Het was half zes. Normaal draaide ik me om om verder te slapen, of moest de wekker nog 2 keer gaan, maar deze keer lag ik vol energie in bed. Toen de wekker ging ben ik er meteen uit gegaan. Meteen even 2 broodjes pindakaas naar binnen forceren, en wachten tot het half 7 was. Toen het eindelijk zover was gingen we onderweg naar Duitsland. Was wel flink in de zenuwen op de heen weg. De eerste stop was de Aldi. In de Aldi was ik nog steeds in de zenuwen, er stond een rij, maar die was niet zo lang en stroomde niet helemaal de winkel uit. We waren al vrij snel bij het vuurwerk, toen ik het vuurwerk zag, waren de zenuwen al snel verplaatst met enthousiasme. Het was eindelijk zover! Al snel had ik mijn vuurwerkjes bij elkaar, dit was namelijk het eerste jaar dat ik met een lijstje naar Duitsland ging. Wat me goed beviel. Ik twijfelde nog om een extra pijlen pakket te kopen maar ik heb het toch niet gedaan. Eenmaal bij de kassa had ik toch nog even een sfeer plaatje gemaakt van mijn vuurwerk bij de Aldi

Nu we klaar waren bij de Aldi gingen we naar de Lidl. Hier was een wat grotere rij. Maar wij gingen ons vuurwerk alvast halen terwijl mijn vader in de rij zat te wachten met zijn winkel karretje. De Lidl vond ik toch wel een leukere winkel kwa vuurwerk. Had vrij snel mijn vuurwerk bij elkaar, helaas hadden ze de kubisch kanonslagen niet. Maar ik heb die vervangen met een paar leuke nieuwe producten. Hier was ik wel van mijn lijstje afgeweken. Ze hadden namelijk zulke leuke producten! Hier was wel mijn grootste bestelling. Ik gok dat het rond de 130 was.
Toen we buiten waren had ik een mooie foto gemaakt van al ons Duitse vuurwerk

Nu was het tijd om naar Nederland te gaan voor ons vuurwerk. De eerste stop was de koperen jan, hier had ik een kleine bestelling staan van 30 euro. Ik had hier eigenlijks alleen besteld voor de gratis red dragon actie. Had mijn lijstje afgeleverd en ze gingen meteen mijn vuurwerk halen. Tijden het wachten heb ik nog een slof kanonslagen er bij gekocht, die horen er toch bij he!
Toen ze met een winkel karretje binnen kwamen rijden was in echt verbaasd dat ik toch een flinke collectie had voor die 30 euro. En wat was die red dragon groot!

Nu was het tijd om verder te gaan om naar vuurwerk Outlet. Eenmaal aangekomen zagen we dat het al rond 11 uur was. Toch al 2,5 uur wezen shoppen. In de winkel was het erg rustig. Ik kon eigenlijks direct al mijn bestelling op halen. Een dikke cake box en nog wat leuke bij producten. Na de bestelling snel te hebben afgehandeld, en het vuurwerk af te hebben geladen in de auto was het tijd om nog wat bij te bestellen. Ik moest nog even wat bij bestellen voor mijn oom en heb zelf ook nog wat dikke single shots besteld. Heb goed advies gehad en de verkoper leek er verstand van te hebben, en ik heb zelfs korting gekregen op mijn eccentic shots! Nu was het tijd om naar huis te gaan. Eenmaal thuis heb ik de collectie netjes neer gezet en heb ik snel een foto gemaakt

Later heb ik ook nog een collectie video gemaakt die best goed is gelukt
Al met al was het wel een dagje. Maar heb het ondanks een aantal dingen toch een erg leuke dag gehad. Al met al heeft het 350 euro gekost. Nu is het wachten op het afsteken van mijn mooie vuurwerkjes.