Poll vuurwerk, geef uw mening! (Christen Unie Hoogeveen)

Fegefeuer

VWC lid
VWC-leden in Hoogeveen en omstreken, even stemmen graag: http://hoogeveen.christenunie.nl/vuurwerk

Poll vuurwerk, geef uw mening!
Het duurt nog een paar maanden, en dan is het weer oud en nieuw. Gezellig met elkaar de jaarwisseling vieren en genieten van onze tradities.
Graag zouden we van u willen weten hoe u dit beleeft, en dan met name het vuurwerk. Het is een mooie traditie, echter ook met schaduwrandjes.

Elk jaar met oud en nieuw is er in Nederland weer voor miljoenen euro’s schade. In Hoogeveen is de schade de afgelopen jaren gemiddeld rond de 30.000 euro per jaarwisseling.

Ook zijn er altijd weer gewonden, soms met blijvend letsel. Ook voelen veel oudere en zieke mensen, en huisdieren zich niet prettig, doordat het vuurwerk voor hen te heftig is. Ook is er altijd weer veel afval op straat.

In meer dan 20 gemeenten worden er dit jaar gebieden aangewezen waarbinnen geen vuurwerk is toegestaan. Ook wordt steeds vaker gewerkt met centraal vuurwerk. Is dit een idee voor Hoogeveen, of vindt u dat we de huidige traditie vooral moeten houden? We horen graag uw mening!

Ik weet zeker dat de Nederlands rotjes enorm veel schade hebben veroorzaakt wat een kracht.
Altijd weer Nederlands Vuurwerk de schuld geven van wat illegaal vuurwerk doet.

Gestemd met een duidelijk maar netjes verhaal

Hierboven wordt totaal niet gerept over illegaal vuurwerk...alleen 30.000 euro schade...men heeft het netjes verwoord naar mijn idee.

Ik weet zeker dat de Nederlands rotjes enorm veel schade hebben veroorzaakt wat een kracht.
Altijd weer Nederlands Vuurwerk de schuld geven van wat illegaal vuurwerk doet.

Laatst bewerkt:
Er word juist niet gesproken over illegaal vuurwerk, terwijl dat voor de schade zorgt nu valt het onder 1 dak is helemaal niet zo netjes

Er word juist niet gesproken over illegaal vuurwerk, terwijl dat voor de schade zorgt nu valt het onder 1 dak is helemaal niet zo netjes

Je hebt zeker een punt Jamie want vaak worden deze feiten niet benoemd maar laten weze enquete maar koesteren en braaf invullen en wie weet.

Wat een ontzettend slechte pol zeg. In de vraagtekst allerlei negatieve zaken opnoemen rondom het onderwerp waar je de 'eerlijke' mening van mensen over in kaart wilt brengen, inclusief 'andere gemeenten doen het ook'. De validiteit van deze pol is 0,0 en ik zou er verder ook geen aandacht meer aan besteden. Elke uitkomst is irrelevant en ongeldig.

Uiteraard ook even ingevuld. De vraagstelling van deze poll vind ik ook enkel gericht om vuurwerk negatief neer te zetten.

ingevuld en even uitgelegd hoe ze al deze ongemakken voor 31 dec kunnen verbannen......hopelijk begrijpen ze dat.....zal niet denk ik maar toch geprobeerd:frusty:

Wat een ontzettend slechte pol zeg. In de vraagtekst allerlei negatieve zaken opnoemen rondom het onderwerp waar je de 'eerlijke' mening van mensen over in kaart wilt brengen, inclusief 'andere gemeenten doen het ook'. De validiteit van deze pol is 0,0 en ik zou er verder ook geen aandacht meer aan besteden. Elke uitkomst is irrelevant en ongeldig.

De uitkomst van dit soort polls is per definitie irrelevant en ongeldig. Ze wordt alleen gebruikt om het eigen standpunt te versterken. Kijk naar Bonte en Broertjes, die te pas en te onpas verwijzen naar (dubieuze) onderzoekscijfers die in hun kraam te pas komen. Door mee te stemmen, kun je voorkomen dat de Christen Unie de uitslag van de poll gebruikt c.q. misbruikt. Om die reden is het volgens mij dus nuttig er wel aandacht aan te besteden.

Daarbij ga ik er van uit dat de uitslag van de poll niet wordt gemanipuleerd. In dat geval houdt alles op.

Ik ga er juist vanuit dat alles word gemanipuleerd!, tenzij het tegendeel bewezen is (openheid van zaken en statistieken)
Dit was vorig jaar dus wel bij een groenlinks poll.. en je kon de cijfers mee kijken. Toen zag je toch heel duidelijk die manipulatie!!
Iedereen op dit forum was continu aan het stemmen op 'voor behoud' en bij elke stem die gedaan werd kregen van de andere 3 (negatieve opties) er 2 van de 3 ook een stem bij - automatisch!
Dus je moest wel 3 keer op voor stemmen om 1 stem uit de kunnen lopen.. en dat is dan een overheidsorgaan.. die integer zou moeten zijn. "de stem van het volk" No way! We hebben niks te vertellen. En al die smerige manipulatie en valsheid in geschriften mag gewoon en word zelf door media maar wat graag gebruikt om nog verder te provoceren.
En aangezien de helft van NL alles klakkeloos aanneemt zonder zelf eens op onderzoek uit te gaan is het dwijlen met de kraan open.

Ze hebben nu een hartstikke duur systeem waar elke NL'er aan meebetaald heeft. Ze kunnen nu heel NL live in de gaten houden.. doe dat dan ook en ga niet alleen maar dreigen met die duur betaalde centen! en vervolgens weer met andere kosten/ belachelijke opties komen. Zo slecht.

Zou het een idee zijn om al die polls via youtube/facebook (twitter) kapot te maken met korte maar op waarheid beruste filmpjes waarin de misstappen worden verduidelijkt?
Misschien dat ik dit toch maar ga oppakken..Even een duidelijk overzicht en daarna KAPOT maken deze foute aanpak van de tegen partij!

Ik ga er juist vanuit dat alles word gemanipuleerd!, tenzij het tegendeel bewezen is (openheid van zaken en statistieken)
Dit was vorig jaar dus wel bij een groenlinks poll.. en je kon de cijfers mee kijken. Toen zag je toch heel duidelijk die manipulatie!!
Iedereen op dit forum was continu aan het stemmen op 'voor behoud' en bij elke stem die gedaan werd kregen van de andere 3 (negatieve opties) er 2 van de 3 ook een stem bij - automatisch!
Dus je moest wel 3 keer op voor stemmen om 1 stem uit de kunnen lopen.. en dat is dan een overheidsorgaan.. die integer zou moeten zijn. "de stem van het volk" No way! We hebben niks te vertellen. En al die smerige manipulatie en valsheid in geschriften mag gewoon en word zelf door media maar wat graag gebruikt om nog verder te provoceren.
En aangezien de helft van NL alles klakkeloos aanneemt zonder zelf eens op onderzoek uit te gaan is het dwijlen met de kraan open.

Ze hebben nu een hartstikke duur systeem waar elke NL'er aan meebetaald heeft. Ze kunnen nu heel NL live in de gaten houden.. doe dat dan ook en ga niet alleen maar dreigen met die duur betaalde centen! en vervolgens weer met andere kosten/ belachelijke opties komen. Zo slecht.

Zou het een idee zijn om al die polls via youtube/facebook (twitter) kapot te maken met korte maar op waarheid beruste filmpjes waarin de misstappen worden verduidelijkt?
Misschien dat ik dit toch maar ga oppakken..Even een duidelijk overzicht en daarna KAPOT maken deze foute aanpak van de tegen partij!

Welke poll was dat dan? Verhaal is nieuw voor mij.

Om eerlijk te zijn: de tekst erbij is neutraal en dat is eerlijk vind ik. Ik denk dat de ChristenUnie niet met de uitslag gaat manipuleren puur vanwege het feit dat er in de bijbel staat dat je niet mag liegen en eerlijk mag zijn. Alhoewel ik niet weet of ze dit in praktijk gaan brengen.

Om eerlijk te zijn: de tekst erbij is neutraal en dat is eerlijk vind ik. Ik denk dat de ChristenUnie niet met de uitslag gaat manipuleren puur vanwege het feit dat er in de bijbel staat dat je niet mag liegen en eerlijk mag zijn. Alhoewel ik niet weet of ze dit in praktijk gaan brengen.

ik heb het vermoeden dat dit in de praktijk nog wel eens de mist in gaat. Maar ik vond de tekst ook wel eerlijk en redelijk neutraal en dat kan ik wel waarderen. Ik vind het alleen jammer dat het onderwerp weer erbij gehaald moet worden. Het lijkt wel alsof het alleen maar gebruikt wordt om te scoren in deze tijd van het jaar.
greetzz

ik heb het vermoeden dat dit in de praktijk nog wel eens de mist in gaat. Maar ik vond de tekst ook wel eerlijk en redelijk neutraal en dat kan ik wel waarderen. Ik vind het alleen jammer dat het onderwerp weer erbij gehaald moet worden. Het lijkt wel alsof het alleen maar gebruikt wordt om te scoren in deze tijd van het jaar.
greetzz

Inderdaad zowel politieke partijen als de media maakt er weer flink gebruik van, maar als de uitslag positief is voor de vuurwerkliefhebbers wordt of de uitslag gemanipuleeerd of verzwegen: vorig jaar was er ook is zo'n vuurwerkpoll en toen had Xtremerides1 opgeroepen om te stemmen en na de uitslag was de hele poll inclusief uitslag opeens verdwenen.

Denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Meldpunt Vuurwerkoverlast is inderdaad totaal ongeloofwaardig, maar je kunt daar alleen maar meldingen van overlast doen. Is geen poll en er valt dus niet te stemmen voor of tegen iets. Je opmerking over drie keer stemmen om een stem uit te lopen, is dus loos. Benieuwd welke poll je eigenlijk bedoelt.

Back
Bovenaan