Probleem met de Canon ixus 200 IS

Kiwie

VWC lid
Hey, Ik heb een probleempje met de Canon ixus 200 IS. Als ik m`n vuurwerk opneem klinkt het heel zacht, Ik heb vanalles geprobeerd op het harder te krijgen maar het lukt me maar niet.

Hebben jullie deze ook en weten jullie hoe het moet? Of heb je mischien een idee?

Zeg het dan alsjeblieft :)

~RK Fireworks

Misschien heb je je vinger voor de microfoon. Die zit meestal achter een klein gaatje aan de lenskant....

Probeer eens een film overdag te maken, van iets anders dan vuurwerk. Misschien dat de harde knallen van vuurwerk door de microfoon meteen onderdrukt worden, en dan een lange tijd onderdrukt blijft? Probeer overdag een gewoon gesprek of verkeer te filmen. Als het geluid dan nog steeds zacht/slecht is, moeten we even verder kijken.

Is het filmpje van vuurwerk als je het afspeelt direct op de camera wel met goed geluid? Met andere woorden: ligt het probleem bij de opname van geluid, of bij het afspelen op je computer? Als het geluid al zacht/slecht is als je de gemaakte film afpseelt direct op je camera, dan ligt het probleem dus bij de opname.

Normale gesprekken overdag heb ik al geprobeerd enzo, En dan is die ook nog gewoon zacht. En ik heb `m ook op de camera afgespeeld, dan is het ook gewoon zacht.

~

misschien idee om over te gaan naar een video camera? inplaats te filmen met foto camera die bedoelt is om foto's te maken.

dan heb je zowieso harder geluid :wink:

misschien idee om over te gaan naar een video camera? inplaats te filmen met foto camera die bedoelt is om foto's te maken.

dan heb je zowieso harder geluid :wink:

Denk dat het antwoord van de pyromaniac daarmee helemaal goed is.

(Ik dacht echt dat het een film camera was...:frusty:)

Normale gesprekken overdag heb ik al geprobeerd enzo, En dan is die ook nog gewoon zacht. En ik heb `m ook op de camera afgespeeld, dan is het ook gewoon zacht.

~

Dan ligt het probleem dus bij de opname; aan de camera.

Als ik wat demo filmpjes op YouTube bekijk, zie ik dat de camera tijdens het filmen niet goed tegen fel licht kan. Er wordt niet goed voor gecompenseert. Ik kan verder helaas maar weinig filmpjes vinden MET geluid van de camera zelf. Maar op deze video hoor ik veel windruis, en een beeeetje zacht geluid. Maar wel hard genoeg. Hier klinkt het geluid zeker hard genoeg.

Uiteraard is pyromaniac's opmerking helemaal juist. De IXUS 200 is een kleine compact FOTO camera. Dat betekent dat vaak juist bezuinigd is op de film kwaliteiten, en ook de microfoon. Je kunt sowieso geen top films verwachten van zo'n camera. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf ook een FOTO camera waarmee ik film (Panasonic Lumix FZ38) en ik ben zeer zeker tevreden over de filmkwaliteit. De IXUS 200 is een relatief klein simpel toestelletje, terwijl mijn FZ38 een geavanceerder toestel is, met een mogelijkheid tot filmen die van de tweede generatie is. Dat betekent dat jouw camera ligischerwijs geen topkwaliteit films zal leveren.

Probeer nog eens een 'normale' film (zonder vuurwerk) overdag te schieten. Gewoon in de stad wat omgevingsgeluid, verkeer, mensen... Luister dan eens terug hoe hard het geluid echt is. Als je écht denkt dat het volume onder de maat is, zou ik teruggaan naar de winkel. Kijken of zij een oplossing zouden kunnen bieden, want het volume moet volgens de YouTube filmpjes wel hard genoeg zijn.

Conclusie: je camera is nou niet echt ideaal voor (vuurwerk) films. Als je zegt: ik heb nou eenmaal deze fotocamera, en wil geen betere foto dan wel video camera kopen, dan is dat ook begrijpelijk. Maar verwacht geen hoge kwaliteit films, want zeker met zo'n lastig te filmen onderwerp als vuurwerk, zie je de kwaliteit film snel omlaag gaan met een kleine compact fotocamera.

Dankje voor al die info! Ik zie ook op het filmpje dat het geluid beter is..

Ik heb alleen 1 probleem, deze camera is gewonnen met de loterij, Dus ik denk dat een winkel niet veel voor me zal betekenen.. Maar ik zal zeker nog een keer een filmpje maken, ik hoor hier net een vrachtwagen die de pot komt schoonmaken!

Ik zet het erop!

EDIT: Nog steeds te zacht :(, ik zal er wel eens mee naar een winkel gaan dan maar ;)

Iedereen bedankt voor de hulp!

Back
Bovenaan