Politie wil illegaal vuurwerk niet meer vervoeren en opslaan

Als je dicht bij het vuur zit en gevoelig bent voor dit soort dingen gebeurt het zeker, ik zeg niet 70% dat is misschien wel heel veel, maar ik spreek zelf uit ervaring en heb dit ook gedaan. Werk er nu al even niet meer maar het gebeurd wel maar niet alleen met vuurwerk. Maar destijds haalde ik zelf ook het siervuurwerk uit polen dus wat die personen in hun vrije tijd doen is hun risico.

Ze moeten niet zo zeiken, In beslag genomen vuurwerk word voor 70% verdeeld onder de collega's.
ik weet dit uit ervaring en betrouwbare bron !

Hier kan ik over mee praten, me vader heeft bij de brandweer gezeten, nu kennen de poltie en brandweer elkaar vrij goed, want ja ze komen elkaar toch elke keer tegen bij een ongeval of wat dan ook, maar om ff op het punt terug te komen, me vader en nog een stel van de brandweer konden altijd ff langs droppen bij de lokale poltie en het 1 en andere meepikken van wat er in beslag is genomen:) ik als puber vond dat toen gewelig natuurlijk en me pa kon gratis zooi ophalen:p die vond het sws allemaal wel best, helemaal als het gratis is:p

En maar preken tegen overlastgevende jongeren!

Het is maar net waar je voor betaald krijgt hè. Ik kom tijdens mijn werk ook regelmatig met de politie in aanraking, en durf te wedden dat agenten soms iemand vermanend toe (moeten) spreken terwijl ze zelf ook denken dat het wéér gaat over een storm in een glas water. Maarja, als dat een van de dingen is waar je je geld voor krijgt, dan doe je dat gewoon.

Kan me niet schelen verleiding etc. hoe of wat. Ik snap de verleiding wel maar om nou in beslag genomen vuurwerk van een ander helemaal zelf af te steken. :angry: Nee, gewoon niet!

Laat het dan gewoon lekker gaan als agent als je iemand betrapt. Sorry voor het offtopic gaan, maar ik had hier nog nooit van gehoord en verbaas me er behoorlijk over.

Ze moeten niet zo zeiken, In beslag genomen vuurwerk word voor 70% verdeeld onder de collega's.
ik weet dit uit ervaring en betrouwbare bron !
Klopt. Deze praktijken ken ik al van verschillende agenten sinds de jaren 80. Begrijpelijk: "wat de zaak u biedt, koopt u niet". Ik gun ze ook hun pleziertjes. Beter dan dat het vernietigd wordt. Vuurwerk moet afgestoken worden. Zo hebben andere mensen er ook nog wat aan.

Back
Bovenaan