positieve tv reclame 2012

Ik heb even geen tijd om het topic volledig door te lezen, maar hier even wat kanttekeningen die ik direct opmerk:

- Ik twijfel zeer sterk of je zomaar mensen een rekening mag sturen met de vraag om die te ondertekenen voor een (vrijwillige) bijdrage aan iets. Volgens mij mag je juridisch gezien niet zomaar spookfacturen sturen en is dat een misdrijf. Pas daar mee op; een rekening/factuur sturen is mogelijk strafbaar. Je kunt wél een rekeningnummer geven enzo. Zoek even de wetgeving hier op na, want misschien licht in je nu verkeerd voor.

- Wees realistisch. Hoeveel winkels denk jij dat écht het bedrag zullen overmaken? Ik denk dat je blij mag zijn met 10% van alle Nederlandse winkels, dus circa 300 winkels ofzo. Dan ligt het er nog aan hoeveel geld zij overmaken. De één doet mischien wel de gevraagde 250 euro, de ander vindt 100 euro misschien wel voldoende. Ik vind jouw geschatte bedrag wat je binnenhaalt van een half miljoen euro dan ook ronduit overschat. Ik denk dat je in je handen mag klappen als je een ton haalt.

- Het maken van reclame is écht een vak apart. Met alle respect: ik betwijfel of jij als vuurwerkwinkelier daar kaas van hebt gegeten. Een groot knelpunt wat ik al zie ontstaan, is het conflict tussen het denkbeeld wat jij wil tonen aan de consument ("vuurwerk is leuk en gezellig"), en het denkbeeld wat de consument heeft ("vuurwerk is SIRE, gevaarlijk en rund"). De consument gaat het niet snappen als zij opeens een reclame zien over de positieve punten van vuurwerk. Dat past totaal niet in hun denkbeeld van het gevaarlijke vuurwerk.
Ik kan hier lang over uitwijden, maar dat doe ik niet :p communicatie naar je doelgroep via reclame is écht een vak apart. Je ziet het te simpel in als je denkt: we maken effe een reclame in december, dan schiet onze omzet omhoog.

Sorry als ik negatief klink. Ik wil dergelijke initiatieven van harte steunen, maar tegelijkertijd ben ik heel realistisch.

Ik vind het idee top maar ik heb er een hard hoofd in, ik ken hier genoeg winkeliers in de buurt die hier geen zin in hebben. Verder sluit ik me aan bij Darksoul.

Idee is goed en de insteek ook.

Winkeliers zijn naar mijn mening wat makkelijker te porren voor dit soort zaken dan importeurs, al raakt het ze wel wat harder in de portemonnee. Niet ieder verkooppunt heeft een omzet als die van bijvoorbeeld de Rijswijkse Vuurwerkhal. Ik ken middenstanders die echt op de kleintjes moeten letten om het leuk te houden. Maar met een goed verhaal kom je een eind en de goodwill is er zeker.

Cameo

Idee is goed en de insteek ook.

Winkeliers zijn naar mijn mening wat makkelijker te porren voor dit soort zaken dan importeurs, al raakt het ze wel wat harder in de portemonnee. Niet ieder verkooppunt heeft een omzet als die van bijvoorbeeld de Rijswijkse Vuurwerkhal. Ik ken middenstanders die echt op de kleintjes moeten letten om het leuk te houden. Maar met een goed verhaal kom je een eind en de goodwill is er zeker.

Cameo

Om hierin te investeren moet je cashflow hoog zijn, niet de omzet en ook het financiele beleid, dus al de winkel het op orde heeft moet het te doen zijn.

Ondertussen al een mailtje terug:

Beste Sebastiaan,

Hartelijk dank voor je mail.

Wij gaan overleggen en komen hier bij je op terug.

vriendelijke groet,

dumpshop feenstra vuurwerk

Er bestaat een branchevereniging (importeurs, bezigers en detaillisten)die dit soort zaken moet aanpakken maar daar heb je als detaillist nog weinig inbreng.
Misschien een verplicht lidmaatschap met een redelijke contributie voor elke detaillist zodat er een potje ontstaat waar zoiets uit betaald zou kunnen worden.

Bij alle gesprekken in de kamer komt het illegale vuurwerk steeds weer terug als oorzaak van alle ellende en daardoor de negatieve verslaggeving over ons geliefde consumentenvuurwerk.
De mensen scheren het over 1 kam en door de pers worden de meest fantastische verhalen de wereld in geholpen.(onkunde)

Ik denk dat de winkeliers, zodra ze de mogelijkheid hebben, wanneer er een verslaggever (radio/tv/dagblad) in de winkel komt direct benadrukken dat de ellende begint met illegaal vuurwerk en dat er geen winkelier is die al half november vuurwerk verkoopt waarmee dan overlast veroorzaakt wordt.
Hij kijkt wel uit want na alle dure investeringen wil hij zijn vergunning niet kwijt raken.
Dit is nog steeds de goedkoopste reclame voor consumentenvuurwerk.

zijn de mensen die tijdens de verkoop dagen met tassen vol consumenten vuurwerk de winkels uitlopen (en daar soms mee op tv komen) niet een betere reclame?

nog een puntje wat denk ik niet onderschat moet worden .

er word een stelpost van 500.000 euro genomen voor het '' project ''.

als we de kosten van aart eraf strepen houden we 200.000 over voor de reclame spot zelf.

de reclame zal denk ik special effects en computer bewerking nodig hebben voor bijv. vuurwerk effecten in de lucht e.d.
ook moet er gefilmt worden waar ook tijd in gaat zitten met het benodigde personeel.

dit lijkt mij een dure bezigheid .

als je dan ook nog eens realistisch bent dat niet alle 2000 winkels meedoen denk ik het volgende:

is het niet verstandiger voordat de brieven de deur uit gaan na te gaan bij verschillende ?''reclame bureaus'' ? e.d instanties wat zo een spotje ongeveer gaat kosten.

hun gaan vragen wat moet erin komen , en hoelang gaat het duren e.d.
moet er dus eerst niet ook een soort script komen met daarin hoeveelheid mensen e.d , en de duur van shots en scenes ?

resumé :

Reclame bureaus contacteren voor vrijblijvende offerte
script voor het spotje bedenken .

anders heb je dalijk van een 10 tal bedrijven al wat ontvangen en dan kom je erachter dat het niet gaat werken .

i i g succes ,

Gunner1001

Back
Bovenaan