Programma : Koppen op Belgie 1

Torrr

VWC lid
Aanstaande donderdag om 20.45 het programma koppen op Belgie 1. Gaat over een Belgische vuurwerkimporteur die in China op bezoek gaat. Wat ik in de voorstukjes zag is het de moeite waard om er naar te kijken :rolleyes:

Bedankt voor de tip Arjan, en we gaan zeker kijken.
Gaat het hier om Original? Alpeco? ben benieuwd.

Ik heb geen flauw idee Fred, ik zat te zappen gisteren en toen kwam in een flits dat voorstukje voorbij, meer info kon ik er niet zo snel uithalen. Dus we moeten maar gewoon kijken he :D

Ik heb vernomen dat het hier over Vangellabbeek gaat. Ze zijn in het afschieten van vuurwerkshows nou niet bepaald de besten. Maar het opzoeken en etaleren van hun bedrijf in de media zijn ze als de beste in (ze moeten wel..lol)

Ik zit morgen met een bak ships op de bank.. ik wil wel weer eens zien wat de heren van Vangelabbeek voor kletspraat en lariekoek weer gaan verkopen

Ik heb vernomen dat het hier over Vangellabbeek gaat. Ze zijn in het afschieten van vuurwerkshows nou niet bepaald de besten. Maar het opzoeken en etaleren van hun bedrijf in de media zijn ze als de beste in (ze moeten wel..lol)

Ik zit morgen met een bak ships op de bank.. ik wil wel weer eens zien wat de heren van Vangelabbeek voor kletspraat en lariekoek weer gaan verkopen

Je bent zo te zien geen fan van Vangellabbeek :p Ik zal ook morgen gaan kijken, als het niks is gaan we weer zappen naar voetbal :p

'Koppen' over Belgisch vuurwerk uit China

'250.000 kilogram vuurwerk halen we elk jaar van China naar België', aldus Joerie Vangelabbeek, een van de belangrijkste vuurwerkmakers uit ons land. Hij leidt een familiebedrijf dat elk jaar meer dan tweehonderd vuurwerkshows organiseert. 'Negentig procent van alle vuurwerk bij ons komt uit China; dat is de bakermat. En vooral uit één stad: Liuyang.'

'Koppen' trekt met de Belgen naar de vuurwerkhoofdstad van de wereld. Tot twee keer per jaar gaat Joerie naar Liuyang in de provincie Hunan. 'Hier zijn zeker negenhonderd kleine en grote vuurwerkfabrieken. Vooral de kwaliteit komen we hier controleren'. Het vuurwerk dat wij in België afschieten, wordt in China volledig met de hand gemaakt. En dat is niet zonder gevaar. 'Maar ongelukken gebeuren vooral bij beginners', zegt Tang You, een van de Chinese vuurwerkmakers. Ze is nu 22 en werkt al sinds haar achttiende in de fabriek.

'Vuurwerk maken en afschieten is een passie, maar inderdaad niet zonder gevaar. Je moet echt opletten. Een mortierbom kan levensgevaarlijk zijn.' Dat het afschieten van vuurwerk op zich ambachtelijk werk is, kon 'Koppen' vaststellen op een vuurwerkshow in Geel. 'Het is misschien gevaarlijk, maar het is ook wondermooi. Je doet het uiteindelijk voor het resultaat. Als de mensen tevreden zijn, dan zijn wij dat ook.'

http://www.tv-visie.be/inhoud/belgie/7april2010/koppen-over-belgisch-vuurwerk-uit-china_36565/

Je bent zo te zien geen fan van Vangellabbeek :p Ik zal ook morgen gaan kijken, als het niks is gaan we weer zappen naar voetbal :p

eh nee.. en gezien het verleden (En ook de toekomst, dat kan ik je nu alvast wel vertellen) heb ik daar ook alle reden toe. Gelukkig sta ik er niet geheel alleen in. Maar goed

hier gaan we weer het is vangelabbeek weer

yup.. en als t over deze firma gaat (of ze zijn hier onderwerp van gesprek) Dan kom jij ineens weer opduiken.. voor de rest zie of hoor je jou nooit.. vreemd!

Er heerst een raar sfeertje in dit topic :p Ik hang voor de buis over een uurtje of 19! :) Kijken of die rare sfeer hier gegrond is.

Ik heb dit topic geopend om jullie op een programma over vuurwerk te attenderen, helaas zie ik dat er meteen een discussie oplaait dat deze importeur nou niet bepaald de beste zou zijn. Jammer.
Hopelijk blijven we hier nu een beetje on topic en laten we vanavond gewoon lekker naar het programma kijken :rolleyes:

Programma is net afgelopen. Kort maar krachtig.
Alle facetten van het vuurwerk in een notendop.
Leuk om naar te kijken, nog bedankt voor de tip Arjan

was idd een leuk stukje om te belijken.
al vind ik de belgen ook wel een beetje de nl media naar beginnen te doen.
ook dat stukje er voor van de boerkah was intressant:D

Was inderdaad wel leuk om te zien, maar had er stiekem toch iets meer van verwacht. Wel een bruut stuk wat ze daar in China afstaken ( wat gillend omhoog ging, leek de bedstee van mijn grootmoeder wel :D )

Laatst bewerkt:
Was een best leuk stukje van onze zuiderburen.
100 Euro per maand vind ik toch nog redelijk veel, ik had minder verwacht. (het is natuurlijk nog helemaal niks in verglijking met europa)

Leuk om het programma gezien te hebben, maar eigenlijk heb ik niks gemist.
vangelabbeek en dan de produkten van Original in beeld.

Nu nog smokeless vuurwerk in de prof en consumenten gebeuren.
indoor fontynen , tjaa niet mijn vuurwerk.

Girandola was mooi om te zien, gilde best lang door.

Back
Bovenaan