Presentatie eindrapport vuurwerkoverlast.nl

tristen

VWC lid
Beste belangstellende,

Woensdag hebben we het eindrapport van het meldpunt vuurwerkoverlast gepresenteerd. Burgemeesters Ahmed Aboutaleb (Rotterdam) en Jozias van Aartsen (Den Haag) namen het eerste exemplaar in ontvangst. Het gereedkomen van het rapport heeft even op zich laten wachten vanwege het overweldigende aantal meldingen (bijna 80.000).

Het rapport bevat een analyse van alle meldingen die in de periode van 21 december 2012 tot 4 januari 2013 binnenkwamen op het meldpunt vuurwerkoverlast.nl, waaronder die van u. De meeste meldingen gaan over harde knallen en vuurwerkbommen (41 procent). Ruim een derde van de klachten gaat over te vroeg afgestoken vuurwerk en 11 procent over vuurwerkstress bij huisdieren.

Veel mensen ervaren een toename van de vuurwerkoverlast rond Oud en Nieuw. Elk jaar wordt er weer meer en zwaarder vuurwerk afgestoken. Het aantal slachtoffers, de schade en de overlast neemt ook elk jaar toe. Daarom pleiten we voor een modernisering van de vuurwerktraditie.

In het rapport staan vier concrete aanbevelingen om de vuurwerkoverlast in de toekomst te beperken:
- het inperken van de verkoopperiode;
- het inperken van de afsteektijd;
- meer bevoegdheden voor gemeenten om vuurwerkoverlast tegen te gaan;
- een stevigere aanpak van de handel in illegaal vuurwerk.

Het volledige rapport kunt u lezen op www.vuurwerkoverlast.nl.

Met vriendelijke groet,

David Rietveld
Arno Bonte

Dit kreeg ik per e-mail toegestuurd.

Het volledige rapport:
http://www.vuurwerkoverlast.nl/imag...te-hard---eindrapport-vuurwerkoverlast.nl.pdf

Zeikers, het is maandag al april. Kun je je nergens anders mee bezig houden dan allerlei stappen maken naar het vuurwerkverbod? Ga lekker proberen Nedeland uit de economische problemen te helpen ofzo. In elk geval wat nuttigs!

Er staat zeggen en schrijven een regeltje in die van toepassing is om de vuurwerk overlast aan te pakken .- een stevigere aanpak van de handel in illegaal vuurwerk.Voor de rest kan je precies zien wat voor kennis van zaken ze hebben.0,0

hoe gaan het inperken van de afsteek en verkoop tijd bijdragen aan het verminderen van de vuurwerkoverlast?

Daarbij word het voor de consumenten erg lastig gemaakt wanneer die tijden worden ingeperkt, het zal een topdrukte worden bij de verkooppunten en daar gaat niemand vrolijk van worden

Tja de enige reden dat dit zo breed word uitgemeten is omdat negatief vuurwerknieuws onder een media vergrootglas ligt,daardoor ondanks het lage aantal toch veel veel aandacht krijgt en daardoor in de toekomst veel invloed krijgt ondanks het lage aantal tegenstanders op het totale inwoners aantal in nederland.

"Grappig" dat hij volgens mij ook foto's gebruikt van kapotte ramen die gewoon met een baksteen ingegooid zijn.

Al die foto,s Daar denk ik bij hoezo vuurwerk? Denk dat het weer een zwaar jaar gaat worden. Vol manipulatie,achterbaksheid,en discriminatie. Maar zolang wij niet breken,hebben hun geen macht. Want dat is hun doel. Dus strijd voor je hobby,tegen de partij van de gestoorden,en groen is niks!

HAHA

9hm0cx.png

vind die foto van die hond in dat keukenkastje wel leuk hahahaha
blijkbaar wil de gene die de foto maakte graag die hond in de kast hebben.
1 wie heeft daar nou een lekker warm dekentje liggen ?
2 kan die hond ineens zelf dat kastje open maken ?
koop gewoon een hondenmand en haal die hond uit die kast !
waar is dan toch de partij van de dieren als je die nodig heb ?

Haarlemmermeer
Hebben we recht op vrij lopen? Slechtzienden, blinden en doofblinden zien
niet veel en daarom is het belangrijk dat het veilig op straat is..

weet niet of het zowiezo veilig is om als doofblinde over straat te lopen :P

ik zie veel gehuil over die knallen en troep etc.
maar die mensen vinden vooral zich zelf heel zielig.
ze denken niet aan alle mensen die door de verkoop van vuurwerk juist met met een lach het jaar af kunnen sluiten en zo de eindjes aan elkaar kunnen knopen en dan ook nog mischien wat over houden.

Ronduit troep, en dat bedoel ik niet omdat ik tegenstander van een verbod ben.
Het eindrapport is volledig subjectief geschreven, ook wordt er alleen ingegaan op de negatieve kanten van oudjaar.
Verder lijkt het mij dat ze ingezonden stukjes op zieligheid hebben geselecteerd, aan sommige plaatsen te zien en de opbouw van stukjes in verhouding tot de plaatsen waar deze mensen wonen.

Verder staan er inderdaad foto's tussen van vandalisme waarbij GEEN vuurwerk is gebruikt en wordt er ook vaker melding gemaakt van overlast wat niks met vuurwerk dan wel legaal vuurwerk te maken heeft.
Verder wordt er in dit rapport verteld dat er afgelopen jaar vanaf 27??? december vuurwerk legaal verkocht werd en dit vooral knalvuurwerk was, terwijl de verkoop normaal de 29ste en met zondagen ertussen wettelijk de 28ste toegestaan is en de statistieken van vorig jaar uitwijzen dat de legale verkoop veel meer sier dan knal verkocht heeft.
Ook vind ik het jammer dat ik en vele anderen met mij een goed opgebouwde en vriendelijke mening hebben gestuurd via de site waarom wij tegen een verbod zijn. En ik dan vervolgens bij het hele kleine stukje tekst alleen lees over ddos-aanvallen en het tegen meldpunt van geenstijl.
Hierbij wordt de indruk gewekt dat normaal nederland(de inzenders van (soms ook gewoon terechte) stukjes) volledig tegen vuurwerk is. En associaal nederland (die websites platgooit met illegale ddos-aanvallen) natuurlijk wel voor vuurwerk is.

Ik snap het volkomen dat mensen met gezondsheidsklachten graag maatregelen willen tegen vuurwerkoverlast en hoop ook echt dat er ooit een gulden middenweg wordt gevonden.
Zodat ik en alle liefhebbers met mij gewoon kunnen afsteken al is het wat uurtjes minder.
De tegenstanders (soms wordt er hier onderschat hoe vervelend vuurwerk voor niet-liefhebbers kan zijn) er minder last van hebben.
En dat de oplossing niet het legale vuurwerk vervangt voor rellen en zwaar illegaal vuurwerk.

Jammer dus dat er nu zo'n groep8 spreekbeurtniveau rapportje naar buiten wordt gebracht.

Back
Bovenaan