Politie wil meldplicht vuurwerkaso’s

Er zijn 11.000 incidenten, waarvan het merendeel niet vuurwerk gerelateerd is... vind het jammer dat het dan op vuurwerk wordt gegooid.

relschoppen kun je ook zonder vuurwerk, betekend dat dan volgens dit bericht dat je geen meldtplicht hebt? En dan bouw je toch een rel tussen 12 en 6 overdag?

Lekker laconiek praten en dat onwetende vrouwtje bange opgen op laten zetten. Geef gelijk aan dat je doelt op het zwaarste spul. Gaan we straks de halve politiemacht inzetten om zware criminelen van 10 op te sluiten die een Romeinse granaatwerper bezaten?

Haha, deze maatregel is geniaal en moeten ze direct invoeren. Rellen met oud&nieuw is volgend jaar voor 8 uurtjes binnen blijven. Met dit soort strafjes is het snel klaar met die idioten.

'If you can't do the time, don't do the crime.'

Haha, deze maatregel is geniaal en moeten ze direct invoeren. Rellen met oud&nieuw is volgend jaar voor 8 uurtjes binnen blijven. Met dit soort strafjes is het snel klaar met die idioten.

'If you can't do the time, don't do the crime.'

Lees jij nog maar eens wie ze op het oog hebben. Niet alleen relschoppers

Weet ik wel, maar dit forum bestaat toch alleen maar uit brave legale stokers die met hun gepoetste vuurwerkbril op 20 meter afstand staan te genieten. :wink:

Volgens mij is het bronbericht een beetje onduidelijk.
Gaat het nu om mensen die met illegaal vuurwerk zijn betrapt thuis/afsteken, of de gasten die politie en hulpverleners bestoken?
In dat laatste geval ben ik ook helemaal voor die meldplicht!
Het filmpje hierboven is wel wat duidelijker, maar nog steeds een beetje vaag.

Volgens mij is het bronbericht een beetje onduidelijk.
Gaat het nu om mensen die met illegaal vuurwerk zijn betrapt thuis/afsteken, of de gasten die politie en hulpverleners bestoken?
In dat laatste geval ben ik ook helemaal voor die meldplicht!
Het filmpje hierboven is wel wat duidelijker, maar nog steeds een beetje vaag.

Blauwpet bij Eenvandaag gister ging al snel vol op opblazen huizenblokken van iemand die een paar nitraten opslaat en dat je diegene moest aangeven. Stemmingmakerij en ophitsen. Pin de praktijk zal een rechter dan een strafmaat als melden dan niet rechtmatig achten en zal het bij geweldadige figuren blijven.

De titel van het bericht is an sich goed. De aso's laten melden. De vuurwerkgooiers en slopers dus, maar ik dacht eigenlijk dat dat al de bedoeling was?

Hoevel ik groot voorstander ben van Nederlands vuurwerk ben, is meldplicht voor "illegaal" buurlands vuurwerk echt een paar bruggen te ver en compleet zijn doel voorbij.

Als het handelshoeveelheden worden (karton nitraten) of zwaarder spul (polen, italië, prof), dan is er misschien nog wel wat voor te zeggen, maar er moet een ondergrens zijn. Een potje of los pakje knallers uit Belgie of Duitsland doet niemand kwaad denk ik? Plus dat we de capaciteit op het bureau toch niet hebben

In principe iedereen die veroordeeld is geweest krijgt dus in principe nogmaals straf, niet eerlijk dat zou betekenen dat het je de rest van je leven zou achtervolgen. Ik zou gewoon onderduiken aan het eind van het jaar dan. Mijn dag nemen ze niet af van me, ze moeten een verschil maken in iemand die iligaal vuurwerk in bezit heeft gehad en iemand die geweld tegen hulpverleners heeft geuit. En als zo'n delict verjaard is zou dat ook niet meer van toepassing hoeven te zijn. Iedereen verdient een 2e kans toch?

Prima eerste concept-plan!

Plan bijschaven, reële criteria bepalen en zsm invoeren!

Een stadion verbod, gebieds verbod, of meldplicht voor bijv een bepaalde voetbalwedstrijd krijg je ook niet zomaar, dus de jongens die weleens wat in Bels of Dtsl hebben gehaald, een té zwaar blok opgeslagen of afgestoken hebben en/of meer dan 25kg consu in huis hebben gehad...en daarvoor gepakt zijn, zullen zich vast niet direct zorgen hoeven te maken.

In principe iedereen die veroordeeld is geweest krijgt dus in principe nogmaals straf, niet eerlijk dat zou betekenen dat het je de rest van je leven zou achtervolgen. Ik zou gewoon onderduiken aan het eind van het jaar dan. Mijn dag nemen ze niet af van me, ze moeten een verschil maken in iemand die iligaal vuurwerk in bezit heeft gehad en iemand die geweld tegen hulpverleners heeft geuit. En als zo'n delict verjaard is zou dat ook niet meer van toepassing hoeven te zijn. Iedereen verdient een 2e kans toch?

Onderduiken. Alleen het idee al. Straks sta je over de grens te stoken en te hopen dat de overvalswagen weg blijft

Een tweede kans, ja, maar een derde of vierde.. Het houdt een keer op. Met een pakje knallertjes zou ik me geen al te grote zorgen maken, meldplicht vervalt na x jaar ook, simpelweg omdat ze het te druk hebben. Als ze het al gaan doen voor die kleine hoeveelheden.
Maar als jij (bij wijze van spreken) elk jaar vuurwerk gooit naar hulpverleners, echt jaar een schuur vol prof spul hebt staan voor de handel. Mwa, dan mag je van mij best wel aangepakt worden.

Back
Bovenaan