco

ALP_DBK_PASSENDALE_08-12-2006_014.JPG

Een van de nieuwe blokken van Alpeco in actie

ALP_DBK_PASSENDALE_08-12-2006_025.JPG

Een wolk met popping chrysanthemum

ALP_DBK_PASSENDALE_08-12-2006_019.JPG

Een stukkie finale

Uiteraard is er van deze pyromusical ook een filmpje verkrijgbaar, deze kun je *HIER* downloaden

lekker showtje!!!! :p
Alleen gaat de witbalans van de camera opeens op "auto"of iets dergelijks.. jammer want het beeld wordt er niet beter op.
Maar zeker mooi! Bedankt voor weer een oppeppertje!

Alleen gaat de witbalans van de camera opeens op "auto"of iets dergelijks.. jammer want het beeld wordt er niet beter op.
Maar zeker mooi! Bedankt voor weer een oppeppertje!

hey die snap ik ff niet, want ik film geheel handmatig ? :sad: zou je mij eens kunnen uitleggen wat je precies bedoeld?

Onderschrift 2e foto: x shaped blok, typfout of is een x shape nieuw ofzo?

Niks nieuws aan, komt de laatste jaren wel steeds meer op in blokken, X shape is dat 2 rijen met effecten, in dit geval kometen, tegen elkaar in gaan, net als Z maar dan 2 tegelijk maar dan tegenovergesteld van elkaar.

Als je het filmpje nu bekijkt snap je wat ik bedoel.

Erg leuk filmpje bedankt daarvoor!
Over de show vind dat ze erg leuk gebruik hebben gemaakt van fonteinen veel verschillende voren gedaan en goed op de muziek!
Vond het eerste blok echt waanzinnig supergoede snelheid mooi fel echt super!
Halverwege de shell's rode peony enzo vond ik niet helemaal super vond het nite heel veel bijdragen ook de uit de kluiten gewassen romeinse kaars op 4:20 vond ik niet super... Zeker niet als er vervolgens heerlijk mooie candle's achter worden geschoten...
Einde was ook weer erg leuk waarin ik zoiezo nog 1 nieuw blok van alpeco herkende die ik oo kthuis heb staan :thumbup:
Overall best leuk showtje met paar hoogtepuntjes!
:bye:

Dit is een show die een klein budget heeft, en waar we echt gewoon om de prestige gewoon veel tijd, produkten en moeite in steken. we maken hier bijna tot geen geld op.

Zo ie zo al was het alleen maar omdat deze mensen waar we het voor schieten erg aaridg zijn, en ons als ware helden ontvangen met allerlij eten en drinken. en de brandweer komt ons netjes mee helpen met het opruimen. klasse!

Ja, ik vind het een prima show, mooi met de muziek gewerkt en mooi vuurwerk gebruikt. Leuk om de blokken terug te zien die we op de demo ook zagen, geeft toch even net dat idee erbij hoe het in werkelijkheid is.

Muziek keuze is ook prima gedaan, eerste nummer spreekt mij ook vooral aan, mijn smaak, en met die fonteinen erop afgestemd is het ook wel érg mooi. Zo moet je met de muziek werken, vind dit echt een pluspunt.

Over de candles wordt hierboven al wat gezegd, die zijn minder. Ja, ik ben het er in zekere zin mee eens, ze gebruiken de candles wel goed, maar van candles is het nadeel dat ze uiteindelijk niet meer constant gaan, dat is wel even jammer. De single shots erna zijn daarentegen weer erg lekker én weer op de melodie, hoop hier vaak dingen van terug te zien, ben er dol op! :D

Gewoon een goede show, klein budget, maar ze hebben er het maximale uit gehaald naar mijn mening.

P.S.: wat is dat X-shape blok toch lekker he, maar schiet deze nou zo vaak door of is dat het effect dat ie uiteindelijk 2 rijen 1 richting op schiet (Z-Shape)?

Laatst bewerkt:
P.S.: wat is dat X-shape blok toch lekker he, maar schiet deze nou zo vaak door of is dat het effect dat ie uiteindelijk 2 rijen 1 richting op schiet (Z-Shape)?

Er schoot een rode rij door, helaas. het klopt wel dat het blok wat danst.dus het gaat dan wel goed synchroon van links naar rechts tegenovergesteld, maar het lijkt wat van links naar rechts over te hellen. volgen jullie me nog? :)

hey die snap ik ff niet, want ik film geheel handmatig ? :sad: zou je mij eens kunnen uitleggen wat je precies bedoeld?

Wat voor camera heb je?
Want ik zie iets gebeuren op seconde 27 in het filmpje. Al is het zowiezo in het algemeen erg donker.

Hier kun je wat lezen over witbalansen wat het is.

Mischien omdat je daarom alles handmarig doet zal je de witbalans van je camera anders moeten instellen of op automatisch zetten.

Als ik weet welke camera je hebt kan ik voor je opzoeken hoe je dat moet instellen. Dan kun je dat thuis ook testen met lucifers e.d. Het heeft namelijk met de temperatuur van het licht te maken.

Het is *** want ik kan in Premiere of after effects geen WMV bestanden importeren :angry: Anders had ik ven kunnen kijken naar j efilm door te "levellen" zoals dat heet. Maar de kleuren wit horen niet rood te zijn zoals bij alle filmpjes van jullie. Ik denk niet dat dat te maken heeft dat je geen 3CCD camera hebt maar eerder aan het programma dat je gebruikt (windows movie maker?) en als je dan iets exporteert maken zulke programma's het vaak heel erg donker door de compressie die erop zit.

Laatst bewerkt:
Weet iemand hier mischien welke blokken er zijn afgeschoten? Ik meen het palm beach effect te hebben gezien. Zou dat de 'Leon' geweest zijn? :p of een kleiner nieuw blok?

Het is *** want ik kan in Premiere of after effects geen WMV bestanden importeren :angry: Anders had ik ven kunnen kijken naar j efilm door te "levellen" zoals dat heet. Maar de kleuren wit horen niet rood te zijn zoals bij alle filmpjes van jullie. Ik denk niet dat dat te maken heeft dat je geen 3CCD camera hebt maar eerder aan het programma dat je gebruikt (windows movie maker?) en als je dan iets exporteert maken zulke programma's het vaak heel erg donker door de compressie die erop zit.

Weet toevallig dat RedBaron Adobe premiere gebruikt en zelf ook heel wat over editen en dergelijke weet dus lijkt me sterk dat jij even een oplossingkje hebt gevonden daarnaast zie ik nou niet echt iets aan kleur veranderen op seconde 27alleen iets donkerder ....
Niet om je aan te vallen hoor maar toch...
:bye:

hehehehe,

Leuk om te lezen hierzo...

Ik maak gebruik van een Canon XM2 3CCD video camera. ik heb mijn beelden even bekeken wat jullie\jij zien is mijn iris die ik dicht gooi, zodat je de fonteinen beter ziet. Anders zou het plaatje overbelicht raken.

Wat betreft mijn videopakket.. ik maak al tijden gebruik van Adobe speelgoed (misschien heb je nog nooit beelden van mij gezien..) Adobe Premiere 2.0 daar doe ik al een hele poos mijn videos mee maken.

Je kan rustig stellen dat ik niet nieuw ben in dit wereldje :wink:

Ik weet niet wat jij met wit en rood heb. wat ik wél doe is in warme kleuren filmen. zodat rood ook echt rood is en niet oranje of roze (wat je bij veel filmpjes ziet, met name filmpjes van sony cams). Wat ik verder vaak hoor, je filmt donker, nee ik film helemala nietr donker. De meeste die dat zeggen bekijken hun materiaal op een LCD computer scherm. Die schermen staan standaard te donker ingesteld voor videos. in je beeldscherm eigenschappen moet je dan ook voor alleen je video filmpjes ff je zaakie lichter zetten, probleem opgelost. Met een normale monitor heb je dat namelijk niet

En het ballenpakket Windowsmoviemaker heb ik nog nooit gebruikt.

Dusss... bedankt voor de hulp maar ik denk niet dat het nodig is :D

Ik heb deze film nu pas ontdekt.
Inderdaad herken ik diverse nieuwe blokken van Alpeco.
Een mooie show met een fantastische begeleiding op muziek
Geweldige mix van beiden.
Mooie, krachtige shells tussendoor
En de fonteinen op de grond zijn ook mooi.
De finale is weer om te smullen.
Bedankt Red Baron, ook deze is weer erg mooi.

:bye: :bye:

Back
Bovenaan