PvdA zit vieringen oud en nieuw landelijk gezien steeds meer dwars.

Acht verdachten moeten dinsdag op een supersnelrechtzitting op de rechtbank in Amsterdam verschijnen. Ze werden allemaal opgepakt tijdens de jaarwisseling. Dat liet het Openbaar Ministerie (OM) in de hoofdstad weten.
Het supersnelrecht houdt in dat verdachten binnen drie dagen na hun aanhouding voor de rechter komen. Het OM wil hiermee laten zien dat het niet accepteert dat mensen zich misdragen tijdens de jaarwisseling. Justitie in Amsterdam kan verder tussen de vijf en de acht zaken meteen afdoen doordat de verdachte een taakstraf accepteert.

In totaal pakte de politie in de regio Amsterdam tijdens de jaarwisseling 123 personen op. Een groot aantal van deze zaken had overigens niet direct te maken met oud en nieuw. Zo werden er ook mensen opgepakt wegens huiselijk geweld. (ANP/Redactie)

Volgens supporterssite AFCA.nl, is ook hier een PvdA burgemeester vóór het afschaffen van oud en nieuw festiviteiten. Bron is mij onbekend, maar het mag duidelijk zijn dat zowel Rotterdam, Utrecht en Amsterdam last hebben van PvdA burgemeesters.

Gelieven de insiders uit Amsterdam meer info te verschaffen over dit besluit en eventuele bronnen.

Laatst bewerkt:
Pvda.
Partij Van De Achterlijke!!!

Op deze manier probeerd deze zwakzinnige club van grootste verliezer weer zieltjes te winnen voor de verkiezing.
Hebben we niet een eilandje over waar we deze simpele gasten op kennen planten zodat ze er een eigen comunistisch regime kunnen gaan voeren.

Misschien kunnen de jongens uit Amsterdam meer vertellen over het plan van deze zeikstraal.

De burgemeesters van de grote vier zeiken om meer geld en macht. Waar gaat het over gvd? Waar is deze absurde roep om meer macht op gebaseerd? En dan nog. Alsof de rest van Nederland er gewoon niet toe doet. Wat een arrogantie zeg!

Pyro.d, jij komt als het goed is uit omgeving Amsterdam. Kan jij meer vertellen over dit waanzinnige besluit? Moet toch niet gekker worden zeg...

Zover ik heb begrepen is het nog niet echt een besluit, maar heeft meneer lala de woorden wel laten vallen na oud en nieuw. Dat afca.nl hier mee komt, is denk ik nog maar eens om aan te tonen wat voor slechte burgemeester Amsterdam heeft, want men is er al geen fan van, sowieso vraag ik me af wie dat wel is...

Ja het klopt, er zijn ieder jaar weer problemen, maar de meeste problemen komen dankzij overmatig alcohol gebruik en drugsgebruik. Mensen gooien dan de remmen los en aangezien het in het centrum altijd druk is, iedereen dicht op elkaar staat en een kort lontje heeft, heb je dan al snel knokpartijen etc. Eigenlijk niet meer dan logisch ?

Harder optredne moet je gewoon doen. Dan gooien ze die tap amar ene keer dicht, of latne ze die bolle oogjes maar niet naar binnen.

Vuurwerk heeft er niks mee te maken jammergenoeg. Dit probleem los je niet op door het te verbieden. Dan loopt het denk ik pas echt uit de hand.

Punt is. Hoe komt afca.nl hier dan aan?

Overal wordt gezopen en gebruikt, dat weet ik gewoon. Er zijn zat gasten nationaal gezien die iets gebruiken en normaal kunnen feesten. Waar is deze lompe shit uit gemeente Amsterdam dan op gebaseerd?

Je moet er toch niet aan denken dat ze alles afschaffen verdomme? Of het nou Amsterdam of Rotterdam betreft, hier ben ik op tegen! Dit soort burgemeesters begint namelijk met het afschaffen van één ding en dan volgt de rest. Kan de rest van NL wel denken van: nou en? Het punt is juist, dat besluiten die genomen worden in de grote steden zijn weerslag zullen hebben op de rest van Nederland! Daarom loopt men in Limburg, Grunn en Twente zo te ******en op dat gezeik uit het westen!

Middelenmisbruik is één ding, maar dat staat los van de vuurwerkliefhebbers. Want volgens mij zijn er zat liefhebbers die niet gebruiken/drinken, maar ook zat liefhebbers die wel drinken/gebruiken en normaal kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Dit bericht is van 1 januari 23.15, op 2 januari stond er op nu.nl het volgende:
Volgens de woordvoerder is in Amsterdam vuurwerk niet het grootste probleem dat gerelateerd is aan de jaarwisseling. Excessief drankgebruik en geweld zijn het grootste probleem, gevolgd door woninginbraken en dan pas onverantwoordelijk gedrag met vuurwerk.
http://www.nu.nl/binnenland/2705599/aboutaleb-vindt-legaal-vuurwerk-zwaar.html

Staat verder geen bron bij en op internet is verder niets te vinden dus geloof weinig van dit bericht.

En al zou het zo zijn, wat is ''afschaffen festiviteiten oud en nieuw''? Gaan ze mensen verbieden feest te hebben in hun eigen huis?

Dankje voor je bijdrage. Zoiets had ik ook al gelezen ja.
Hopelijk kunnen de jongens uit omgeving Amsterdam meer vertellen over deze ontwikkelingen. Misschien dat zij meer weten over de plannen van de PvdA.

Koppel het dan in ieder geval aan vergunningen, zoals met de sportvisserij. Als ik in een van de vele grachten/sloten in Capelle a/d Ijssel wil vissen, staat er zo een agent achter me die mij om m'n vergunning vraagt.

Als mensen geen gekke dingen hebben gedaan in het verleden en redelijk 'clean' zijn, vergunning verlenen. Als ze dan de fout ingaan: vergunning ontnemen. En dan ook alleen maar vuurwerk mogen kopen op vertoon van de vergunning. Als ze dan toch worden betrapt op afsteken met oud en nieuw terwijl ze geen vergunning hebben, dan harde sancties.

Je stapt immers ook niet zomaar een auto in zonder rijbewijs... Leken zorgen zelfs met legaal vuurwerk relatief vaak (ook onbedoeld) voor gevaarlijke situaties. Voordat je vuurwerk mag afsteken een crash course volgen met pyrotechnici (dus NIET politie of brandweer).

Dan kun je ook wat zwaarder knalvuurwerk toelaten (denk aan Belgische normen) en gebruiksaanwijzingen leveren bij de doorlontcakes die sinds dit jaar te krijgen zijn (die mogen er nu namelijk niet bijzitten aangezien doorlonten in Nederland verboden is).

Doorlontprojecten zijn vaak zelfs veiliger dan los afsteken, aangezien de cakes samen stabieler staan. Als je ze los van elkaar fixeert dan kan er weinig foutgaan, al zou een van de cakes spontaan ontploffen (mortarburst, kan evengoed bij cakes voorkomen).

Dus ja... Zo'n beleid zie ik eigenlijk ook liever dan elk jaar maar dat gezeik.

Pvda.
Partij Van De Achterlijke!!!

Op deze manier probeerd deze zwakzinnige club van grootste verliezer weer zieltjes te winnen voor de verkiezing.
Hebben we niet een eilandje over waar we deze simpele gasten op kennen planten zodat ze er een eigen comunistisch regime kunnen gaan voeren.

Op naar de NUL zetel met die rot partij, nl Partij Van De Afbraak!!!

Dat idee lijkt mij weer "too much" zo hebben heel veel mensen onder de 18 er geen plezier aan (18+ zal waarschijnlijk de norm worden, de regering kende). En wordt het weer eens minder aantrekkelijk, verder zal het door alle romp slomp van de Nederlandse Regering heel lang duren voordat het mag!

Back
Bovenaan