Politie zoekt maker vuurwerkbom

densta

VWC lid
BARNEVELD - De politie probeert te achterhalen wie op Oudjaarsdag in Barneveld een enorme vuurwerkbom tot ontploffing heeft gebracht.

Op internet, op de website Youtube, zijn beelden opgedoken van de ontploffing en de politie heeft er de afgelopen tijd diverse meldingen over binnengekregen. Op de beelden is te zien dat een jongen een lawinepijl ontsteekt, waarna een enorme vuurzee ontstaat.

De bom werd ontstoken op een veldje bij De Hoeksteen in de Barneveldse wijk De Vaarst. Voor zover bekend hebben zich geen ongelukken voorgedaan

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/...Politie-zoekt-maker-vuurwerkbom-Barneveld.htm

Laatst bewerkt door een moderator:
wow zeg, kijk eens goed op youtube, talloze filpjes van een cobra, of lawinepijl met even 3 flessen terpetine, of een paar liter benzine?

En hoeveel lawinepijlen vliegen de lucht in met oud en nieuw?

Ik begrijp wel dat dit angst opleverd bij de omwonende.

Gelukkig zijn ze wel een beetje verstandig en doen ze het op een veldje.
Ik heb een filmpje gezien, waar het dichtbij auto's werd gedaan.

Het is maar net wat je stoer noemt. Het gaat goed dus het is stoer, er vallen doden en het is een grote ******.

Het verschil tussen dat zoiets goed gaat of mis, is niet zo groot. Er hoeft maar iets niet goed vast te zitten en er kan zo'n fles brandbare stof op het publiek afvliegen en daar knallen. En zo zijn er wel meer simpele dingen die maar net verkeerd hoeven te gaan en er vallen gewonden, of erger....

Ik hoop dat ze deze figuren snel oppakken en dan ook hard aanpakken.

Ik ben het met lesl eens! Als je op youtube kijkt worden er honderden van deze bommen afgestoken, sommige zelfs tot 100 liter benzine...
De politie heeft in ieder geval genoeg werk al willen ze al deze mensen pakken!

Nou snap ik best dat ze hier tegen willen optreden, maar begin dan eerst met de vandalen die prullenbakken opblazen bij t leven, daar staan nog veel meer films van online en als ze die pakken kunnen ze de kosten van de schade nog verhalen!

Het is maar net wat je stoer noemt. Het gaat goed dus het is stoer, er vallen doden en het is een grote ******.

Het verschil tussen dat zoiets goed gaat of mis, is niet zo groot. Er hoeft maar iets niet goed vast te zitten en er kan zo'n fles brandbare stof op het publiek afvliegen en daar knallen. En zo zijn er wel meer simpele dingen die maar net verkeerd hoeven te gaan en er vallen gewonden, of erger....

Ik hoop dat ze deze figuren snel oppakken en dan ook hard aanpakken.

Of de wind draaid ineens de verkeerde kant op. Of harde windvlaag kan ook natuurlijk. Gewoon oppakken zulke figuren.

Tegenwoordig mag je ook niks mee he.:(
Nederland lijkt wel een beetje op een politie controle staat te worden.

Ik heb respect dat de Politie dit soort acties af keurt!
Ze zouden idd maar is heel Youtube door moeten spitten!
Er zijn tal loze filmpjes met bommen en met mensen die van alles en nog wat op blazen!
Aan paken die hap zo simpel is dat!

De politie is sinds vorig jaar erg veel bezig om via youtube mensen te pakken.. mag dit ook bij deze een waarschuwing zijn, pas op met wat je plaatst op sites zoals youtube.

Maar dit heeft iedereen er zelf naar gemaakt, want je bent er zelf bij als je dit post. En het word blijkbaar 'een rage' om collectie's en bommen te posten op youtube :bonk:

Vind het aan de ene kant goed om bepaalde mensen op te pakken, die bijvoorbeeld bommen maken, maar aan de andere kant zijn ze ook zielig bezig om mensen met een kleine collectie op proberen te pakken. Maarja, het is illegaal en je post het toch. Dan moet je dat in je achterhoofd hebben.

Het filmpje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Geloof mij, die hebben ze snel te pakken hoor. Hij is redelijk goed in beeld. En wat een sukkeltje(s): zowieso vanwege het klooien met vuurwerk en helemaal om jezelf zo herkenbaar op Youtube te zetten. Ik hoop dat ze die gasten pakken!!

Ik snap het probleem wel. Door dit soort gestunt vallen nou juist elk jaar weer gewonden. De jongen hoeft maar te struikelen en de gevolgen spreken voor zich. Iedereen weet hoe glad het was op oudjaarsdag. Bovendien zijn dit soort personen de veroorzakers van alle tegenstand tegen vuurwerk in de huidige vorm. Dus mensen die deze "stunters" en hun filmpjes geen probleem vinden, vinden een vuurwerkverbod dus waarschijnlijk ook geen probleem. Of wel?

Belachelijk dit weer.. heb echt geen goed woord over voor mensen die dit doen of mensen die dit goedkeuren.
Vind het de meest ondoordachte acties die je maar kan verzinnen waarmee je op de eerste plaats mensen in gevaar brengt en waarmee je op de tweede plaats een vuurwerkverbod weer een stukje dichterbij laat komen.

Hoop dat mensen als op dit filmpje gewoon snel gepakt worden, wat geen probleem moet zijn, en dat ze er een leuke som geld voor mogen neertellen.

En hoe onbereikbaar het ook lijkt, ik ben een groot voorstander van het feit dat de politie heel youtube afzoekt naar dit soort bommen en vernielingen en deze jongeren daar een flinke straf voor geeft.
Waarschijnlijk is dit de enige manier om de vernielingen en gevaren in te dammen. Jongeren die hier één keer voor gepakt worden, of op tv zien hoe iemand hiervoor wordt gepakt, die denken wel een tweede keer na de volgende keer;)

Ik vind het gewoon verschrikkelijk DOM om filmpjes over vuurwerkbommen en illegaal (lees prof)vuurwerk op een site als youtube te zetten. Je verraad er jezelf mee.
Je weet dat het vet illegaal is wat je aan het doen bent en toch zet je het op een medium dat miljoenen mensen het kunnen zien wat je doet. Dus ook de blauwpetten zien wat je doet en die kunnen heel makkelijk achterhalen vanwaar het filmpje komt. Ze kunnen je zo via de provider opsporen. Ik zie zoiets bijv. als ergens een steen door de ruit gooien met een briefje erbij met je naam en adres erop. Dan is het verder heel simpel voor justitie om je op te sporen.
Hoe dom kun je zijn!!

Zolang je andere niet in gevaar brengt of niks kapot maakt zie ik het probleem niet.
dat het verstandig is een ander verhaal.

Jij behoort dus onder de groep Tokkie's!!!
Als jij dit goed vind, spoor je in mij ogen niet en ben je dus absoluut geen vuurwerk liefhebber!!:angry::angry:

Gebruik vuurwerk waar het voor gemaakt is en ga er niet mee lopen K lootzakken!

Op Avp zag ik ook al allemaal van dit soort hersenloze reacties.:angry::angry:

Sorry maar ik word echt pissed off van zulke figuren als jou!!!!!!!

Jij behoort dus onder de groep Tokkie's!!!
Als jij dit goed vind, spoor je in mij ogen niet en ben je dus absoluut geen vuurwerk liefhebber!!:angry::angry:

Gebruik vuurwerk waar het voor gemaakt is en ga er niet mee lopen K lootzakken!

Op Avp zag ik ook al allemaal van dit soort hersenloze reacties.:angry::angry:

Sorry maar ik word echt pissed off van zulke figuren als jou!!!!!!!

Danku ma denk aan uw bloeddruk.:bye:
Slopen is niet goed daar moet ik je gelijk in geven.
Ik noem dit ook geen vuurwerk zoals sommige beweren dat dit vuurwerk is.
Maar ik vind dat als je bommen wilt maken moet je het maar doen ma zorg wel dat jij en andere veilig zijn en niks kapot gaat.
Altijd roepen mensen ma verbieden verbieden verbieden.
Alles wat jij goed vind is goed en als dat het niet is moet het maar verboden worden zeker?
Niemand hoef het met me eens te zijn overigens.

Ik ben geen tokkie trouwens:bye:
Heb gewoon werk een huis in een blanke wijk.

Danku ma denk aan uw bloeddruk.:bye:
Slopen is niet goed daar moet ik je gelijk in geven.
Ik noem dit ook geen vuurwerk zoals sommige beweren dat dit vuurwerk is.
Maar ik vind dat als je bommen wilt maken moet je het maar doen ma zorg wel dat jij en andere veilig zijn en niks kapot gaat.
Altijd roepen mensen ma verbieden verbieden verbieden.
Alles wat jij goed vind is goed en als dat het niet is moet het maar verboden worden zeker?
Niemand hoef het met me eens te zijn overigens.

Ik ben geen tokkie trouwens:bye:
Heb gewoon werk een huis in een blanke wijk.

Ik ben ook geen moraal ridder or :D

Back
Bovenaan