Prijs - Kwaliteit verhouding - De Kruiterij

Torrr

VWC lid
Ik ben nieuwsgierig wat jullie menig is over de producten van De Kruiterij en dan in verhouding tot de prijs. Hier geen vergelijkingen met buitenlandse produkten graag !
Dus geef je mening hier, maakt niet uit welk artikel, elke mening is welkom.

Om zelf te beginnen : De 5151 met een prijs van € 129,00, 48 shots en type FS.

Het is een blok van 500 gram, maar ik zou deze nooit aanschaffen zelf al zou de prijs gehalveerd worden.
Mocht zo'n cake de helft kosten is het nog steeds € 64,50 en voor zo,n bedrag koop ik liever 3 cakes van 25 schots van een ander merk.

En zo heb ik meerdere voorbeelden van deze importeur : er zitten hele mooie cakes tussen, maar qua prijs vind ik ze schrikbarend duur en ik hoop van harte dat ze hun prijzen eens drastisch naar beneden brengen.

Torrr, ik zal eens in de catalogus moeten kijken want ikzelf vind bepaalde producten qua uitwerking ver boven de prijs, vandaar dat ik voor diezelfde centen andere cake's koop van andere importeurs.
Zoals vermeld ik kom hier op terug, aangezien ik niet nu kan zien de naam en de uitwerking hiervan, maar moet ook tevens vermelden dat ze ook prachtige producten hebben zoals nummer 2080, een soort romeinse kaars 5 schots met mooie bouqetten en een zware terugslag.
Mijn kids zijn gek van nummer 4496 een soort potje met gekleurde ballen, rood,groen,goud en blauw.
Ik zelf heb verleden jaar 2 cake's in de duurdere segment en die vielen tegen de ren klein, maar dat kon ik weten aangezien het aantal gram hetzelde blijft.

Ik heb geen kwaad woord over de Rocking Rodeo collectie: goed spul voor lage prijzen.

Er waren wat cakes in de oudere lijnen die, ondanks nog aan de prijs, wel hun geld waard leken te zijn. Helaas zijn nou net die wegbezuigigd. Blijven de schrikbarend dure cakes over. Maar gezien die nieuwe, goedkopere lijn, vermoed ik dat Kruiterij dat dure imago wat wil loslaten.

De denkwijze van de Kruiterij is simpel... 'we verkopen weinig voor veel'... dat scheelt in voorraad en alles wat we verkopen wordt met dikke winst beloond, er werd toch gezegd dat er genoeg mensen zijn die 'erin trappen' omdat ze gewoon denken dat een duur blok ook het beste is¿ Toch wel jammer dat ze niet veel lagere prijzen hanteren aangezien De Kruiterij naar mijn mening aan het beste consumentenvuurwerk kan komen, de kleuren bijvoorbeeld zijn superhelder uit de Ferro Select collectie.

Ik vind het een goed topic Arjan, waarvoor dank.
Zo een topic zouden we best voor elke importeur kunnen openen.
Over de prijs/kwaliteit verhouding van deze importeur kan ik moeilijk een oordeel geven. Breeschoten Kruiterij houden elk jaar demo,s maar daarvoor worden wij nooit uitgenodigd. Dus ik ken de producten amper. Ik ken de producten alleen maar van films maar die geven vaak een minder goed beeld van de werkelijke kwaliteit.
Wat de prijzen betreft is het duidelijk dat bepaalde producten duidelijk overprized zijn.

Daareentegen heeft Breeschoten vorig jaar een nieuwe lijn op de naam gebracht, de Rocking Rodeo collectie, met aantrekkelijke prijzen maar ook hier kan ik niets over de kwaliteit zeggen.

Laatst bewerkt:
Mijn mening.

Ik word overladen met Kruiterij dealers in mijn regio en dat al voor een zeer lange tijd. Samen met broekhoff vind ik ze veel te duur. Kruiterij doet daar een schepje boven op en dat vind ik ronduit belachelijk. Kwaliteit is in vele gevallen gewoon goed tot zeer goed. Maar prijzen daar kunnen ze nog een hoop van leren! Ik zelf koop express nooit iets van Kruiterij omdat ik vind dat de prijs ook redelijk moet zijn en dat is het toch echt niet in hun geval.

Maar als je gaat kijken naar kwaliteit...ik noem maar een 1500 CC ....in de 200 grams tijd veruit de beste cake die je kon krijgen gezien de kwaliteit en grote van het effect.

Van alle dealers die zich in mijn woonplaats bevinden (broekhoff, Kruiterij en diamond) heeft de Kruiterij dealer veruit de beste kwaliteit en zij staken in de 200 grams tijd met kop en schouders boven de rest uit!

Maar kwa prijzen vind ik ze consument misleidend!!

Rcoking Rodeo is crap. Ja eindelijk eens goedkoper, maar wat krijg je: Wat bakjes met tail, kometen, fluiters en 'knallen' (plofjes)

ik ben vorig jaar naar een demo geweest
waar het een en ander van de kruiterij de lucht in ging.
en mag dan ook wel stellen dat het allemaal prachtig spul is
maar dat de prijzen tegen het absurde aanzitten

neem dit blok bijvoorbeeld
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=3955

prachtding hoor
maar voor 95 euro
knal ik wel wat andere dingen de lucht in
wat mij betreft mag Breeschoten/de kruiterij
wel eens goed om zich heen gaan kijken naar wat andere importeurs neerzetten voor 1/3 van de prijs die je bij breeschoten/de kruiterij betaalt.
het lijkt mij toch dat ze dit zelf op den duur ook wel moeten gaan merken en hun marktaandeel kleiner en kleiner zal gaan worden.

Laatst bewerkt:
Tot zover iedereen bedankt voor de reacties en hoe gek het ook klinkt maar deze reacties had ik verwacht. Ze sluiten namelijk zo'n beetje aan wat betreft mijn gedachtengang over deze importeur.
Ook ik heb in december afgelopen jaar in Benthuizen een demo mogen aanschouwen en daar werden alleen de producten van Breeschoten afgestoken en ik moet eerlijk zeggen dat ik heb genoten van bijna alles wat de lucht in ging. Mijn mening toen :

1 Grote hoogte.
2 Grote uitwerkingen, veel variatie in de cakes.
3 Zeer harde burstknal.
4 Heel spectaculair.

Ik heb tijdens deze demo druk mee geschreven en had echt interesse in een paar cakes, helaas knapte ik af toen ik de folder en prijslijst onder ogen kreeg !

Tot zover iedereen bedankt voor de reacties en hoe gek het ook klinkt maar deze reacties had ik verwacht. Ze sluiten namelijk zo'n beetje aan wat betreft mijn gedachtengang over deze importeur.
Ook ik heb in december afgelopen jaar in Benthuizen een demo mogen aanschouwen en daar werden alleen de producten van Breeschoten afgestoken en ik moet eerlijk zeggen dat ik heb genoten van bijna alles wat de lucht in ging. Mijn mening toen :

1 Grote hoogte.
2 Grote uitwerkingen, veel variatie in de cakes.
3 Zeer harde burstknal.
4 Heel spectaculair.

Ik heb tijdens deze demo druk mee geschreven en had echt interesse in een paar cakes, helaas knapte ik af toen ik de folder en prijslijst onder ogen kreeg !

Precies hetzelfde had ik toen ik bij de demo was wezen kijken in N´gein van Azuma. Wat een hoop mooie cakes. Toen liep ik de winkel in en vroeg om een foldertje. Ik schrok me lam! :shocked:

De laatste keer dat ik iets heb gekocht van kruiterij is toen de 200gr werd ingevoerd.
Sinds de ferro etc bestaat ben ik afgehaakt,Ok het is super qua effecten en helderheid maar tegen die prijzen geen haar op me hoofd.

De Kruiterij (BKV) heeft nou eenmaal de strategie om de producten te duur te maken. Dat is op zich ook een marktstrategie; bij onwetende consumenten die "bij de fietsenmaker op de hoek" het vuurwerk kopen werkt dat vaak ook. Tegenwoordig krijgt de consument er echter steeds meer kijk op en worden ze met demo's platgegooid. Filmpjes worden op internet bekeken vóór aankoop - dat gebeurt echt niet alleen maar door de freaks. Nu met de economische crisis gaan de consumenten ook nog eens beter opletten wat ze krijgen voor hun geld. Naar mijn idee houdt De Kruiterij dan ook hun oude strategie "te hoog prijzen" niet lang meer vol. Afgelopen jaar zagen we al de budgetlijn Rocking Rodeo, die volgens mij wel uit een andere fabriek lijkt te komen! Een totaal ongekend concept voor BKV! Kwalitatief anders, prijs onverwacht, uitwerking verrassend anders dan de norm, labels en namen eveneens nieuw. Ik verwacht komende jaren veel meer van dergelijke producten/lijnen binnen BKV, ÓF het bedrijf gaat over de kop. Dat zou me ook niets verbazen, dat BKV afstevent op de ondergang...Voor mijn gevoel is het aantal verkooppunten van BKV al jaren lang aan het dalen, en de vernieuwing was tot de komst van Rocking Rodeo ook ver te zoeken. Verder werkt het non-coöperatieve karakter van het bedrijf aan vuurwerkfora ook niet in hun voordeel...hoewel ik moet bekennen dat hun zet om FPM uit te nodigen bij de besloten demo van afgelopen jaar een goede was.

Tot zover mijn ongezouten visie op het bedrijf BKV :) Nu terug naar de producten an sich en de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik vind persoonlijk de prijs/kwaliteit verhouding van producten altijd ontzettend belangrijk. Ik heb nou eenmaal een beperkt budget, dus ben ik altijd daaraan gebonden. Ik wil nou eenmaal het best mogelijke krijgen voor mijn budget. Ik koop graag producten die eigenlijk niet eens zo bijzonder zijn in uitwerking, maar waarvan het prijskaartje opeens heel erg wil verrassen. Combineer wat van die producten, lont wat door en dan krijg je toch opeens grandioos spektakel tegen een lage prijs.
BKV scoort bij mij bijzonder slecht qua prijs/kwaliteit verhouding. Hoewel de kwaliteit over het algemeen bijzonder hoog ligt, ligt de prijs vaak nóg hoger. Dat resulteert in een scheve verhouding. Eerlijk waar; zonder naar het prijskaartje te kijken heeft BKV misschien haast het best vuurwerk van Nederland, vooral met de lijn Ferro. De perfecte kleur, de boeketgrootte, de burst, de timing...alles klopt heel vaak gewoon precies! Echt enorm spectaculair bakken zitten er in het assortiment. Ja, dat durf ik gewoon te zeggen na het zien van ca. 15 verschillende BKV producten tijdens twee demo's afgelopen jaar. Ik heb niet veel gezien, ook nog nooit in de straat helaas ("welke freak koopt er nou BKV?! Je zal wel gek wezen!"), maar tijdens die twee demo's toch wel het nodige.
Afgelopen jaar had ik het geluk aanwezig te zijn bij de (besloten) demo van BKV op hun terrein. Ik heb daar hun Rocking Rodeo lijn in het echt kunnen zien. Zoals reeds gezegd: die lijn lijkt wel uit een andere fabriek te komen. De kwaliteit is niet van BKV, zo lijkt het. Het is eigenlijk ver onder de maat van Ferro: de effecten zijn het allemaal net níét. Slap, laf, kleurloos. De prijs maakt een heleboel goed: erg aantrekkelijk geprijsd. Dat krikt de prijs/kwaliteit verhouding weer wat op, hoewel die nog steeds niet optimaal is. Een matige kwaliteit bij een redelijke prijs: scoort net een voldoende. Maar voor mij als freak is de kwaliteit toch onder de maat: ik koop geen Rocking Rodeo.

"Special space powder"? Bedoelen ze bij De Kruiterij niet "spacing special price"? Overtrokken gedoe met zogenaamd super de luxe kruit...

Leuk om dit topic te zien; zit een hoop leven in opeens! Hopen dat BKV meeleest :angel:

Goed verwoord DarkSoul!

Ik hoop inderdaad ook dat ze daar eens wakker worden. En inderdaad dat overtrokken gedoe (ook weer netjes verwoord DarkSoul) met dat zogenaamde super speciale kruit. Eenieder die zich zou inlezen in de pyrotechniek, zou op een gegeven moment moeten concluderen dat je zeker wel betere resultaten kunt behalen met diverse composities zoals zij dus zeggen te doen. Het gaat hierbij vooral om het feit dat men met zuiverder grondstoffen, betere en heldere effecten kan creëren.

Toch denk ik niet dat daar zulke waanzinnige stuks prijzen aan dienen te worden gehangen. Het gros van de mensen is daar natuurlijk niet van op de hoogte. Ik vind het dan ook gewoon cru dat men bij BKV met deze bewering hun prijzen zo hoog inzetten. De meeste mensen hebben zoiets van 'die cakes zijn veel duurder dan die andere, dus dat moet dan ook echt veel beter zijn gezien dat speciale kruit dat zij gebruiken' (goed koop is duur koop bij de meeste mensen toch?).

Jammer des te meer dat zij tegenover de echte liefhebbers, zoals hier op VWC te vinden zijn, nooit echt open staan voor contact. Misschien lezen zij hier mee, en doen ze er inderdaad hun voordeel mee. We wachten gewoon weer af.

Zolang zij hun prijzen zo absurd hoog houden, koop ik mijn cakes bij anderen. Dan maar geen 100% pure composities, maar toch zeker wel >50% meer waar voor mijn geld...

Ik vind dat de prijs - kwaliteits verhouding ver te zoeken is bij Breeschoten/De kruiterij.

Veel cakes zijn idd erg duur. De rocking rodeo lijn is eeen goede zet, maar enkele nog goedkopere cakes (10-20 euro) daarin zouden de lijn goed doen. Ik denk, zeker in deze tijd en op de klant gericht, dat die Ferro blokken van rond de 100 euro geen eens goed verkopen. Neem een voorbeeld aan Wolf zou ik zeggen. Met een breed assortiment voor goede prijzen verdien je nog meer dan al die blokken.

:bye:

Ik wil jullie een compliment geven dat het netjes gehouden wordt hier, erg goede onderbouwing en uitleg van de meeste.
2 jaar terug, draaide dit helemaal uit op een groot fiasco vanwege de prijzen:wink:

Ik wil jullie een compliment geven dat het netjes gehouden wordt hier, erg goede onderbouwing en uitleg van de meeste.
2 jaar terug, draaide dit helemaal uit op een groot fiasco vanwege de prijzen:wink:

Ik vond het in eerste instantie ook een beetje vreemd dat het topic werd gesloten maar de uitleg die ik erbij kreeg was duidelijk. Toch ben ik er heel erg content mee dat het topic weer open is en wij hier een mening kunnen geven.
Mijn doel was ook inderdaad wat Fred al zei om voor meerdere importeurs zo'n topic te openen.
In ieder geval : toppie dat hij weer open is :thumbup:

Ik vind dat de prijs - kwaliteits verhouding ver te zoeken is bij Breeschoten/De kruiterij.

Veel cakes zijn idd erg duur. De rocking rodeo lijn is eeen goede zet, maar enkele nog goedkopere cakes (10-20 euro) daarin zouden de lijn goed doen. Ik denk, zeker in deze tijd en op de klant gericht, dat die Ferro blokken van rond de 100 euro geen eens goed verkopen. Neem een voorbeeld aan Wolf zou ik zeggen. Met een breed assortiment voor goede prijzen verdien je nog meer dan al die blokken.

:bye:

Ook ik ben het eens met julie dat de prijzen van de producten van BKV te hoog liggen.
Maar de vergelijking met wolf zou ik niet willen maken.
Doordat wolf lagere prijzen hanteerd, worden hun producten in meerdere winkels verkocht.
De producten van BKV aan de andere kant worden bij minder winkels verkocht en zijn dus in de ogen van de consument mischien 'exclusiever'.
Hiermee bedoel ik vuurwerk wat de buurman in de straat minder snel zal aanschaffen.
Het is dus een andere kijk op de vuurwerkmarkt.
Vuurwerk zal altijd worden verkocht en er zullen altijd mensen tussen zitten die beter vuurwerk willen dan de rest in de straat.
Hier speelt BKV op in.

Elk jaar neem ik in de vuurwerk winkel, die in het dorp zit, in de plaats waar ik werk een folder mee van BKV.
Sinds de 500 grams regeling verbaas ik me over de prijzen, die GBV durft te vragen, voor cakes.

Een paar voorbeelden: De Ferro select 5155 voor 159 euro.
Maar dan krijg je wel gratis de Limit 3300, er bij ter waarde van 35 euro.
159 euro, zou ik nooit uitgeven voor een cake en die gratis cake, vind ik persoonlijk ook te duur voor die prijs.

Maar ook de andere prijzen die voor de Ferro select cakes worden gevraagd, vind ik erg duur.
De goedkoopste cake (Ferro select 5162) kost 39 euro en is 30 shots.
En men beweert dat deze cake ook nog 500 gram kruit bevat.
En dan gaan de prijzen al snel richting de 65 euro en meer.

Dan laat ik het wel bij Wolff en Royal.
Ten eerste kan je voor 159 een aantal leuke Wolff/Royal cakes kopen, dus je hebt ook meer lontjes om aan te steken.

----

Opmerking.
BKV speelt natuurlijk wel in op de niet freak consument.
Die mooie en groter vuurwerk willen hebben dan de buurtjes.
En denken dat ze met dit vuurwerk, iets moois in handen hebben.
Of dat zo is, laat ik even in het midden, want ik niks van de effecten/uitwerkingen......

Sinds ik me kan herinneren is Breeschoten al een duur merk geweest. Ook voor de 500 gram regeling zaten ze al aan de hoge kant. Toen er een stuk minder concurrentie was vond ik het zelf altijd wel mooi spul. Nog voor de 500 gram regeling is de Ferro selectie uitgebracht, dit begon ook als een soort van budget lijn in tegenstelling tot de andere lijnen.

Sinds de 500 gram regeling is zo'n beetje alles duur wat ze op de markt brengen. Daarnaast is ook de kwaliteit en de afwisseling van de producten niet veel vooruit gegaan, dit is erg jammer vind ik. Misschien wordt de Rocking Rodeo collectie nog uitgebreid en zien we hier nog verrassingen maar ik gok het er niet op.

"Vroeger" zag ik vrij veel van dit bedrijf bij mij in de buurt met goede producten maar dit is de laatste jaren helaas niet meer. Toch jammer dat je vrij weinig hoort van dit bedrijf terwijl ze volgens mij een aardige historie in de vuurwerkmarkt hebben.

Gelukkig heeft de consument tegenwoordig een geweldige keuze aan andere mooie producten die wel fair geprijsd zijn, ik koop al lang niets meer van BKV.

Back
Bovenaan