[POLL] RTL Nieuws (Zo laat in t jaar nog)

opstelten op twitter:

Minister #Opstelten over #vuurwerk alleen nog tussen 23u en 1u: "Serieus punt. Gaan we naar kijken. Niet meteen van tafel vegen."” @fonslambie - Haagse verslaggever RTL Nieuws op Twitter

Met afschaffen lopen ze niet alleen de inkomsten mis. Wat denk je van alle importeurs, winkeliers die gecompenseerd moeten worden? Of duizenden mensen die wederom hun baan verliezen?
Of wat denk je van al die winkeliers zoals fietsenboeren etc die het juist van de vuurwerkverkoop moeten hebben om hun hoofd boven water te kunnen houden tijdens deze crisis. Vele bedrijven zullen failliet gaan met een vuurwerkverbod
Dat gaat de staat miljoenen en miljoenen euro's kosten.
Laat ze zich bij de regering maar is goed achter de oren krabben voor ze deze beslissing gaan nemen.

Zeker in tijden van crisis moet je dit niet willen. Als ik Opstelten was zou ik nog een laatste keer duidelijk zijn en daarna geen energie meer steken in dit geouwehoer.
Ze hebben toch wel wat beters te doen lijkt me

Hier heb je een goed punt te pakken. Het geld wat de overheid verdient aan geld vuurwerk stelt echt niet veel voor en zal geen reden zijn om een verbod/beperking niet in te voeren maar ze moeten wel kijken naar alle verkopers die echt heel veel geïnvesteerd hebben in bunkers etc. Dat zal een hele flinke post worden en je benadeeld de ondernemers er zeker mee. Hopelijk ziet dat VVD mannetje het zo en veegt hij het voorstel van tafel.

Maarja als je omzet voor de overheid gaat afzetten tegen vuurwerk gerelateerde schade in euro's en overlast voor burgers dan is dat een eenvoudige rekensom.

Die polletjes daar zal de overheid niet naar kijken, maar het geeft misschien wel een kleine afspiegeling, je ziet dat de tendens is dat een verbod bijna altijd bovenaan staat.

We leven in een democratie dus de meeste stemmen gelden en de meeste stemmen zijn op dit moment tegen vuurwerk helaas.

Ik snap dat deze post misschien niet gewaardeerd wordt hier maar dit is mijn mening. En als je je emotie weglaat en er nuchter naar kijkt dan is het nog niet zo gek dat het zo gaat lopen de komende jaren.

Ik boek alvast een huisje in Duitsland ;-)

Ook maar ff gestemd

Word er echt moe van, dat gezeik word steeds erger :mad:

Erg jammer dit, ik verwacht dat op langere termijn dit toch echt het einde zal worden van het legaal afsteken van vuurwerk in Nederland

Ik kan er echt niet tegen, begrijpen ze dan niet dat het vuurwerk ook veel voordelen biedt aan Nederland? Heb er afgelopen December een betoog overgehouden in de klas en heb de klas ervan overtuigt dat vuurwerkverbod niet gaat helpen.
Ze willen iets verbieden wat al verboden is; Illegaal vuurwerk. Wanneer je het Nederlandse consumenten vuurwerk gaat verbieden, zal je alleen maar meer overlast krijgen, omdat er veel meer illegaal vuurwerk komt. Nederlanders willen nou eenmaal vuurwerk afsteken, en als het dan verboden wordt, is alleen illegaal vuurwerk nog een mogelijkheid. En dat is nou juist de boosdoener! Pak het illegale vuurwerk maar aan, ga met de hele EU om de tafel zitten en zorg dat het vuurwerk uit Polen, Tsjechie, Italië enz enz wordt aangepakt. Dat zal daar toch ook ongelukken opleveren? Zorg dan dat dat verboden wordt! Dan is er in alle landen waar er zwaar vuurwerk wordt verkocht (legaal & illegaal) minder schade = minder kosten = goed voor alle landen, toch?!

Waar is het beste om me stem op uit te brengen ?

kan niet kiezen tussen:
25% Niets veranderen, regels zijn prima zo
11% Regels versoepelen zodat je het hele jaar door mag afsteken

Ik zelf heb op niets veranderen gestemd, maar het is natuurlijk aan jou waar je op wilt stemmen.

gaat niet de goeie kant op helaas:

41%
Afsteken door particulieren helemaal afschaffen

23%
Alleen afsteken tussen 23:00 en 1:00 uur rond de jaarwisseling

25%
Niets veranderen, regels zijn prima zo

10%
Regels versoepelen zodat je het hele jaar door mag afsteken

Het is een kwestie van tijd dat het allemaal verboden is, het is ook een kwestie van tijd dat er mensen in opstand gaan komen. Wanneer dit gaat gebeuren ben ik zeker van partij.

Wij nederlanders pikken maar alles en zeggen alleen maar op een forum hoe dom het is. Tja dat heeft dus totaal geen werking. Helaas zeg ik erbij!!

We zouden het toch anders moeten aanpakken.

Wil dit nog kwijt, buitenlanders kwamen hierheen omdat nederland een vrij land was, in mijn ogen is nederland niet vrij meer voor zijn eigen burgers, maar voor de imigranten.
En wij blijven alles maar goed vinden, wanneer komen wij is in opstand?!

Het is een kwestie van tijd dat het allemaal verboden is, het is ook een kwestie van tijd dat er mensen in opstand gaan komen. Wanneer dit gaat gebeuren ben ik zeker van partij.

Wij nederlanders pikken maar alles en zeggen alleen maar op een forum hoe dom het is. Tja dat heeft dus totaal geen werking. Helaas zeg ik erbij!!

We zouden het toch anders moeten aanpakken.

Wil dit nog kwijt, buitenlanders kwamen hierheen omdat nederland een vrij land was, in mijn ogen is nederland niet vrij meer voor zijn eigen burgers, maar voor de imigranten.
En wij blijven alles maar goed vinden, wanneer komen wij is in opstand?!

Dat zal ik je zeggen: voorlopig niet.
Er zijn, ondanks alle negatieve berichten, nog veel te veel mensen waar het te goed mee gaat om in opstand te komen. Overleven is echt heel makkelijk in deze maatschappij. Dat gaat hem nog lang niet worden.

Al ben ik zeker van mening dat het die knoeperds in de politiek geen kwaad zou doen als ze eens goed wakker geschud worden!

Nu live @ RTL nieuws: ruim 80 procent vind aanscherping van de regels of totaalverbod prima plan. Deze screenshot van een minuutje geleden zegt iets anders:

Bekijk bijlage 18546

Nu is 63% nog steeds fors, maar zeker niet de genoemde ruime 80%.

Daarnaast werd er gezegd dat dit percentage ongeacht leeftijd, geslacht, politieke voorkeur, etc was. Ja, niet zo vreemd gezien daar niet naar gevraagd wordt. Beetje gekleurd weer, dat RTL nieuws.

vraag me altijd wel af hoe ze aan dat percentage komen!
zeker op straat de mensen met honden opzoeken en aan omatjes vragen die voor een verbod zijn.
ze vragen volgens mij nooit aan jongeren:mad:

ik heb vanavond ook gestemd zo als het er nu uit ziet lijkt het al wat gunstiger uit te zien dan in het begin van de dag maar ik zie het niet zitten .dat ze er wat aan gaan doen daar kun je wel van uit gaan het is verdomme jammer maar knallen zal ik met of zonder verbod

Gestemd, en iedereen even het verteld via facebook.. gewoon een bericht neergezet. Zullen er zeker wel 20 bijstemmen.
Gebruiken die social media :D !!

Niets veranderen staat boven aan met 37% dus daar horen we niets meer van. Alleen als het verbod gaat winnen komt het in het nieuws. RTL is zelf heel partijdig en wil zelf een verbod dat blijkt wel uit het verleden, Eigenlijk zouden we daar iets aan moeten kunnen doen,RTL zwart maken via media,maar dat zal niet mee vallen.

Back
Bovenaan