Putdeksels, verkeersborden, parkeerautomaten vernield: 44.000 euro schade door vuurwe

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
MIDDELBURG - De schade door vuurwerk op Walcheren loopt dit jaar tegen de 44.000 euro. Dat blijkt uit informatie van de drie gemeenten.
In Middelburg was de schade dit jaar veel lager dan tijdens de vorige jaarwisseling. Volgens de gemeente ging het nu om een bedrag van 17.860 euro, bijna tienduizend euro minder dan in 2015. Het ging om verkeersborden, putdeksels, ondergrondse containers, een parkeerautomaat en ruitschade.

In Veere bedroeg de vuurwerkschade 5624 euro. Daar werden onder meer verkeersborden, afvalbakken, een glijbaan, hekwerk en paaltjes vernield. In tien van de dertien kernen zijn spullen vernield. Biggekerke, Domburg en Gapinge ontbreken in het overzicht.

In Vlissingen ging het om 20.000 euro. Ook daar betrof het vooral schade aan afvalbakken, verkeersborden, hondenhaltes, openbare verlichting, gebouwen en speeltoestellen. Hierin is ook de schade verwerkt aan eigendommen van de gemeente die vernield zijn tijdens de oudejaarsrellen in de Bloemenbuurt. Schade aan particuliere eigendommen en bezit van andere instanties zit er niet in.

Bron

Enige mooie hieraan is, is dat de schade een flink stuk minder is geworden.....maar elke euro schade is er echt eentje teveel....zo zonde!

Hoe is het gesteld met de schade rond o&n in vergelijking met landen waar ze geen consumenten vuurwerk afsteken.

En hoeveel hiervan is van consumentenvuurwerk? Natuurlijk niet te checken, maar ik denk dat het niet veel is.

En hoeveel hiervan is van consumentenvuurwerk? Natuurlijk niet te checken, maar ik denk dat het niet veel is

De vraag is eigenlijk hoeveel hersenloze boerenl.llen zijn hiervoor verantwoordelijk,en waarom krijgen ze een knuffel ipv een echt straf.

Of het legaal of illegaal vuurwerk is doet er niet toe in mijn ogen...wordt toch onder de noemer vuurwerk gezet.
Probleem is dat je ermee gaat slopen....ligt dus echt aan de mentaliteit van die gasten, niet aan het vuurwerk.

Of het legaal of illegaal vuurwerk is doet er niet toe in mijn ogen...wordt toch onder de noemer vuurwerk gezet.
Probleem is dat je ermee gaat slopen....ligt dus echt aan de mentaliteit van die gasten, niet aan het vuurwerk.

Het doet er tot dus ver toe dat het niet als argument kan dienen om consumenten vuurwerk te verbieden. Dan komt er alleen maar meer vanuit het buitenland, en zal er uit protest misschien alleen maar meer worden opgeblazen!

Wel te triest voor woorden dat er ieder jaar maar opgeblazen moet worden. Het moet gewoon kapot, heel triest dat vuurwerk hieronder de dupe is, en ook al ons belastinggeld.

Wat Baassie zegt. Als ze dit soort berichten maar niet gaan gebruiken als argument voor een vuurwerkverbod. Maar ik ben het helemaal met jullie eens.. de gasten die dit doen zijn het probleem, niet het vuurwerk inderdaad.

Men zou de echte vuurwerkliefhebber een alternatief kunnen bieden ipv het uitgeknepen prut aanbod toegestaan door onze bekrompen vuurwerk overheid.

Het doet er tot dus ver toe dat het niet als argument kan dienen om consumenten vuurwerk te verbieden. Dan komt er alleen maar meer vanuit het buitenland, en zal er uit protest misschien alleen maar meer worden opgeblazen!

Wel te triest voor woorden dat er ieder jaar maar opgeblazen moet worden. Het moet gewoon kapot, heel triest dat vuurwerk hieronder de dupe is, en ook al ons belastinggeld.

Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor echter zal dit in mijn ogen niet uitmaken gok....
Ik zou ook graag zien dat legaal en prof uit elkaar gezien gaan worden, alleen kan en gaat dat niet altijd.

Met betrekking tot dit soort vandalisme heeft men feitelijk te maken met een metaliteitsprobleem. Is er geen vuurwerk, dan zullen er wel andere middelen misbruikt worden om te slopen. Oftewel, hier is het vuurwerk niet het feitelijke probleem.
(ongelukjes daargelaten uiteraard)

Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor echter zal dit in mijn ogen niet uitmaken gok....
Ik zou ook graag zien dat legaal en prof uit elkaar gezien gaan worden, alleen kan en gaat dat niet altijd.

Met betrekking tot dit soort vandalisme heeft men feitelijk te maken met een metaliteitsprobleem. Is er geen vuurwerk, dan zullen er wel andere middelen misbruikt worden om te slopen. Oftewel, hier is het vuurwerk niet het feitelijke probleem.
(ongelukjes daargelaten uiteraard)

Zeker waar. Denk dat we beiden over hetzelfde praten. Echter net als de man uit Meppel is het goed voor het vuurwerk imago als bekend is waardoor zodat er wellicht een volgende stap gemaakt kan worden naar onderscheiding van consumenten en illegaal spul.

Mentaliteit 100% mee eens. Maar geldt ook voor bakstenen door ruiten gooien, auto branden, schade of gevaarlijke acties van mensen onder invloed en meer. Alleen met vuurwerk wordt er een big deal van gemaakt.

Achja, weer on topic

Vreselijke mensen die dit doen. Waarom zouden mensen dit doen, ik snap er werkelijk helemaal niets van.

Back
Bovenaan