Politie zoekt al naar vuurwerk

ylke

VWC lid
Nog vier maanden te gaan tot Oud & Nieuw, maar de politie Utrecht is al op zoek naar illegaal vuurwerk. Handelaren in illegaal vuurwerk zijn nu al bezig met de verkoop en de opslag van vuurwerk. Die opslag in woningen, garageboxen, loodsen en schuren is erg gevaarlijk, ook voor omwonenden. Plotselinge activiteiten rond loodsen of garageboxen kunnen al wijzen op de opslag van illegaal vuurwerk. Politie Utrecht vraagt daarom burgers om verdachte situaties te melden via telefoon 0900-8844 of Meld Misdaad Anoniem 0800-7000

Bron: Utrechtjournaal

Iedere keer als ik zo iets lees moet ik aan het volgende media artikel denken.

De politie laat grote drugshandelaren bewust lopen omdat er niet genoeg man kracht is.....

Echt ongeloofelijk dus snel bellen hoor als je buurjongentje een pakje nitraatbommen in huis heeft liggen!

@ mi-chell inderdaad van drugs gaan dagelijk tienduizenden mensen kapot. Klein voorbeeldje

TIEL - De Tielse politie kent de plekken waar drugs gebruikt en verhandeld wordt, maar heeft te weinig mankracht om daar altijd in te grijpen. "We kennen de locaties.

Maar alleen als omwonenden klagen over grote overlast gaan we tot actie over. Anders zijn er ook andere prioriteiten", zegt politiewoordvoerster Jose Albers. "Zaken als huiselijk geweld of overvallen." Al eerder gaf de politie ook aan dat het aanpakken van deze drugsplekken in Tiel lastig is, omdat dan louter de problematiek verplaatst wordt. De 37-jarige Rhenenaar die verdacht wordt van het om het leven brengen van een 22-jarige Tielenaar – beiden actief in het drugscircuit – wordt vandaag of morgen voorgeleid bij de rechter.

Nee ze kunnen beter de grote drugsbaronnen laten lopen en tig man op de vuurwerkhandel zetten. Want ja de staat zal is geld mis lopen.
Te belachelijk voor woorden dit. Drugs veroorzaakt doden,criminaliteit,verslaving, agressie enz.
Maar schijnbaar is de vuurwerkhandel toch belangrijker...

Laatst bewerkt:
hier is nog niks te merken wel jammer voor de mensen daarzo.
maar wat hier bocen staat klopt wel, ze laten liever zware criminelen lopen (moordenaars verkrachters drugsdealers) maar kinderen en volwassenen met iets zwaarder vuurwerk aan houden voor geld boetes zodat erop prinsjesdag weer geld is voor nodeloze dingen zoals cultuur (musea en troep)

moeti k er wel bij zeggen dat dit mijn kijk erop is en dat het niet over hoeft5 te komen met iemand anders z'n mening

haha, echt zo tegenstrijdig als het maar kan. Idd de drugshandel even stil leggen en je dan richten op vuurwerk. In mijn ogen is de drugshandel juist een groot gevaar voor heel de samenleving. Denk aan kosten voor een afkickcentrum die ook wij betalen, drugsrunners die een enorm gevaar vormen op de weg. En zo zijn er nog meer gevolgen van drugs die in mijn ogen veel gevaarlijker zijn.
En om nog even terug te komen op de drugsrunners die een gevaar op de weg vormen. Die mensen hou je niet tegen als je met je vw crafter langs de kant staat te flitsen. Zet je mensen dan op de weg ipv de zakelijke of particuliere rijder een boete te geven omdat hij/zij 130 ipv 120 en dan een boete ontvangt.

En plotselinge activiteit rond een loods of garagebox. De laatste maanden van het jaar zijn sowieso de meest drukke maanden van het jaar. Ondernemers kopen nu al hun Sinterklaar, kerst en oudjaars versiering en cadeau's in. En die staan vaak niet allemaal in de winkel in het magazijn achter maar in een loods of garagebox op een nabijgelegen industrieterrein. Ik ken een paar ondernemers die zo handelen ivm ruimtegebrek in de winkel.

Als er geen mankracht is om drugs te bestrijden, is er dan wel genoeg mankracht om vuurwerk op te sporen? Nee dacht ik van niet. Dus kunnen mensen meld misdaad anoniem bellen en hoeven ze alleen maar in te grijpen. Zo ook als er te veel overlast is van drug dan onderneemt de politie actie. De burgers zoeken en politie grijpt in. De bezuinigingen op het politie apparaat werken.:sad:

gister op het journaal dat de meeste korpsen op het punt staan faillliet te gaan, dus er moet weer snel geld in het laatje komen. vuurwerk in beslag nemen en zelf doorverkopen dus! voor de politie dus een goede reden om extra goed de vuurwerk handel in de gaten te houden ;)

wat maakt jou het beter om scheinheilig aan de telefoon te hangen bij de politie over een vuurwerkhandeltje? dan ben je in mijn mening gewoon zielig. alsof iedereen poes lief is en nooit de wet overtreedt. laten ze echte boeven gaan vangen!

het is bij drugs en vuurwerk dwijlen met de kraan open.
de een word gepakt en de ander word weer groter en zo blijft het zig herhaalen.
als ze nu eerst is de drugs aanpakken (lukt niet) en daarna kijken of ze iets meer kunnen dan dat(lukt ook niet).
zolang ze iedereen bang blijven maken met nitraatBOMMEN en ga zo maar even door kunnen ze lekker niks blijven doen en gewoon ergens gaan kijken als ze gebeld worden.

en wat pakken die helden dan 1 pakje nitraatjes van een jochie.
jaaa ik zie het nut wel van ze in hoor beetje rondrijden en rond kijken.
ze zijn er wel maar je ziet ze niet wanneer je ze echt nodig heb!!
als je fiets gestolen is gaan ze weer lekker koffie drinken met een donut!!

binnen 10 jaar is elke agent zoon 120 kilo zwaar van het rond rijden en niets doen :P

wat maakt jou het beter om scheinheilig aan de telefoon te hangen bij de politie over een vuurwerkhandeltje? dan ben je in mijn mening gewoon zielig. alsof iedereen poes lief is en nooit de wet overtreedt. laten ze echte boeven gaan vangen!

Inderdaad ja. Nog beter laten dat soort lui die de hele dag de buurman in de gaten houden maar naar werk gaan zoeken, vaak zijn die zielige lui te lui om te werken, maar ze leven wel van de hardwerkende z'n belastingscenten.
Bah. Ga werk zoeken verraders en laat de politie maar echte boeven gaan vangen.

gister op het journaal dat de meeste korpsen op het punt staan faillliet te gaan, dus er moet weer snel geld in het laatje komen. vuurwerk in beslag nemen en zelf doorverkopen dus! voor de politie dus een goede reden om extra goed de vuurwerk handel in de gaten te houden ;)

Mooi failliet laten gaan, als ze toch niks anders te doen hebben dan alleen maar achter wat vuurwerk aangaan of mensen die slechts 4km/u te hard rijden bekeuren. En straks gaan de boetes weer 15% omhoog, enkel alleen de reden voor de schatkist.

net op het lokale nieuws hier (AT5) dat er zoveel aangiftes blijven liggen door te weinig mankracht. maar om vuurwerk op te sporen hebben ze wel genoeg mankracht. echt zo scheef dit.

Back
Bovenaan