Ik heb het niet over de regelgeving uit BE of DE. Ik vind de Nederlandse wetgeving ook veel te streng. Maar het feit blijft dat óók Polen zich aan de Europese wetgeving moet houden. Alleen gedoogd Polen de verkoop van professioneel vuurwerk. Massaal worden vanuit dat land Shells en Cobra's geïmporteerd, vuurwerk waar iedereen het over heeft als ze praten over een verbod. En logisch, het zou mij ook beangstigen als dat soort vuurwerk naar je hoofd wordt geslingerd als je aan het werk bent. De tendens van tegenwoordig is dat het nooit genoeg is. Als er dit jaar een Cobra van 400 gram op de markt komt, zal je die gegarandeerd tegen komen in NL met oudjaarsdag. En omdat de politie schijnbaar het niet op kan brengen om die import tegen te houden, roepen ze nu op tot een landelijk verbod. Velen zullen hier sch**t aan hebben, die knallen toch wel door. Maar ik kan het niet hebben om tegen de lamp te lopen en geen VOG meer te krijgen. Logisch toch? Dat ik dan verkies boven m'n eigen cakeboxje op de 31st in plaats van de massale import van cobra's, etc.
En alleen Nederland zit te 'janken' omdat het meer dan eens is bewezen dat de Nederlander niet met die vrijheid om kan gaan. Je gooit geen zwaar vuurwerk naar hulpverleners, je geeft/verkoopt geen zwaar vuurwerk aan kinderen.
Je hebt het alleen maar over shells en c6. Maar Nederland zit al te janken om de nitraten die in Polen legaal zijn. Daar hoor ik je niet over. De TP2, FP3, Colour Salute, DumBum etc.