Politie waarschuwt voor extreem gevaarlijk vuurwerk

even over het lontje ik ben geen vuurwerk deskundige maar het lont is zeer zeer veilig alleen als je delova,s gooit kan het mischien uitgaan en is het bijna niet meer aan te krijgen .maar het is bij deze dingen de bedoeling dat je ze neer zet en aansteekt.maar even on topic het is niet altijd goed speurwerk van de politie maar goed veraaders werk van de buurt.je zal maar thuiswerker zijn en je baas komt dozen folders brengen krijg je 10 keer de politie aan je deur lol

Update- Levensgevaarlijk illegaal vuurwerk gevonden

Update- Levensgevaarlijk illegaal vuurwerk gevonden

De politie heeft twee Dordtenaren van 19 en 21 opgepakt die illegaal vuurwerk geïmporteerd hebben.

Onder het in beslag genomen knalwerk bevindt zich Delova Rana. Dat is ontzettend explosief en kan leiden tot zware en zelfs dodelijke verwondingen. Een deel van het illegale vuurwerk is mogelijk al in omloop. Mensen die het vuurwerk in bezit hebben of weten waar het is, worden gevraagd contact op te nemen met de politie.

Wanneer Delova Rana tot ontploffing wordt gebracht zorgt het voor een kleine krater in de grond. Bij een ontploffing onder water spat het water metershoog op (zie filmpje).

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bron:http://drimble.nl/bericht/6257273

Eigenlijk vind ik dit niet zo'n tof filmpje Marco.

De knal komt zwak over en dit zou de indruk kunnen wekken dat het wel meevalt met de knal. Als ik er zo naar kijk, dan bekruipt mij een gevoel van onderschatting van de kracht van die dingen.

Eigenlijk vind ik dit niet zo'n tof filmpje Marco.

De knal komt zwak over en dit zou de indruk kunnen wekken dat het wel meevalt met de knal. Als ik er zo naar kijk, dan bekruipt mij een gevoel van onderschatting van de kracht van die dingen.

Dit filmpje staat bij het politiebericht, vandaar dat deze geplaatst is.
En ik deel je mening dat de kracht onderschat wordt op dit filmpje, de kracht lijkt mij verwoestend als dit in je handen knalt.

Als je fatsoenlijk met dit vuurwerk omgaat is het onmogelijk dat dit in je handen knalt. De vertraging van de time fuse is perfect.

Back
Bovenaan