Politieonderzoek leidt naar vuurwerkvangsten op verschillende plaatsen in het land

vincmeister

VWC lid
Politieonderzoek leidt naar vuurwerkvangsten op verschillende plaatsen in het land

Politieonderzoek heeft de afgelopen week geleid tot vuurwerkvangsten op diverse plekken in het land. Het onderzoek begon bij de Eenheid Rotterdam in Schiedam waar de politie een verdachte aanhield op verdenking van handel in illegaal vuurwerk. Dankzij een goede samenwerking met andere eenheden werden op diverse andere plekken in het land nog meer vuurwerkvangsten gedaan.

Schiedam
In een woning aan de Filips van Bourgondierstraat in Schiedam werd een doos illegaal siervuurwerk aangetroffen. De 30-jarige bewoner van het pand werd aangehouden en meegenomen naar het bureau. Vervolgens is alle beschikbare informatie gedeeld met onderzoeksteams in het land. Ook is nog verder onderzoek gedaan op verschillende plekken binnen de Eenheid Rotterdam. Dit leverde de volgende resultaten op.

Rotterdam en omstreken
In een bedrijfspand aan de Kiotoweg in Rotterdam werden 24 shells aangetroffen. In de woning van de eigenaar van het bedrijf werden vervolgens nog eens 5 shells gevonden. De man, 30 jaar uit Zevenhuizen, is aangehouden en meegenomen naar het bureau.
In een woning aan de Getijmolen in Barendrecht werd 2,4 kilo Pools illegaal vuurwerk aangetroffen. In een schuur bij een woning aan de Van Kronenburgvliet in Barendrecht werd vervolgens nog eens ruim 50 kilo vuurwerk gevonden.
Ook op verschillende adressen in Vlaardingen en in Krimpen aan den IJssel werd illegaal vuurwerk gevonden. De aangetroffen stukken vuurwerk betroffen onder andere mortiershells, supercobra’s, lawinepijlen, nitraten, rekken en buizen om zwaar vuurwerk af te schieten en illegaal siervuurwerk.

Brabant
In Etten-Leur werd bij een 21-jarige verdachte 22 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. In Gilze-Rijen werd een 18-jarige aangehouden in verband met het bezit van mortiershells.

Lelystad
In een woning in Lelystad werd nog zo’n 50 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Ook vonden agenten een automatisch vuurwapen met munitie en 0,5 kilo harddrugs. Bovendien hebben de agenten van de Eenheid Midden–Nederland in het kader van ‘Afpakken’ twee auto’s in beslag genomen, waaronder een sportauto. De bewoner van het pand, 37 jaar, is aangehouden.

Extra aandacht voor vuurwerk
Al het aangetroffen vuurwerk is in beslag genomen en zal worden afgevoerd door een speciale transporteur naar een landelijke opslag om daarna vernietigd te worden. De politie besteedt in aanloop naar de jaarwisseling de komende weken extra aandacht aan de opsporing van illegaal vuurwerk. De politie reageert accuraat op meldingen van transport, opslag en handel van illegaal vuurwerk om te voorkomen dat er gevaarlijke situaties ontstaan en ongelukken gebeuren. Wie denkt dat ergens illegaal vuurwerk wordt verkocht, verhandeld of getransporteerd kan dit melden bij de politie. Dit kan telefonisch via 0900-8844 of 0800-7000 (anoniem).

http://112vandaag.nl/2015/12/politieonderzoek-leidt-naar-vuurwerkvangsten-op-verschillende-plaatsen-in-het-land/

Die 22 kg in Etten-Leur was dus van mij. Was zo goed als alleen maar belgisch consumentenvuurwerk en 5 stuks cobra 6. Donderdag binnen gevallen en alles mee genomen, werd terwijl ik in een college zat gebeld door de politie-eenheid. Anderhalf uur op verhoor gezeten pfoe.

A serieus ***** man ***** oud en nieuw zo.
Sterkte.
Mag ik vragen hoe ze era 'n ter zijn gekomen buren snitches? Liep je er te koop mee afgestoken ? Kenteken genoteerd bij de grens
Of werkelijk geen idee?

A serieus ***** man ***** oud en nieuw zo.
Sterkte.
Mag ik vragen hoe ze era 'n ter zijn gekomen buren snitches? Liep je er te koop mee afgestoken ? Kenteken genoteerd bij de grens
Of werkelijk geen idee?

Geen idee. Liep er niet mee te koop, stak niks af en de buren waren het ook niet.

Okee, dus er word dus een automatisch vuurwapen en een halve kilo harddrugs en wat vuurwerk aangetroffen en dat vuurwerk is blijkbaar noemenswaardig in de kop maar dat machinegeweer en die drugs niet? :frusty:

Okee, dus er word dus een automatisch vuurwapen en een halve kilo harddrugs en wat vuurwerk aangetroffen en dat vuurwerk is blijkbaar noemenswaardig in de kop maar dat machinegeweer en die drugs niet? :frusty:

Naja de meeste burgers ondervinden meer last van vuurwerk dan van een machinegeweer. Ik ben er althans nog nooit mee beschoten. Ook zie ik er niemand mee op straat schieten dus de vondst van een dergelijk wapen zal niet heel spannend zijn, nu de gemiddelde burger er niet mee wordt bedreigd of lastig gevallen. Vuurwerk daarentegen wel.

Geen idee. Liep er niet mee te koop, stak niks af en de buren waren het ook niet.

Ze zullen ergens wel een handelaartje in de gaten gehouden hebben,en zo komen ze ook bij jou uit aangezien je ook Cobra's had liggen...want deze haal je niet uit Belgie.

Dit is voor mij reden genoeg om geen illegaal vuurwerk te halen bij een handelaar,als zo'n figuur in de gaten gehouden word,ben jij ook gewoon de sjaak.

Naja de meeste burgers ondervinden meer last van vuurwerk dan van een machinegeweer. Ik ben er althans nog nooit mee beschoten. Ook zie ik er niemand mee op straat schieten dus de vondst van een dergelijk wapen zal niet heel spannend zijn, nu de gemiddelde burger er niet mee wordt bedreigd of lastig gevallen. Vuurwerk daarentegen wel.

Ging me meer om het feit dat het bezitten van een automatisch vuurwapen en een halve kilo harddrugs een veel zwaarder misdrijf is als het bezitten van illegaal vuurwerk... Voor het bezitten van een automatisch wapen kun je als ik het goed zeg al 8 jaar celstraf krijgen.
En er is een tijdje geleden nog iemand neergemaaid met een vuurwapen voor de ogen van veel kinderen bij een basisschool, dus er zijn wel degelijk mensen die last hebben van wapens.

Ging me meer om het feit dat het bezitten van een automatisch vuurwapen en een halve kilo harddrugs een veel zwaarder misdrijf is als het bezitten van illegaal vuurwerk... Voor het bezitten van een automatisch wapen kun je als ik het goed zeg al 8 jaar celstraf krijgen.
En er is een tijdje geleden nog iemand neergemaaid met een vuurwapen voor de ogen van veel kinderen bij een basisschool, dus er zijn wel degelijk mensen die last hebben van wapens.

Zit wat in maar een wapen wprd meestal doelgericht gebruikt mensen die kijken nouja pech.
Met een vuurwerk en dan niet 5 kilo maar 1000 kio oid is een risico voor de hele buurt.
Als dat ontploft vaag je je hele dorp weg.
Altans dat zou nu zo gezien worden na enschede en de bericht gevind van de kracht van een hand granaat.
Dus je buurman ziet liever een pistool dan 100 kg explosief matriaal.

Ze zullen ergens wel een handelaartje in de gaten gehouden hebben,en zo komen ze ook bij jou uit aangezien je ook Cobra's had liggen...want deze haal je niet uit Belgie.

Dit is voor mij reden genoeg om geen illegaal vuurwerk te halen bij een handelaar,als zo'n figuur in de gaten gehouden word,ben jij ook gewoon de sjaak.

Haha, alsof er in België geen Cobra's te krijgen zijn.

In een woning aan de Filips van Bourgondierstraat in Schiedam werd een doos illegaal siervuurwerk aangetroffen. De 30-jarige bewoner van het pand werd aangehouden en meegenomen naar het bureau. Vervolgens is alle beschikbare informatie gedeeld met onderzoeksteams in het land.

daarom word er veel gehandeld via schaft lokalen.

Zit wat in maar een wapen wprd meestal doelgericht gebruikt mensen die kijken nouja pech.
Met een vuurwerk en dan niet 5 kilo maar 1000 kio oid is een risico voor de hele buurt.
Als dat ontploft vaag je je hele dorp weg.
Altans dat zou nu zo gezien worden na enschede en de bericht gevind van de kracht van een hand granaat.
Dus je buurman ziet liever een pistool dan 100 kg explosief matriaal.

Hmm ja daar heb je wel een punt inderdaad :p

Back
Bovenaan