nederlandsvuurwerk
VWC lid
Denk dat de gemiddelde politieagent tegen een algeheel vuurwerkverbod is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Het zware illegale vuurwerk waarvan oom agent nu zegt last van te hebben,bestaat ook uit vuurpijlen,singleshots,babypijlen.De Politie heeft geen mankracht om de afstekers van zwaar illegaal knalvuurwerk te pakken dus pleiten ze voor maar een landelijk vuurwerkverbod. Het zware illegale vuurwerk waar men last van heeft wordt nu misbruikt om het consumenten siervuurwerk wat je op de hoek kunt kopen de nek om te draaien!
Helemaal mee eens!Dit soort flapdrollen verpesten het dus voor ons liefhebbers. De media bewerkt de mensen dusdanig met hun informatie dat inderdaad steeds meer mensen een hekel krijgen aan vuurwerk. Zorg gvd dat de politie de capaciteit krijgt om dit soort hufters op te pakken
Ja daar heb ik over gelezen.Gast 24030 zei:Dit jaar voor het eerst een afsteekverbod in de gemeente Utrecht ,weet nu al dat er meer afgestoken gaat worden dan welk jaar dan ook ,de beslissing is hier in utrecht dmv een zogenaamd burger beraad (van 87 mensen) besloten en heeft qua procedure ruim 521 duizend ja echt 521 duizend euro gekost ,dus denk effe na wat en waar hebben die gasten met elkaar gediscussieerd over de mening van zo'n 380 duizend utrechters ??? champagne in dure sexclubs misschien ?
daarbij komt nog eens dat er al aangegeven is dat er geen handhaving gaat plaatsvinden is simpelweg ook niet mogelijk uiteraard ,en 300 mtr verderop begint hier de gemeente stichtse vecht en daar mag je gewoon afsteken ,krankzinnig gewoon en dan nog maar even los van het feit dat je aan de broodwinning komt van een ieder die in die industrie werkt en vaak met dat extra beetje omzet een geheel boekjaar moeten goedmaken qua inkomen !!
wij kunnen als liefhebbers alleen maar zorg dragen dat wij iig goed en verantwoord met normaal en goedgekeurd en zoveel mogelijk nederlands gekocht vuurwerk omgaan , weet iig dat er verleden jaar voor het eerst in amersfoort een afsteekverbod is geweest en daar is uiteindelijk alleen maar meer ellende en schade geweest dan eerdere jaren ,haters blijven haten en stokers blijven stoken !!!
Als dat de logica zou zijn, dan ook geen alcohol meer en eigenlijk niks meer dat kan leiden tot misbruik/misdaad want ook daar is gewoon geen mankracht genoeg voor. Zo eindigen we in een doodsaaie wereld die elk risico als "te groot" beschouwd. Risicoloos leven = geen leven.De Politie heeft geen mankracht om de afstekers van zwaar illegaal knalvuurwerk te pakken dus pleiten ze voor maar een landelijk vuurwerkverbod. Het zware illegale vuurwerk waar men last van heeft wordt nu misbruikt om het consumenten siervuurwerk wat je op de hoek kunt kopen de nek om te draaien!
Maak ze kapot!Mijn vriendin vertelt me dat in mijn woonplaats nu ook met zo'n beraad komen. 100 mensen die het voor 50.000 gaan bepalen. Die worden gekozen. Waarbij het CDA wil dat ouderen oververtegenwoordigd zijn.....Kijken of ik erin kan komen. Want in mijn woonplaats is wel.....25.000 euro schade. Kortom: 50 cent per bewoner is teveel om heel bewoners te laten genieten van een prachtig feest! Vuurwerk kost mijn gemeente 50 cent/persoon/per jaar. Dat is iets lager dan het landelijk gemiddelde.
laten dit eens vergelijken met wat andere getallen. Meteen een goede oefening mochten ze mij (met zekerheid per ongeluk) uitnodigen!
Alcohol kost 8 miljard per jaar aan schade. Alcohol kost ons in Nederland 400 euro/persoon/jaar!
Verkeersongevallen: mediaan is 33 miljard per jaar (19-44 miljard is de bandbreedte). Verkeersongevallen kost ons dus bijna 2000 euro/per persoon/jaar.
Schade door intensieve veehouderij (waar diezelfde CDA zo'n voorstander van is): kosten aan gezondheid en milieu 9 miljard. Schade door intensieve veehouderij 500 euro/persoon/jaar.
Maar er is meer: de schade waar in mijn Gemeente (en landelijk neem ik aan) over wordt gerept gaat over opgeblazen zaken. Dat is dus zoals we nu al weten voornamelijk illegaal vuurwerk.
Even in perspectief: als we alcoholschade met 0,2% weten terug te brengen we al meer hebben gewonnen dan bij de een als we alle vuurwerkschade voorkomen.
Verkeersongevallen: weten we dit met 1/3300 te verlagen dan hebben we landelijk net zoveel schade voorkomen als al de vuurwerkschade mocht vuurwerk met 100% succes inde ban worden gedaan.
Enzovoorts.
Schade door vuurwerk lijkt met 10 miljoen veel, maar het stelt absoluut helemaal niks voor. Totaal niet significant.
Je snapt er helaas helemaal niets van Jorginho. Is die 25k door legaal siervuurwerk tijdens de legale stooktijden of door illegaal vuurwerk en/of vuurwerk afgestoken buiten de 8 toegestane uurtjes? Uiteraard het laatste. Door die 25k te relativeren, verdedigen en te spiegelen aan andere problemen trek je het probleem juist onnodig naar onze hobby toe. En daar heeft het niets mee te maken. Je doet eigenlijk meer kwaad dan goed. Mijn advies aan jou is dus houd je er vooral buiten.Want in mijn woonplaats is wel.....25.000 euro schade. Kortom: 50 cent per bewoner is teveel om heel bewoners te laten genieten van een prachtig feest! Vuurwerk kost mijn gemeente 50 cent/persoon/per jaar. Dat is iets lager dan het landelijk gemiddelde.
Als iemand gaat claimen dat 25K teveel is aan schade, dan is de vraag gerechtvaardigd: "teveel ten op zichte van wat" Wat men doet is getallen noemen die groot lijken, maar bij nader inzien niks voorstellen. Dat kan alleen als we getallen van andere dagelijkse bezigheden er tegenover zetten. Als we iets willen bereiken dan moet in mijn ogen aangetoond dat wat men wil onredelijk is. Dus dit lijkt me een prima argument.Je snapt er helaas helemaal niets van Jorginho. Is die 25k door legaal siervuurwerk tijdens de legale stooktijden of door illegaal vuurwerk en/of vuurwerk afgestoken buiten de 8 toegestane uurtjes? Uiteraard het laatste. Door die 25k te relativeren, verdedigen en te spiegelen aan andere problemen trek je het probleem juist onnodig naar onze hobby toe. En daar heeft het niets mee te maken. Je doet eigenlijk meer kwaad dan goed. Mijn advies aan jou is dus houd je er vooral buiten.
Met name begrip hebben voor elkaars standpunt is heel belangrijk idd .
Want de groep opsplitsen en voor en tegen kampen gaat nooit tot de oplossing lijken.
Deze methode van opsplitsten heeft alleen maar voor verwarring gezorgd binnen onze maatschappij over het onderwerp vuurwerk. Zelfs wij onderling als liefhebbers zijn door de tijd heen erg verdeeld geraakt waardoor we geen goede vuist konden maken tegen al die negatieve propaganda machine.
Dus bij deze wens ik jou veel succes Jorginho