[Poll 2011] Beste vuurwerkimporteur

[Poll 2011] Beste vuurwerkimporteur

• Beko

Stemmen: 0 0,0%
  • Bonfireworks

Stemmen: 13 4,6%
  • Breeschoten "de Kruiterij"

• Broekhoff

Stemmen: 2 0,7%
  • Cafferata

Stemmen: 9 3,2%
  • China Red

Stemmen: 16 5,6%
  • GBV-Weco

Stemmen: 3 1,1%
  • Hardix

Stemmen: 13 4,6%
  • Katan

Stemmen: 4 1,4%
  • Lesli

Stemmen: 11 3,9%
  • Meester Vuurwerk

• Mercurius

• Pronk

Stemmen: 8 2,8%
  • Pyrostar NL

• Royal Fireworks

Stemmen: 30 10,6%
  • Rubro

Stemmen: 74 26,1%
  • Schuurmans

• Sky Fireworks

• VC Vuurwerk

Stemmen: 1 0,4%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 2 0,7%
  • Van der Nat

Stemmen: 4 1,4%
  • Witte Tenten [Marijn]

Stemmen: 8 2,8%
  • Wolff

Stemmen: 70 24,6%
  • Zena NL

Stemmen: 7 2,5%
  • Andere, niet genoemd

• Totaal stemmers
    284
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Marijn heeft Binkies, Wil wil wel & Wakkere Dodo allemaal goede producten hoor

Jij met je binkies haha.

Voor mij is dat cafferata. Zoals meerdere al zeiden vallen, bonfireworks,witte tenten en wolff me dit jaar erg tegen. Cafferata zit met hun showtime lijn dicht tegen het proffesionele aan. En cakes als de double brocade crown charmeren mij heel erg.

Cafferata dikke pluim!

Mijn stem gaat naar Rubro.
Deze importeur blijft prachtige producten maken voor vaak een goede prijs.
Ook de uiwerkingen, kleuren en burst's zijn dik in orde.

Ik heb gekozen voor zena ( herlat,original,thor etc) omdat ik zeer tevreden ben over de pijlen en potten. Natturlijk is de keuze moelijk, misschien omdat mijn collectie uit veel herlat,thor en original bestaat. Natturlijk ook nog uit andere importeurs;)

Als je bonfireworks bekijkt wat die in het 1ste jaar aan assortiment hebben, kan de rest niet aan tippen. Ieder jaar komt er een duidelijke verbetering in. Zoals alvast een verrassing! De waaier van Bonfireworks + de goedgekeurde Vulcan eruption zie je volgend jaar in de collectie verschijnen.

ALs eerder aangegeven door andere komen de cafferata cakes het dichts in de buurt van Prof!
Showtime, xplosion, en de nieuwe crystal line ziet er ook super uit!
Al moet ik zeggen dat Royal Fireworks ook aardig aan de weg aan het timmeren is met hun cakes! o.a de Fu collection Vuurwerk met een kroon is een schitterende cake!

Maar toch CAFFERATA

ik heb gestemd op wolff, voor mij zijn ze ook dit jaar weer de beste. mooie nieuwe producten tegen een betaalbare prijs. grootste gedeelde van mijn collectie bestaat dan ook uit wolff producten. ook vind ik de prijs belangrijk van het vuurwerk omdat ik niet heel veel te besteden heb wil ik graag betaalbare cakes en ik vind dat wolff betaalbare maar ook hele mooie cakes aanbied.

mijn 2e keuze zou zijn bonfireworks. hier heb ik vorig jaar wat potten van gehaald en hier was ik erg over te spreken. dit jaar weer wat meer hiervan. erg mooie effecten die ik niet bij heel veel andere importeurs tegen kom. en ook bij bonfireworks is het gewoon een goede prijs voor een goed product.

mijn 3e keuze zou zijn royal fireworks maar hiervan kan ik alleen oordelen op wat ik op demo's heb gezien. ik vind dat ze een aantal hele mooie producten hebben en ik heb dan ook dit jaar voor het eerst meer dan 1 pot van royal :D we gaan zien wat er uit komt maar dat zal wel goed zitten.

Mijn stem gaat naar Lesli, ben daar ook de contactpersoon en ik zie van dichtbij wat voor liefhebbers daar werken en hoe Lesli zich ontwikkelt op het gebied van vuurwerk, een voorbeeld daarvan vindt ik dat ze toch durven te komen op de markt met: Daylight producten.

Heb deze stem uitgebracht puur uit gevoel en beleving, weet ook dat alle andere importeurs ook hun best doen, maar ik maak Lesli natuurlijk van dicht bij mee.

...

Bonfireworks dan, een andere kanshebber. Redelijk goede nieuwe producten. Ik ben vooral benieuwd naar de Dream Catcher. De kwaliteit/prijs is gewoon nog steeds enorm goed. De Dragon Thunders mogen ook verkocht worden, maar kunnen denk ik niet voor een verassing zorgen. Cafferata is Bon voorbij gegaan vanwege een completer assortiment en de professionaliteit die Bon dit jaar mist.

...

Bonfireworks is na een nachtje slapen voorbij gegaan door Royal Fireworks. Al die omstandigheden zorgen ervoor dat Bonfireworks niet meer de kwaliteit heeft die het eerst wel had. Nadat gisteren de Gorgeous niet leverbaar was en ik nog een gesprek had met iemand over de kwaliteit van Bonfireworks moet mijn mening worden aangepast.

Royal Fireworks ben ik daarentegen wel erg enthousiast over. Professionele labels en grote potten. Prijs is misschien wat aan de hoge kant maar voor kwaliteit ben ik niet te beroerd te betalen. Ook Wolff is weer iets gestegen in aanzien. Goede aanlevering en heb de Gorgeous vervangen voor de Panter. Ook de Sniper heb ik dit jaar, hopen dat deze weer top is.

Stem voor Wolff omdat hun altijd hoog niveau hebben met hun cake's, en ieder jaar toch wel nieuwe smaak makers op de markt brengen, maar ook Royal Fireworks doet goede zaken met hun producten eigenlijk altijd goede kwaliteit..

Bonfirefireworks heeft goeie cake's alleen ja ze moeten zich dit oud&nieuw toch wel bewijzen hoe hun cake's het doen andere grote twijfel volgend jaar.

ik ben nogsteedsaan 't twijfelen tussen rubro en cafferata
heb uiteindelijk voor rubro gekozen omdat ze zo actief met de vuurwerkfreaks bezig zijn op 't forum...

groetjes,
dansplaat

Ik had dit jaar voor het eerst Rubro, en het is gelijk mijn favoriete merk! De secrete salute, meest gruwelijke bak die ik ooit heb gehad! De heavy legend serie, best prijs/kwaliteit serie op de Nederlandse markt naar mijn mening!!! (Dan heb ik het wel over de goedkope versies (6euro tot 25,00 euro)

ook ik had dit jaar voor het eerst een aantal rubro artikelen en ik ben om! volgend jaar 1 doelstelling, nog meer rubro! haha

Ik was aan het twijfelen tussen Lesli en Rubro.

Lesli enerzijds door de prijsdalingen, de prachtige nieuwe producten en de betrokkenheid bij het forum.

Rubro anderzijds door zijn goede producten.

Ik ben toch voor Rubro Vuurwerk gegaan door een aantal prachtige producten die zij dit jaar op de markt brachten waaronder de Secret Salute, Split Decision en Event Stagemaker!

Ik ben eruit.

Dit jaar heb ik erg veel verschillende merken gezien. En van de importeurs waarvan ik iets gezien heb, heb ik ook meerdere cakes gezien. Ik heb me dus echt een goede mening kunnen vormen.
In ons land zijn TÉ veel importeurs om ze allemaal gezien te kunnen hebben. Maar doordat ik aardig veel demo's afloop, krijg ik toch veel te zien. Inmiddels kan ik de balans opmaken en concluderen dat voor mij de importeur Royal Fireworks de winnaar is!

Importeurs waarvan ik veel gezien heb, en die dus mee hebben kunnen doen in mijn keuze zijn: Bonfireworks, Breeschoten "de Kruiterij", Broekhoff, Cafferata, GBV-Weco, Lesli, Pronk, Royal Fireworks, Rubro, Vuurwerktotaal, Van der Nat, Witte Tenten [Marijn], Wolff, Zena NL. Een aardige lijst dus. Ik kan wel gaan vertellen waarom een bepaalde importeur het niet is geworden, maar dat doe ik niet. Dan geef ik liever een mening in het "Algemene ervaringen met ..." topic zoals we van elke importeur hebben.

Na het zien van de producten afgelopen jaar, heb ik moeten kiezen tussen Rubro en Royal. Deze twee importeurs hebben mij allebei ontzettend verrast afgelopen jaar. Schitterende (nieuwe) producten, contact met freaks, eerlijkheid en openheid als bedrijf, goede levering voor winkeliers etc. Toch heb ik gekozen voor Royal, met name omdat Royal:
  • WAANzinnig goede producten heeft! Fire Flower, Firework for All, Vuurwerk met een Kroon, Exploding Box...echt allemachtig goed!
  • Vrijwel geen écht slechte producten heeft.
  • Loepzuivere kleuren met zeer krachtige burst kan producteren.
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
  • Zeer open en eerlijk naar liefhebbers toe op het forum, met prettige interactie met leden.
  • Goede levering naar winkeliers toe, met goede bevoorrading en weinig (geen?) leverings-tekorten.
  • Zeer stabiele cakes met degelijke constructie. Dozen zijn handzaam, klein en sterk.
  • Erg betrouwbare producten. Consistente snelheid en geen schoten te laag of op de grond. Vreemde eend in de bijt is de Screaming Salute die toch wel eens op de grond al klapt, of soms een misser heeft (wel fluit, geen knal).
Minpuntje vind ik dat Royal te weinig diversiteit biedt in CE-families. Ik snap dat best, maar nu hebben ze alleen maar cakes in feite. (Vrijwel) geen fonteinen, geen pakketten of pijlen, mines etc.

Rubro verliest het toch, omdat ze zeer belabberd voorraadbeheer hebben naar winkeliers toe. Veel te weinig inkopen. Daardoor ontstaat er productschaarste wat niet goed is. Daarnaast is de communicatie naar dealers toe vrij matig, heb ik zo het idee. Het zit hem niet echt in de producten zelf bij Rubro, want die zijn over het algemeen erg goed (hoewel ietsje minder dan bij Royal). Maar de randzaken van een importeur vind ik Rubro minder op orde hebben dan Royal.

Ik heb voor Cafferata gekozen. Waarom? Omdat het qua kwaliteit,gewoon top is. En dan bedoel ik,top kwaliteit! Ik had Various Willow (mooiste cake,van afgelopen oud en nieuw),en het Professional Firebase pakket. Bijde producten,waren geweldig. Wel een,van de duurdere merken. Dat moet ik er wel bij zeggen. Maar dat bewijst zich ook!

Ben dit jaar voor Rubro gegaan.
Vond de nieuwe producten van Rubro erg sterk.
Ook veel klassiekers zijn verbeterd van effect.
Rubro is nu mijn nr1.

Op de 2e plaats Royal.
Leuke afwisselende cake's weer typisch in royal style.
Harde burst en mooie goed uitgewerlte boeketten.
De screeming salute is helemaal het einde!!
GEWELDIG!!

Op de 3e plaats komt Wolff.
Vond ik deze firma vorrig jaar nog de besten,
vond ik Wolff dit jaar helaas minder.
de nieuwe producten van wolf waren erg goed maar helaas veel te hoog geprijst.
kwa prijzen was het totaal niet wolf.
waar andere importeurs de prijs na beneden gooide of gelijk bleven gooide Wolf overal een euro extra er boven op.
heeft/had dit met de interne verbouwing te maken?
Zonde zonde Wolff!!

Caferata is en blijft top.
misschien hebben zij wel het aller mooise vuurwerk van Nederland!
Helaas is de prijs er ook na!
Verder kwam deze firma niet echt met nieuwe artiekelen.
dus blijft deze firma op nr4
(@Caferata beetje prijzen verlagen en wat moois er bij in jullie assortiment en jullie dingen mee voor een top 3 positie)

Ook Broekhoff scoorde dit jaar erg hoog bij mij!
Neem bijvoorbeeld de Wave Willow wat een dik ding!

lesi vond ik dit jaar ook goed bezig.
eindenlijk veel prijzen verlaagd.
Dat was dan ook echt nodig want lesli rees de pan uit met abseurde prijzen.

GBV/Weco was de absolute verliezer!!
Veel duure of slechte cake's en niet vernieuwend.
deze firma blijft ver en ver achter op andere importeurs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan