Politievakbond ACP: vuurwerkverbod is te handhaven

Als ik minister Grapperhaus was, echt had jullie op de vingers getikt, inclusief Akerboom.

Zal gezegd hebben, eerst huilen in de media als Akerboom zijnde. En de politievakbond komt met handhaven op knallertjes en vuurpijlen kan ? Ga nou gauw je kan helemaal niks handhaven, en schiet op pak de vandalen en consorten maar is op. En erger buren moeten mensen gaan verraden serieus? Stelletje kleuters neem je vak serieus, daar zijn jullie voor. Dat zou ik zeggen als ik minister Grapperhaus was. En tegelijkertijd zijn ze wel geschikt voor politie, zou ik me afvragen. In plaats van een mediacircus te houden.

Echt waar ik moest hard maar dan ook hard gelachen, maar tegelijkertijd in en in triest, het gaat namelijk boven me pet. Nederland kan opeens handhaven, natuurlijk niet. Sowieso staat er nergens een agent om de hoek, in veel woonwijken hangen geen camera's en buren mwa denk niet dat ze snel een foto maken, dan moeten ze heel de dag met een mobiel voor het raam staan. Trieste vorm van handhaving, geen woorden voor.

Laatst bewerkt:
Mensen, mensen...
Natuurlijk kan de pliesie niet hierop handhaven. Ze geven al heel 2019 aan met onderbezetting in álles te kampen; is op talloze journaals te zien geweest. Een aangifte van bijv fietsendiefstal wordt al niet eens meer aangenomen, laat staan geaccepteerd als aangifte.

Maar ze moéten dit nu in opdracht zeggen, terwijl ze zelf ook wel weten dat ze nu in opdracht van hogerhand moeten liegen. Dit alleen om een algeheel verbod op papier te kunnen "rechtvaardigen" cq mee helpen door te kunnen drukken.
Net zoals zijzelf in hun uitspraak niet geloven, moeten wij dit ook niet doen, haha.

Mensen, mensen...
Natuurlijk kan de pliesie niet hierop handhaven. Ze geven al heel 2019 aan met onderbezetting in álles te kampen; is op talloze journaals te zien geweest. Een aangifte van bijv fietsendiefstal wordt al niet eens meer aangenomen, laat staan geaccepteerd als aangifte.

Maar ze moéten dit nu in opdracht zeggen, terwijl ze zelf ook wel weten dat ze nu in opdracht van hogerhand moeten liegen. Dit alleen om een algeheel verbod op papier te kunnen "rechtvaardigen" cq mee helpen door te kunnen drukken.
Net zoals zijzelf in hun uitspraak niet geloven, moeten wij dit ook niet doen, haha.

Tuurlijk kunnen ze het niet handhaven, maar zal het bijna wel denken dat het in opdracht gezegd is. Ik zie het meer als bangmakerij, zodat de knal en pijlliefhebbers niet snel de grens over gaat. Echter zag ik ook agenten roepen van doe het niet, het lost niets op moeilijk te handhaven, dat is ook tekenend.

Back
Bovenaan