Project Luftheulers en andere Funke producten

Medefanaten,

Dit jaar wordt het cat1 stoken, en Funke heeft ontzettend mooie en leuke dingen gelukkig!

Wat voor projectje gaan jullie ermee maken?

Ikzelf zat te denken om pvc buizen te gebruiken om de Luftheulers af te steken zodat ze mooi de lucht in gaan. Wat voor ideeën hebben jullie?

De Luftheulers kan je ook op een fontein plakken. Wel even testen en/of ervoor zorgen dat ze daardoor niet omvallen. Volgens mij valt er zelfs een draaizon van te maken. De fonteinen gaan we gewoon fakkelen met meerdere tegelijk en wel redelijk uit elkaar gezet. Hetzelfde geldt voor het Bengaals vuur, waarbij ik wel er op let wanneer ik ze afsteek, want waarschijnlijk zetten ze de straat behoorlijk in de rook.
Hoewel geen Funke spul ben ik van plan een opgevoerd knetterlint van een meter of 4 te maken.
Daarnaast super Jumping Jacks van grondbloemen en snellont. Ook nog matten met verschillende soorten klein spul er aan, zoals knetterballen, discoflitsers etc.
Verder geldt de fontijnen zoveel mogelijk hoog neerzetten en de knetterlinten zoveel mogelijk ophangen. Dan geven ze het grootste effect.
Genoeg plannetjes en te doen hier. Voelt als terug naar eind jaren 80 dit. Toen staken we ook dagen in het maken van projectjes met klein siervuurwerk.

Laatst bewerkt:
De Luftheulertjes passen erg mooi op de Conics. Zal best een leuk effect geven en een veilig alternatief.
20201220_123458.jpg

Beetje creatief nadenken dan valt er best wat leuks van te maken :wink:

Zo'n draaizon is inderdaad wel een leuk idee. Ben benieuwd naar foto's van mensen die het (al geprobeerd) hebben of gaan proberen

Kom maar door met de ideeën hier! Zat zelf ook te denken aan een draaizon van luftheulers en misschien grondbloemen. En ga even kijken hoe ik de fonteinen op een verhoging kan zetten. Knetterlinten zoveel mogelijk ophangen.

Voor het 10.00 projectje van weleer wil ik een knetterlinten mat maken. En dan van 1 stuk, naar 2 stuks, naar 4, naar 8, etc. zodat hij en een fatsoenlijke tijdsduur krijgt en ook nog eens opbouwt. Wellicht ook nog iets met luftheulers o.i.d. doen.

Men neme een touw, een rits silver fountains. Ondersteboven bevestigen en et voila een mooie waterval.
Fakkeltje erlangs en gaan. Ben zelf totaal niet van het knutselen, meer dan een lang knetterlint maken ga ik niet doen.

En dan straks de eod op de stoep

Ja dat zou wat zijn voor wat cat. 1 :bonk: Zal mijn OCE pasje mee nemen. Alles onder controle :D

Het is off-topic, maar ik heb de EOD en senior OCE deskundigen regelmatig dingen zien doen met WO I en WO II explosieven die eigenlijk helemaal niet kunnen. Dus zo veel vertrouwen heb ik daar ook niet in. Doen ook vaak maar wat...

Lanceren d.m.v. een PVC-pijp lukte redelijk. Er een rietje aan bevestigde werkte ook nog[/QUOTE]

Ik ga het andersom doen heb nog lading babyfluit pijlen
ik haal het stokje eraf dan heb ik een luchthuiler

Jongens, zijn dit niet gewoon fonteinen die in de grond gestoken moeten worden? ;)

Gekkigheid natuurlijk, maar maak me wel een beetje zorgen dat dit 'kindervuurwerk' erg uitnodigt om mee te stunten. Kan toch best wel tricky situaties bij de kids gaan opleveren vrees ik.

Gebruik ze gewoon zoals t heurt.

Zat videos op yt met uitleg die we niet aan de grote klok moeten hangen. Dus doe er een beetje moeite voor.

Kijk maar uit met dit soort foto's, je zal niet de eerste zijn die bezoek krijgt n.a.v. hier geposte foto's. En je modificeert vuurwerk waardoor het gelijk in de zwaarste klasse valt volgens justitie :rolleyes:

Het is inderdaad modificeren en niet toegestaan. Heb ze verwijderd. Geniet van de luftheulers iig. Ook al zou t met stok een stukje beter zijn... :bonk:.

Het is inderdaad modificeren en niet toegestaan. Heb ze verwijderd. Geniet van de luftheulers iig. Ook al zou t met stok een stukje beter zijn... :bonk:.

Sterker nog, de luftheuler+ is wat mij betreft het product van het jaar. Ouderwets genoten! Volgend jaar per 144 te koop? :p

Back
Bovenaan