Prijsstijgingen.

Prijsstijgingen.

• Ik denk dat meer mensen naar BE gaan hierdoor.

Stemmen: 50 50,5%
  • Ik denk dat mensen toch in NL blijven kopen.

Stemmen: 17 17,2%
  • Ik denk dat er minder vuurwerk wordt verkocht.

Stemmen: 32 32,3%

• Totaal stemmers
    99
Wat jij vergeet is dat om het (illigale) spul geen kooien enzo heen hoeven zoals het nederlandse consumenten!!! dus een prijsstijging voor het (illigale) zal nooit zo hoog zjn hoogstens 5% denk ik!!!

Dat is nog steeds meer procent aan prijsstijging dan dat het gemiddelde inkomen per inwoner procentueel stijgt. Je bent uiteindelijk dus gewoon duurder uit. Legaal of illegaal.

Wat jij vergeet is dat om het (illigale) spul geen kooien enzo heen hoeven zoals het nederlandse consumenten!!! dus een prijsstijging voor het (illigale) zal nooit zo hoog zjn hoogstens 5% denk ik!!!

die zaten er volgens mij vorigjaar ook al omheen, en het jaar daarvoor,dus zijn geen extra kosten tov. voorgaande jaren.en het ging om prijs stijging van het vuurwerk , niet over ijzerwaren dacht ik .

die zaten er volgens mij vorigjaar ook al omheen, en het jaar daarvoor,dus zijn geen extra kosten tov. voorgaande jaren.en het ging om prijs stijging van het vuurwerk , niet over ijzerwaren dacht ik .

Ja maar het eerste jaar kooiverpakking toen kwam het gewoon zo aan en werd er niet over gesproken (inkoop/verkoop), het jaar daarna werd het gegooid op "De prijzen die zijn hoger geworden en dit komt mede door de verpakkingen"

Nu zullen we elk jaar erbij moeten horen dus het hoort er wel degelijk tussen.

Een dure collectie die dit jaar het duurste van allemaal word is Ferro, vorig jaar koste bijna alles uit die collectie meer dan €25,00 en voor hun is het normaal dat slechte cakes €80,- kosten, de prijs/kwaliteit verhouding wordt erg slecht dit jaar....:cry: Maar er komt misschien een oplossing als de regering de opslag regels veranderd (dat zijn ze misschien van plan) want de opslag zorgt ook voor dure prijzen!

Moet je geen Ferro kopen dat is simpel zat.

Alles word duurder, dus bij de verkoop moet je gewoon slim inkopen doen om toch een leuke collectie tehebben.

Een dure collectie die dit jaar het duurste van allemaal word is Ferro, vorig jaar koste bijna alles uit die collectie meer dan €25,00 en voor hun is het normaal dat slechte cakes €80,- kosten, de prijs/kwaliteit verhouding wordt erg slecht dit jaar....:cry: Maar er komt misschien een oplossing als de regering de opslag regels veranderd (dat zijn ze misschien van plan) want de opslag zorgt ook voor dure prijzen!

En aan die dure opslagen hoeven ze nu ook niks meer te veranderen, alle winkeliers en groothandels hebben daar al veel geld aan uit moeten geven dus moet sowieso terug verdient worden.

Ik spaar al zo'n tien jaar vuurwerkfolders. Van drie winkels heb ik echt al tien jaar achtereen de folder bewaard. Ik ben nu bezig om de prijzen van bepaalde producten te volgen gedurende het afgelopen decennium. Ik kijk daarbij naar de procentuele prijsverandering per jaar, en zet dat uit tegen de inflatie.
Ik ben nu de grafieken aan het maken, en de tekst erbij. Als AVP online komt, zal ik daar een topic maken over de prijsveranderingen. Houd dat maar goed in de gaten zou ik zeggen, want het wordt een mooi, objectief onderzoek.

Alvast een voorproefje: ik kan een product aanwijzen wat in negen jaar tijd zo'n 75% in prijs is gestegen! Ook kan ik een leverancier aanwijzen waarbij de prijzen de afgelopen negen jaar nauwelijks meer zijn gestegen dan de inflatie.

Alvast een voorproefje: ik kan een product aanwijzen wat in negen jaar tijd zo'n 75% in prijs is gestegen!

Nou dat is NIET zo moeilijk hoor !!
9 jaar geleden was alles nog in guldens.
In 2002 zijn zo,n beetje alle prijzen in guldens voorzien van een Euro teken:angry:

Blij dat je luistert. :bonk:
Ik zeg je: een prijsstijging van 75% is echt wel het maximum wat ik kan aanwijzen. Dat mag je geloven of niet, maar ik kom op AVP wel met cijfers. Toen alles van guldens naar euros ging, heeft dat niet gezorgd voor een excessieve prijsstijging. En ik heb prijzen in guldens heus wel omgezet naar euro's.
Als jij er anders over denkt, kom je maar met een vergelijkbaar, betrouwbaar onderzoek. Pak je folders van tien jaar terug er maar bij. Als je die niet (meer) hebt, moet je ook niet hier gaan klagen :wink: Ik snap dat je graag wilt geloven dat alles dubbel zo duur is geworden, maar dat moet je dan wel hard kunnen maken.

We kunnen blijven "bitchen" over de prijstijging, maar één ding staat vast, de prijzen zullen blijven stijgen net als alle andere prijzen. Dit geldt niet alleen voor vuurwerk maar voor alles om ons heen. En of dat nou maximaal 75 % is of niet en met of zonder guldens, t blijft balen, maar je doet er toch niets aan, helaas:sad:.

En ik moet Mek toch wel grotendeels gelijk geven in dat bijna voor "alles" een euroteken is komen te staan. Dit zal heus niet voor alles gelden en misschien zijn hier en daar wat dingen gecompenseerd, maar over t algemeen zijn producten wel degelijk duurder geworden. En iedereen heeft weer andere opvattingen over wat men excessief vind. En laten we het vooral vriendelijk houden hier op VWC, we zijn allemaal liefhebbers:)

Ik spaar al zo'n tien jaar vuurwerkfolders. Van drie winkels heb ik echt al tien jaar achtereen de folder bewaard. Ik ben nu bezig om de prijzen van bepaalde producten te volgen gedurende het afgelopen decennium. Ik kijk daarbij naar de procentuele prijsverandering per jaar, en zet dat uit tegen de inflatie.
Ik ben nu de grafieken aan het maken, en de tekst erbij. Als AVP online komt, zal ik daar een topic maken over de prijsveranderingen. Houd dat maar goed in de gaten zou ik zeggen, want het wordt een mooi, objectief onderzoek.

Alvast een voorproefje: ik kan een product aanwijzen wat in negen jaar tijd zo'n 75% in prijs is gestegen! Ook kan ik een leverancier aanwijzen waarbij de prijzen de afgelopen negen jaar nauwelijks meer zijn gestegen dan de inflatie.

Wat een goed idee DarkSoul! Klinkt erg interessant, en de wijze waarop je het aanpakt is nuttig en doordacht. Ik ben benieuwd.:wink:

Nou dat is NIET zo moeilijk hoor !!
9 jaar geleden was alles nog in guldens.
In 2002 zijn zo,n beetje alle prijzen in guldens voorzien van een Euro teken:angry:
Als hij de inflatie meerekent, en dan op 75% uitkomt is dat toch wat moeilijker. Inflatie is eigenlijk gewoon het gemiddelde percentage waarmee de prijzen stijgen. Dus als alles duurder wordt in 1 jaar met bijvoorbeeld 5%, en het vuurwerk ook met 5%, is er geen reële prijsstijging. (Er van uitgaande dat de loonstijging in dat jaar gekoppeld is aan de inflatie.)
Dus het zou heel mooi zijn om te zien welke jaren nou het duurste zijn geworden, vooral omdat het geen vertekent beeld geeft aangezien de inflatie er dus in is verwerkt.:cool:

Ik denk zelf dat er over het algemeen,door de ''gewone'' mensen, minder vuurwerk gekocht wordt.
Maar de echte freaks blijven toch wel kopen, of er nu een grote prijsstijging is of niet.

En alle dealers proberen die stijging toch zo laag mogelijk te houden, omdat het geen winst is, het is alleen kosten doorbereken, dus daar willen ze de klant zo min mogelijk mee belasten.

Ik heb in ons productvoorstel voor 2008-2009 steekproefsgewijs een aantal producten berekend t.o.v. vorig jaar, en bij de dealer waar ik werk, gaan alle prijzen zo ongeveer met 7% omhoog, dit vind ik over het algemeen wel meevallen.

Toevallig heb ik sinds kort een foldertje van 2001-2002 waar je de overgang van guldens naar euro's ziet aangegeven, en ik kan je zeggen dat in de loop der jaren een aantal producten (Lesli) ook behoorlijk gedaald of gelijk gebleven zijn in prijs, t.o.v. van 2001-2002.
Zo was in dit jaar de Twist 'n Shout nog steeds 14,95 (F32,95)
en was de Desperado nog 3,15 (F6,95), daar waar deze afgelopen jaar 2,99 kostte.
En de dizzy dino kosste er 1,13 (F2,50) waar deze vorig jaar uit de collectie verdween met een prijs van 0,90.

Het is gewoon een feit dat alles duurder wordt, en dus ook het vuurwerk, mede door de toenemende welvaart etc in China.

Over het algemeen denk ik dat er wel iets minder vuurwerk gekocht wordt, maar door de hogere prijzen komt er evengoed elk jaar nog een hoger bedrag aan vuurwerk binnen.
Maar ik denk niet dat de tripjes naar Belgie toenemen, gewoon niet omdat mensen er de moeite niet voor willen nemen, de prijsstijging voor lief nemen, of omdat de reistijd, en daarmee het benzineverbruik dermate hoog is dat het geen zin heeft om naar Belgie te rijden.

Ik denk dat er door de prijsstijgingen in Nederland die volgens de TS hoger zijn dan die in Belgie, zeker meer mensen naar Belgie zullen gaan. Maar ook zeker geloof ik dat een groot deel van het vuurwerk dat in NL word afgestoken gewoon in NL gekocht is, aangezien veel mensen er de rit niet voor over hebben.

Als de prijsstijgingen extreme vormen gaan aannemen tegenover de inflatie denk ik dat de NL importeurs zeker minder vuurwerk gaan verkopen, aangezien de (meeste) mensen niet vinden dat vuurwerk een van de belangrijkere dingen is in hun leven en het dus eerder aan een prachtigmooie-stroom-slurpende-plamsa-tv zullen uitgeven aangezien ze daar meer/langer plezier van zullen hebben.

Ik ben dan ook benieuwd wat het CE-keurmerk met het vuurwerk in EU zullen gaan doen!

Vincent

Eerst zien dan maar geloven.
Als er daadwerkelijk zo veel prijsstijging in de producten zal zijn, Dan moeten wij het maar daar mee doen. Wij hebben totaal geen invloed op de regering met hun praatjes. Ook vind ik dat we eerst maar dingen moeten zien in november/december of het daadwerkelijk 20/40% is geworden ik geloof er namelijk niet zo heel veel van ;).

Beste medefreaks ,

bla bla

Nu mijn stelling ..
Er worden prijsstijgingen ingevoerd in BE en NL ..

-NL wordt na verwachting 30 a 40% duurder.
-België wordt na verwachting maximaal 20% duurder.

ik las op andere forums een prijs stijging van maximaal 10% ..... weet nu ook niet meer wat ik moet gaan gelofen op internet ..... :bonk:

Back
Bovenaan