Pyroclocks

Nee, maar dan beken je wel dat je schuldig bent en als je niet wist dat die dingen verboden waren (zijn ook op een niet nader te noemen bij de meeste wel bekende nederlandse site te koop...) kun je dat wel uitleggen als je het laat voorkomen. En gezien alle verwarrende berichten hier in dit topic, zou ik het mooi voor laten komen. Hoger zal je boete ook niet worden, dus wat heb je te verliezen?

Voor laten komen?
Schuldig ben je toch al.
Dus hoef je het ook niet te bekennen.
En verder, je zelf verdedigen is zowieso al een verloren zaak dus zal je een advocaat ter hand moeten nemen.
Weet je wat ze kosten en wat voor tijd er in gaat zitten?
Dit voor laten komen heeft geen enkele zin.
Gewoon die 400 betalen. Dan ben je het beste en goedkoopste klaar.
Laat je dit voorkomen en verliezen doe je toch, dan heb je er meteen een strafblad aan hangen.
Bij een boete van deze groote niet.
Betalen en je bent overal van af.

Als hij de schikking accepteert geeft hij wel toe dat hij schuldig is, maar de rechter heeft dan geen uitspraak gedaan.
Zo lang de rechter geen uitspraak heeft gedaan ben je onschuldig.

Als hij de schikking accepteert geeft hij wel toe dat hij schuldig is, maar de rechter heeft dan geen uitspraak gedaan.
Zo lang de rechter geen uitspraak heeft gedaan ben je onschuldig.
En hoe groot acht jij de kans dat de rechter hem onschuldig verklaard?
Ik persoonlijk acht die kans erg klein.

Laatst bewerkt:
:shocked::angry:
Voor laten komen?
Schuldig ben je toch al.
Dus hoef je het ook niet te bekennen.
En verder, je zelf verdedigen is zowieso al een verloren zaak dus zal je een advocaat ter hand moeten nemen.
Weet je wat ze kosten en wat voor tijd er in gaat zitten?
Dit voor laten komen heeft geen enkele zin.
Gewoon die 400 betalen. Dan ben je het beste en goedkoopste klaar.
Laat je dit voorkomen en verliezen doe je toch, dan heb je er meteen een strafblad aan hangen.
Bij een boete van deze groote niet.
Betalen en je bent overal van af.

je hebt wat mij betreft gelijk gewoon betalen dat is in dit geval het goedkoopst ,en het feit dat ze op een nederlandse site worden aangeboden zegt de rechter ook niks.pistolen worden in nederland ook gewoon legaal verkocht maar iedereen word toch gewoon geacht te weten dat je ze zonder vergunning niet mag hebben,dat geld dus voor deze dingen dus ook.we hebben niet allemaal een moscowitch in de tuin staan,maar goed als je geld hebt en tijd kan hij doen wat hij wil maar ik ben met jou eens dat het een verloren zaak is:cry::sad::mad:

Ik zou gewoon betalen.
Als je later een VOG moet halen bij het gemeentenhuis voor je werk kan dat soms nare gevolgen hebben voor je werk.

Die is erg klein ja,
Als hij akkoord gaat met de schikking heeft hij ook geen kans op een strafblad

Wat in dit topic niet duidelijk blijkt is of TS een strafbeschikking (beschikking) of een transactievoorstel (schikking) heeft gekregen. Dit zijn twee verschillende dingen.

De strafbeschikking is te herkennen aan het woord strafbeschikking rechtsboven op de brief. De strafbeschikking legt het OM op. Als je het daar niet mee eens bent kun je in verzet bij de strafrechter tegen de strafbeschikking. Deze strafrechter zal dan een oordeel vellen.

Voor een strafbeschikking geldt, ook als je netjes betaalt en akkoord gaat, dat je niet een schone VOG kunt krijgen. Strafbeschikkingen worden altijd opgenomen tenzij ze zeer laag van aard zijn (bijv. 20 euro betalen). Dit geldt overigens ook voor transacties.

Met een strafbeschikking kan het OM je een straf opleggen maar via die weg jouw ook vervolgen. Het heeft een dubbele werking. het kan voorkomen dat als je de strafbeschikking betaalt, je niet vervolgt wordt. Het kan ook zijn dat je na het betalen alsnog gedagvaard wordt.

De transactie heeft, bij tijdig betalen, geen gevolgen voor je VOG. Deze blijft mooi schoon ook al heb je de transactie betaald. Je koopt als het ware je vervolging bij de strafrechter af. Als je een transactie betaalt (brief herkenbaar met letter T rechtsboven), werkt het ne bis in idem beginsel waardoor vervolging niet meer mogelijk is.

Sorry voor de late reactie maar hierbij even het slot van dit verhaal. Ik heb de 400 afgetikt en het was helemaal klaar. :)

Back
Bovenaan