Politierechter legt hogere boete op

ylke

VWC lid
maandag 6 juni 22:16

Zwolle/Hardenberg – De economische politierechter in Zwolle heeft een 20-jarige inwoner van Hardenberg veroordeeld tot een boete van 540 euro. De man werd in november 2009 aangehouden toen hij in het bezit was van illegaal vuurwerk. Hij werd bij verstek veroordeeld.

De Hardenberger hield onder zijn jas een pakket verborgen met vierhonderd strijkers en zeven kanonslagen vuurwerk dat niet geschikt is voor de particuliere markt. Het illegal vuurwerk werd aangetroffen bij een routinecontrole door de politie in Gramsbergen. De verdachte en enkele vrienden waren naar Duitsland geweest en waren op de terugweg. De officier van justitie had een boete opgelegd van 450 euro, maar daar had de man niet op gereageerd. Omdat hij nu weer verstek liet gaan, vroeg de officier van justitie een hogere boete. Daar was de rechter het mee eens en legde de man de boete van 540 euro op.

http://www.hardenberg.nu/?n_id=198293&s_id=387&autostart=1

Verbaast me niets. Bij een Mulderfeit (verkeersovertreding) is de eerste verhoging na de eerste aanmaning altijd 25% van het opgelegde bedrag, en aangezien deze strafbare feiten door justitie ook zwaar worden aangeredend (< wat tegenwoordig niet) kan het flink oplopen. In dit geval "maar" 90 euro ophoging.

540 euro voor wat strijkers en waarschijnlijk die buskruit böllers ofzo.
Waar gaat het heen in dit land. als er maar knaken te verdienen vallen.De hardwerkende burger zijn geld uit zijn zak kloppen zo zie ik het!

En als je ze een keer echt nodig hebt dan zijn ze niet te vinden. Te weinig mankracht zeggen ze dan.
Ja natuurlijk die staan met hun zielige flits apparatuur auto's te flitsen die 10 km te hard gaan.
Die staats schuld van miljarden moet toch ergens terug verdiend worden.

Ik vind een boete van 540 euro voor paar honderd strijkers nogal veel!
Verder moest hij zich inderdaad aan de wet houden, maar toch ben ik van mening dat het bedrag iets teveel is.

tja, wat moet je hiervan zeggen.
Volgens mij zijn de prijzen bekend wat je mag betalen als je betrapt wordt.
Dus als je dit weet, dan weet je het risico ook.
Ook de verhoging vind ik helemaal niet raar. Dit is gebruikelijk als je niet betaalt. Dit is overal zo.
Dus ik kan hier niet echt moeite mee hebben. Risico van het vak zeg maar.
greetzzz

Back
Bovenaan