De Kruiterij (BKV) heeft nou eenmaal de strategie om de producten te duur te maken. Dat is op zich ook een marktstrategie; bij onwetende consumenten die "bij de fietsenmaker op de hoek" het vuurwerk kopen werkt dat vaak ook. Tegenwoordig krijgt de consument er echter steeds meer kijk op en worden ze met demo's platgegooid. Filmpjes worden op internet bekeken vóór aankoop - dat gebeurt echt niet alleen maar door de freaks. Nu met de economische crisis gaan de consumenten ook nog eens beter opletten wat ze krijgen voor hun geld. Naar mijn idee houdt De Kruiterij dan ook hun oude strategie "te hoog prijzen" niet lang meer vol. Afgelopen jaar zagen we al de budgetlijn Rocking Rodeo, die volgens mij wel uit een andere fabriek lijkt te komen! Een totaal ongekend concept voor BKV! Kwalitatief anders, prijs onverwacht, uitwerking verrassend anders dan de norm, labels en namen eveneens nieuw. Ik verwacht komende jaren veel meer van dergelijke producten/lijnen binnen BKV,
ÓF het bedrijf gaat over de kop. Dat zou me ook niets verbazen, dat BKV afstevent op de ondergang...Voor mijn gevoel is het aantal verkooppunten van BKV al jaren lang aan het dalen, en de vernieuwing was tot de komst van Rocking Rodeo ook ver te zoeken. Verder werkt het non-coöperatieve karakter van het bedrijf aan vuurwerkfora ook niet in hun voordeel...hoewel ik moet bekennen dat hun zet om FPM uit te nodigen bij de besloten demo van afgelopen jaar een goede was.
Tot zover mijn ongezouten visie op het bedrijf BKV

Nu terug naar de producten an sich en de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik vind persoonlijk de prijs/kwaliteit verhouding van producten altijd ontzettend belangrijk. Ik heb nou eenmaal een beperkt budget, dus ben ik altijd daaraan gebonden. Ik wil nou eenmaal het best mogelijke krijgen voor mijn budget. Ik koop graag producten die eigenlijk niet eens zo bijzonder zijn in uitwerking, maar waarvan het prijskaartje opeens heel erg wil verrassen. Combineer wat van die producten, lont wat door en dan krijg je toch opeens grandioos spektakel tegen een lage prijs.
BKV scoort bij mij bijzonder slecht qua prijs/kwaliteit verhouding. Hoewel de kwaliteit over het algemeen bijzonder hoog ligt, ligt de prijs vaak nóg hoger. Dat resulteert in een scheve verhouding. Eerlijk waar; zonder naar het prijskaartje te kijken heeft BKV misschien haast het best vuurwerk van Nederland, vooral met de lijn Ferro. De perfecte kleur, de boeketgrootte, de burst, de timing...alles klopt heel vaak gewoon precies! Echt enorm spectaculair bakken zitten er in het assortiment. Ja, dat durf ik gewoon te zeggen na het zien van ca. 15 verschillende BKV producten tijdens twee demo's afgelopen jaar. Ik heb niet veel gezien, ook nog nooit in de straat helaas ("welke freak koopt er nou BKV?! Je zal wel gek wezen!"), maar tijdens die twee demo's toch wel het nodige.
Afgelopen jaar had ik het geluk aanwezig te zijn bij de (besloten) demo van BKV op hun terrein. Ik heb daar hun Rocking Rodeo lijn in het echt kunnen zien. Zoals reeds gezegd: die lijn lijkt wel uit een andere fabriek te komen. De kwaliteit is niet van BKV, zo lijkt het. Het is eigenlijk ver onder de maat van Ferro: de effecten zijn het allemaal net níét. Slap, laf, kleurloos. De prijs maakt een heleboel goed: erg aantrekkelijk geprijsd. Dat krikt de prijs/kwaliteit verhouding weer wat op, hoewel die nog steeds niet optimaal is. Een matige kwaliteit bij een redelijke prijs: scoort net een voldoende. Maar voor mij als freak is de kwaliteit toch onder de maat: ik koop geen Rocking Rodeo.
"Special space powder"? Bedoelen ze bij De Kruiterij niet "spacing special price"? Overtrokken gedoe met zogenaamd super de luxe kruit...
Leuk om dit topic te zien; zit een hoop leven in opeens! Hopen dat BKV meeleest