Poll: Allemaal stemmen, laat ze maar zien dat er wel mensen zijn die willen stoken!

bolle-040

VWC lid
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/bi...g-afsteekuren-vuurwerk-rond-oudjaar-1.4582504

EINDHOVEN - Burgemeesters uit de regio zijn positief over het terugbrengen van het aantal uren dat rond de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken.

Geen algeheel verbod
Een algeheel verbod wordt door de meesten afgewezen. Dit jaar verandert het Vuurwerkbesluit. Voortaan mag alleen nog tussen 18.00 en 02.00 uur vuurwerk worden afgestoken. Voorheen mocht dit al vanaf 10.00 uur. Algemeen is de verwachting dat de overlast en de schades tengevolge van vuurwerkvandalisme zullen afnemen.

Brussel
Het kabinetsbesluit ligt momenteel ter notificatie in Brussel, meldt een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Tot eind oktober kunnen lidstaten bezwaar aantekenen. "Tot op heden is dat niet gebeurd en de verwachting is dat het ook niet zal gebeuren."

Geen extra mensen
De politie Oost-Brabant zet geen extra mensen in om de nieuwe regelgeving te handhaven, zo laat een woordvoerder desgevraagd weten. "Dit valt binnen de reguliere taakuitvoering in de decembermaand en past binnen de taken en verantwoordelijkheden van de politie. In heel het land wordt de laatste maanden van het jaar altijd politiecapaciteit ingezet voor de aanpak van vuurwerkoverlast en vuurwerkcriminaliteit."

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gestemd, verder ook een reactie achter gelaten. Hopelijk wordt deze door de redactie geplaatst.

Verder vond ik dit stukje interessant:
Brussel
Het kabinetsbesluit ligt momenteel ter notificatie in Brussel, meldt een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Tot eind oktober kunnen lidstaten bezwaar aantekenen. "Tot op heden is dat niet gebeurd en de verwachting is dat het ook niet zal gebeuren."

We zijn dus volledig afhankelijk van andere lidstaten, maar waarom zouden andere lidstaten tegen stemmen. Zelf hebben ze er geen last van. Dus het lijkt mij vrij groot dat de 18:00 regeling aangenomen wordt.

Wel vind ik het raar dat Minister Opstelten in een stuk over de Jaarwisseling 2014-2015 schrijft dat het tot 1 december onzeker is. Hier staat weer eind oktober. Allemaal een beetje onduidelijk, en ik weet niet wat we nu moeten geloven.

Tristen dit viel mij ook al op. Raar hoe het nu precies zit

Misschien stemmen belgie, duitsland, polen enz wel tegen omdat ze weten dat veel nederlanders er geld komen uit geven aan vuurwerk :p

Tristen dit viel mij ook al op. Raar hoe het nu precies zit

Misschien stemmen belgie, duitsland, polen enz wel tegen omdat ze weten dat veel nederlanders er geld komen uit geven aan vuurwerk :p

Een andere reden zou kunnen zijn dat dit een probleem geeft met de EU normen over vuurwerk welke in 2017 in gaan.

Een andere reden zou kunnen zijn dat dit een probleem geeft met de EU normen over vuurwerk welke in 2017 in gaan.

Het betekent in ieder geval dat het al door de Eerste Kamer is, de kans dat het in het Europees Parlement niet aangenomen wordt is heel erg klein. Al helemaal bij onderwerpen zoals dit, dan moet er al iets bijzonders zijn. Dus we kunnen er eigenlijk wel vanuit gaan dat dit doorgaat....

Ook gestemd! En een reactie achter gelaten. Uit de reacties die er al staan blijkt ook maar weer dat mensen geen idee hebben van het feit dat de echte overlast van het (onverantwoord omgaan met) illegale vuurwerk komt, wat ondanks de nieuwe afsteektijden nog steeds voor een hoop overlast zal zorgen. Ook tussen 10:00 en 18:00.

We staan voor ! Goed bezig iedereen, maar blijven stemmen. Ik ben namelijk benieuwd wat ik binnenkort in de krant kan verwachten. Vorig jaar had de krant er namelijk plezier in om negatieve berichten te plaatsen over vuurwerk met veel onwaarheden. Tevens vertelde ze dat de meerderheid voor een vuurwerkverbod was.

Dus zou eerlijk zijn als ze nu ook het resultaat plaatsen met een positief verhaal maar ben er bang voor k*t media.

Wat een voorbeeld zeg op die site een stel idioten die bier zitten te drinken met vuurwerk beetje showen op TV.
Alsof iedereen zo is met oud en nieuw

Zoals rdam hierboven ook al schreef....dit filmpje gaat natuurlijk nergens over alsof iedereen staat te zuipen op straat.
Ik steek samen met de kleine vuurwerk af zoals zoveel ouders dat doen maar als ze zo n filmpje plaatsen hebben ze geen daadkracht om de afsteektijden in te korten.....hoezo alleen het negatieve laten zien.....triest diep triest

Back
Bovenaan