Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wat jij vergeet is dat om het (illigale) spul geen kooien enzo heen hoeven zoals het nederlandse consumenten!!! dus een prijsstijging voor het (illigale) zal nooit zo hoog zjn hoogstens 5% denk ik!!!
die zaten er volgens mij vorigjaar ook al omheen, en het jaar daarvoor,dus zijn geen extra kosten tov. voorgaande jaren.en het ging om prijs stijging van het vuurwerk , niet over ijzerwaren dacht ik .
Een dure collectie die dit jaar het duurste van allemaal word is Ferro, vorig jaar koste bijna alles uit die collectie meer dan €25,00 en voor hun is het normaal dat slechte cakes €80,- kosten, de prijs/kwaliteit verhouding wordt erg slecht dit jaar....Maar er komt misschien een oplossing als de regering de opslag regels veranderd (dat zijn ze misschien van plan) want de opslag zorgt ook voor dure prijzen!
Een dure collectie die dit jaar het duurste van allemaal word is Ferro, vorig jaar koste bijna alles uit die collectie meer dan €25,00 en voor hun is het normaal dat slechte cakes €80,- kosten, de prijs/kwaliteit verhouding wordt erg slecht dit jaar....Maar er komt misschien een oplossing als de regering de opslag regels veranderd (dat zijn ze misschien van plan) want de opslag zorgt ook voor dure prijzen!
En we gaan weer ontopic!!!
Alvast een voorproefje: ik kan een product aanwijzen wat in negen jaar tijd zo'n 75% in prijs is gestegen!
Ik spaar al zo'n tien jaar vuurwerkfolders. Van drie winkels heb ik echt al tien jaar achtereen de folder bewaard. Ik ben nu bezig om de prijzen van bepaalde producten te volgen gedurende het afgelopen decennium. Ik kijk daarbij naar de procentuele prijsverandering per jaar, en zet dat uit tegen de inflatie.
Ik ben nu de grafieken aan het maken, en de tekst erbij. Als AVP online komt, zal ik daar een topic maken over de prijsveranderingen. Houd dat maar goed in de gaten zou ik zeggen, want het wordt een mooi, objectief onderzoek.
Alvast een voorproefje: ik kan een product aanwijzen wat in negen jaar tijd zo'n 75% in prijs is gestegen! Ook kan ik een leverancier aanwijzen waarbij de prijzen de afgelopen negen jaar nauwelijks meer zijn gestegen dan de inflatie.
Als hij de inflatie meerekent, en dan op 75% uitkomt is dat toch wat moeilijker. Inflatie is eigenlijk gewoon het gemiddelde percentage waarmee de prijzen stijgen. Dus als alles duurder wordt in 1 jaar met bijvoorbeeld 5%, en het vuurwerk ook met 5%, is er geen reële prijsstijging. (Er van uitgaande dat de loonstijging in dat jaar gekoppeld is aan de inflatie.)Nou dat is NIET zo moeilijk hoor !!
9 jaar geleden was alles nog in guldens.
In 2002 zijn zo,n beetje alle prijzen in guldens voorzien van een Euro teken![]()
Beste medefreaks ,
bla bla
Nu mijn stelling ..
Er worden prijsstijgingen ingevoerd in BE en NL ..
-NL wordt na verwachting 30 a 40% duurder.
-België wordt na verwachting maximaal 20% duurder.