PvdD bepleit jaarwisseling zonder vuurwerk

moontan

VWC lid
RTV NOORD HOLLAND 12 JUNI 2007

GRONINGEN - Een jaarwisseling zonder vuurwerk. Dat klinkt als een volkslied zonder volk en de vlag hijsen zonder vlag.

Het lijkt een beetje een raar idee, maar de Partij voor de Dieren in Provinciale Staten van Groningen wil er graag een boompje over opzetten: een oud en nieuw zonder sierpijlen en knalpotten.

De partij beseft dat de eeuwenoude traditie niet volledig is uit te bannen. Doel van de discussie is dan ook vooral mensen bewuster te maken van de schadelijke gevolgen van vuurwerk voor mens, dier en het milieu. Mogelijk leidt dat er toe dat er minder of helemaal geen vuurwerk meer wordt afgestoken, zo hoopt de partij.

Woensdag wil de PvdD het idee in de commissie Omgeving en Milieu bespreken.

Fractievoorzitter Anja Hazekamp van de Partij voor de Dieren... aan het woord:
mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsaudioitems/12060704.wma

GRONINGEN - Een jaarwisseling zonder vuurwerk. Dat klinkt als een volkslied zonder volk en de vlag hijsen zonder vlag.

Het lijkt een beetje een raar idee, maar de Partij voor de Dieren in Provinciale Staten van Groningen wil er graag een boompje over opzetten: een oud en nieuw zonder sierpijlen en knalpotten.

De partij beseft dat de eeuwenoude traditie niet volledig is uit te bannen. Doel van de discussie is dan ook vooral mensen bewuster te maken van de schadelijke gevolgen van vuurwerk voor mens, dier en het milieu. Mogelijk leidt dat er toe dat er minder of helemaal geen vuurwerk meer wordt afgestoken, zo hoopt de partij.

haha dat zal ze zeker gaan lukken NOT...... gaat toch niemand mee akkoord want andere partij'en denken ook aan de money die er in die laatste 3a4 dagen van het jaar omgezet worden.
enzoals ze zelf al aangeven het is een eeuwen oude traditie....
dus jammer dames en heren weer een zinloos iets.... maarja dat doen de partij'en tegen woordig alleen maar zinlose dingen

Mee eens Gurby.
Waar ik me dus absoluut kwaad om kan maken is dat de overheid steeds betuttelendeler aan het worden is, zich steeds bemoeit met allerlei zaken waar we niet op zitten te wachten.
En de vuurwerkpret duurt maar een paar uurtjes per jaar.
Waar hebben we het eigenlijk over.
:angry:

Als het hun lukt om een folkstraditie te Verbieden dan verhuis ik direct naar een ander land :bonk:

Als het hun lukt om een folkstraditie te Verbieden dan verhuis ik direct naar een ander land :bonk:

maak je niet druk gerwin dit zal echt niet gebeuren hoor.... je kunt ook niet zomaar een traditie verbieden.. wel een traditie van een groep of een x aantal mensen.. maar dit is echt een volkstraditie van het hele land... maar het is kortom belachelijk dat ze dit zoizo al aan de orde brengen....

Ja ik bedoelde het ook zo :) want iets wat in heel nederland een traditie is kun je simpelweg niet verbieden ook gemeentes kunnen dat niet

Ja en als hun zich eigen dan toch zo druk maken, pak dan de stadsbussen aan die een op 3 lopen. Doe daar iets aan, maar die vuurwerk dag word van mij niet af gepakt. :angry: :angry: :mad:

EDIT door Mattenfreak: Let op je spelling en interpuntie a.u.b.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik pleit ervoor om in 2008 PVDD (Partij Voor De Doordrammers) te verbieden!

even voorpgesteld (ik wil zelf een hond! Maar mijn hond zal geen verwend nest worden en veel leren wat er in deze wereld omgaat en dus ook geluiden! Paarden van de politie kunnen het ook...)

Dat gejank en beblaf van de hond van de buren!
Ik kan er niet van slapen! Midden in de nacht en precies om 00:00 uur beginnen die krengen te blaffen! Paarden en honden die goed zijn opgevoed hebben geen last vanonverwachte geluiden bewegingen etc.

Dat wilde dieren er last van hebben allah!
Mara ik heb in Rotterdam nog nooit een verwilderd dier zien lopen, ja duiven en zwervers!! alsof die niet iets gewend zijn met 'drive by shootings'?

Komop zeg... de mensen in de partij voor de dieren hebben toch ook leren fietsen met vallen en opstaan.
Ok dieren hebben een beter gehoor, hebben we dan geen andere dingen te verbieden dan 1 keer per jaar vuurwerk afsteken?
Weet je hoeveel herrie treinen maken, auto's, industrie, het geschreeuw tegen je vrouw omdat ze het zo erg vindt dat je zoveel geld uitgeeft aan vuurwerk, het boren van de buurman in de muur en dat je hond daardoor begint te blaffen omdat wij dieren zonodig een dier in huis willen hebben en dat daardoor je andere buur een boor EN een hond hoort en dus zijn rust niet krijgt.

De mens had de hond nooit mogen maken zoals hij nu is. Is de fout van de mens, los het dan zelf ook maar op. Maar ga voor de geliefkoosde hond niet mijn wereld veranderen voor zijn genoegdoening omwille van de emotionele gedachtengang van de mens zelf. Hoe bedoel je egoistisch?

En nog iets...

Partij voor de Dieren? Ik ben zelf een dier, een zoogdier, zorg daar eens voor.
Stelletje verwende #@!$ dieren!

En als dieren julie naar het hart staan zorg er dan eens voor dat o.a. honden een seen fatsoenlijk toilet krijgen i.pv. dat ik steeds in de smerige schijt moet staan van die smerige andere dieren die het overal zomaar op straat mogen neerkwakken. En als ik een smijn behoefte moet doen als dier in het openbaar krijg ik een boete. Doe daar eens wat aan!
Zorg eens dat honden ook eten kunnen krijgen zonder conserveringsmiddelen net als wij dieren (biologisch heet dat geloof ik). Zodat er minder dieren dood gan aan ****** door de rotzooi die wij dieren in hun voedsel gooien, of dat ze dood gaan (door het doorfokken) door allerlei soorten ******. Doe daar eens wat aan!
Ik zie andere prioriteiten dan het verbieden van vuurwerk.

Laatst bewerkt:
how how how how how Rollende babba.. dit is NIET de Partij van de Arbeid! Maar de Partij voor de Dieren!!! die dit voorstelt.!!

Ik had al ergens anders dit aangekaard dat ze dit van plan waren.

Gooi eens roetfilters op al die diesels die nog rundtuffen zonder, daar los je Veel meer mee op dan vuurwerk verbannen!

Waar heeeeeel veel mensen niet bij stil staan is dat de veehouderij een van de allergrootste mileuvervuilers zijn. Hoe dan??... eeuhm de str o nt die al die beesten uit ka kken produceert echt tonnen metaangassen, amoniak en co2 ...

Maar daar wordt niks aan gedaan.. omdat ze weten dat ze dan massas opstanden en protesten gaan veroorzaken.. en is daarom ook niet makkelijk scoren. door zo iets als vuurwerk aan te kaarten is het makkelijk scoren voor de PvdD.

aan de andere kant zijn er GELUKKIG niet veel politieke collega partijen die de PvdD echt serieus nemen

Waar heeeeeel veel mensen niet bij stil staan is dat de veehouderij een van de allergrootste mileuvervuilers zijn. Hoe dan??... eeuhm de str o nt die al die beesten uit ka kken produceert echt tonnen metaangassen, amoniak en co2 ...

Maar daar wordt niks aan gedaan.. omdat ze weten dat ze dan massas opstanden en protesten gaan veroorzaken.. en is daarom ook niet makkelijk scoren. door zo iets als vuurwerk aan te kaarten is het makkelijk scoren voor de PvdD.

aan de andere kant zijn er GELUKKIG niet veel politieke collega partijen die de PvdD echt serieus nemen

dank je Redbaron, ik wil niet agressief over komen in posts, maar dit wilde ik toch echt even kwijt , zijn we het een keer met elkaar eens! hehehe
de vorige tekst heb ik maar gedelete....

ik dank u voor de gedeelde mening hehehehe. maareh .. Partij voor de doordrammers hahahahahahaha..... hij is fijn hahahahaha

opknopen aan de hoogste boom........

ontneem lekker nederlanders hun laatste pleziertje....

ben zelf een dieren liefhebber...
ik heb een kat en hou hem gewoon binnen de laatste dagen van het jaar...

maar kom op zeg.... overdrijven is ook een vak...
heel de wereld steekt vuurwerk af met oud en nieuw.
en die domme muts wil even nederland veranderen........

het nederlandse kabinet = ellende!

Tja, zo'n partij is gewoon uit principe gedwongen om hier iets tegen te zeggen. Dat kun je verwachten. Ik trek er me niets van aan, zoiets krijgt toch nooit invloed.
:bye:

die partij is er voor de oververwende mensen die zelf alles altijd in de schoot geworpen hebben gekregen zonder er ook ooit maar iets voor hebben hoeven te doen. Ik vindt het een achterlijke gedachte dat je iets gaat verbieden waar de dieren maar een paar dagen in het jaar iets aan hebben en waarmee je de lol van de mens (dier) ontneemt. Ik kan haar wel 100 betere prioriteiten aankaarten voor het welzijn van dieren. Maar daar horen we niks over.
Het is een onzinnige luxe partij dat geen besef heeft van de Nederlandse geschiedenis en cultuur, laat staan het millieu.

Back
Bovenaan