Pyro trip naar Zurrieq, Malta, 2019

Mede liefhebbers,

Ik ben gisteren weer terug gekomen van mijn 2e trip naar Malta.
Dit jaar ga ik in tegenstelling tot vorig jaar enkele compilaties maken ipv allemaal losse filmpjes posten. Zodra ik weer een compilatie af heb zal ik hem in dit topic posten. De beelden zijn dit jaar allemaal geschoten in 4K, dus ik hoop dat ze jullie kunnen bekoren.

Als eerste onderstaande video.
Deze video is Het laatste deel van de show van afgelopen zaterdag.
De show bestond uit een kort beginstuk, waarna er heel lang shells stuk voor stuk geschoten werden, om vervolgens te eindigen met dit laatste stuk. Er werd geschoten tot 27", en de beelden liegen er niet om. Enjoy!

Super vette show zeg! Is dit een afsluiter van een feestweek ofzo. Ziet er zo wel veel spectaculairder dan het international fireworks festival in April of zie ik dat verkeerd?

Super vette show zeg! Is dit een afsluiter van een feestweek ofzo. Ziet er zo wel veel spectaculairder dan het international fireworks festival in April of zie ik dat verkeerd?

Dat internationale festival ben ik nog nooit geweest, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Dit was de voornaamste show op de zaterdag, de volgende dag werd er als afsluiting van een stooksessie (van 18.00 tot 22.00 met twee pauzes van een half uur!) weer een geschoten. Die was weer heel anders. Daar werden de dikke bommen een voor een afgeschoten, maar wel in een lekker tempo: voor er een knalde was de volgende alweer onderweg naar boven!

Ik heb in totaal ruim 50gb aan materiaal, dus jullie gaan het allemaal nog zien.

Malta staat sowieso op mijn wishlist om het ooit te doen, als freakzijnde is dat wel iets wat je meegemaakt moet hebben. Maar dat shell om shell schieten ( ondanks de kunst die ze maken en de bizarre kalibers ) kan bij mij qua vuurwerkvakantie geen eerste keus krijgen. Ik zou bijvoorbeeld Fallas of een ander vuurwerkfestival in Italie bijvoorbeeld ten alle tijden eerder kiezen. Tenzij het vrouwtje het toelaat om naar 2 vuurwerkvakanties te gaan.. :D

Wat een heerlijk vuurwerk. Toch eens zien of ik volgend jaar een vuurwerktrip kan maken/combineren met vakantie. Als deze wens wat vastere vormen aanneemt, mag ik jou (Hendtje) dan om tips vragen?

Geweldig filmpje zeg!
Die knoepert op 7:12 is echt absurd :shocked:

Hoogstwaarschijnlijk zit ik volgend jaar ook op Malta maar dan begin augustus. Na zo'n filmpjes krijg ik er nog veel meer zin in!

@frelst68: Jazeker. stuur me tegen die tijd maar een pm, dan help ik je wel op weg.

@samenvuurwerkkopen: Zorg dat je voorbereid op pad gaat. Want er zal vermoedelijk wel vuurwerk zijn, maar het St. Mary's feest en het St. Catherine's feest zijn op andere data, dus verdiep je even in welk feest je kunt bezoeken. Dat gezegd hebbende is het wel een idesale tijd om fabrieken te bezoeken. Op het hoogte punt (de feestweek zelf) is iedereen een beetje druk en gestresst, dus hebben ze waarschijnlijk meer tijd om je rustig een rondleiding te geven.

Bizarre beelden zeg!

Hoe zit het met dit feest? Ik zag dat er tijdens dit feest wel echt ongelofelijk veel grote shells verschoten worden (en in augustus tijdens st. marija)

Is er elke dag vuurwerk tijdens dit feest? En hoeveel dagen duurt het?

Hier heb ik de volgende video voor jullie:
Dit is een compilatie van alle Irdieden die er op 31 augustus geschoten zijn. En ik moet eerlijk bekennen dat er weer wat aardig spitsvondige constructies tussen zaten.
Oordeel zelf zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Bizarre beelden zeg!

Hoe zit het met dit feest? Ik zag dat er tijdens dit feest wel echt ongelofelijk veel grote shells verschoten worden (en in augustus tijdens st. marija)

Is er elke dag vuurwerk tijdens dit feest? En hoeveel dagen duurt het?

Dit feest, en santa marija, duren beiden een week.
santa marija is altijd op de 15e van augustus, met de hele voorafgaande week om 08:00, om 12:00 en rond 19:30 en om 21:00 vuurwerk, en op de 14e en de 15e de voornaamste shows.
santa katarina is altijd op de zondag van het eerste weekend van september, met woensdag, donderdag en vrijdag vuurwerk rond dezelfde tijden als met santa marija, en dan op zaterdag en zondag de voornaamste shows.

@frelst68: Jazeker. stuur me tegen die tijd maar een pm, dan help ik je wel op weg.

@samenvuurwerkkopen: Zorg dat je voorbereid op pad gaat. Want er zal vermoedelijk wel vuurwerk zijn, maar het St. Mary's feest en het St. Catherine's feest zijn op andere data, dus verdiep je even in welk feest je kunt bezoeken. Dat gezegd hebbende is het wel een idesale tijd om fabrieken te bezoeken. Op het hoogte punt (de feestweek zelf) is iedereen een beetje druk en gestresst, dus hebben ze waarschijnlijk meer tijd om je rustig een rondleiding te geven.

Het idee is om 10-14 dagen te gaan en dan de vakantie te beginnen (of eindigen) met het Santa Marija feest. Tijdens het feest wil ik een appartementje boeken in de buurt van Mqabba en daarna een appartement aan de noord kant van het eiland om lekker aan het strand te liggen en het eiland te verkennen.

Back
Bovenaan