Politiebonden dringen aan op vuurwerkverbod: ‘Kabinet is het aan ons verplicht’

Of sneeuwballen... als je toch leest in de kranten hoeveel incidenten voortkomen door het gooien met sneeuwballen. Misschien sneeuw ook maar verbieden. Zonder gekheid het is altijd die kleine groepering vaak die jonge aso gastjes die het verpesten voor de rest. Straf dat tuig nu eens in plaats van altijd maar alles verbieden.
Ach ja als het geen vuurwerk is, dan worden het wel bakstenen waar mee gegooid wordt. daarna alle bakstenen verbieden en alles asfalteren.

Haha wou net zeggen, geen vuurwerk voorhanden dus dan maar sneeuw en ijsballen smijten, mooi voorbeeld

Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?

Leuke stelling dit trouwens :p

Vanwaar deze negativiteit Torrr?

Ach ja als het geen vuurwerk is, dan worden het wel bakstenen waar mee gegooid wordt. daarna alle bakstenen verbieden en alles asfalteren.

Asfalt kan je ook uit de grond hakken om mee te gooien heuj, Heel gevaarlijk. Ik stel voor om pikhouwelen te verbieden

Ik vraag mij af of die zich überhaupt druk maken over dat onderwerp.
De meeste hebben denk ik hun schaapjes al lang en flink op het droge, dus zouden ze zich dan ook echt druk maken of …….. ?

Leuke stelling dit trouwens :p

Denk dat het voor een importeur net zo lastig is om hier invloed op te hebben als voor ieder ander.

En om er samen (als branche) echt iets tegen te doen kost waanzinnig veel geld en energie en succes is niet verzekerd. En hoe pak je dat aan dan?

Importeurs runnen uiteindelijk gewoon bedrijven, en ze maken een inschatting of de investering voldoende op zal leveren. En ik denk, investering te hoog is, en de uitkomst te onzeker.

Los daarvan is de kans ook groot dat elk jaar de discussie weer zal oplaaien, zodra er weer iets gebeurt.

En dus blijft het zoals het is, en mocht het op een verbod uitlopen (van een bepaald type of alle consumentenvuurwerk) dan zullen ze vooral gaan voor een regeling met de overheid. Bijvoorbeeld nog 1 jaartje langer, zodat ze kunnen afbouwen. Of een financiële regeling.

Heb ook al gedacht dat de prijsverhogingen misschien wel eens te maken kunnen hebben met het mogelijk verbod. Een buffertje voor de onzekere toekomst opbouwen....?

Back
Bovenaan