Politie vindt jongen (14) met illegaal vuurwerk via YouTube

Golddigger

VWC lid
Politie vindt jongen (14) met illegaal vuurwerk via YouTube

KLUNDERT - De politie heeft maandag in Klundert een 14-jarige inwoner van die plaats aangehouden. Rechercheurs waren door de landelijke Task Force Vuurwerkbommen getipt dat de jongen via youtube beelden liet zien waarop hij met zwaar vuurwerk experimenteerde.

"Samen met de wijkagent werd eerst een onderzoek ingesteld in het kluisje op zijn school. Daar werd geen vuurwerk gevonden. Bij hem thuis werd wel illegaal en gevaarlijk vuurwerk aangetroffen. De politie nam 11 cobra's, een lawinepijl en 9 Spain Crackers in beslag", meldt de politie. Na verhoor is de jongen weer vrij gelaten. De politie maakt proces-verbaal op.

Bron

ik word ook wel een beetje moe van de reacties hier.
Iedereen loopt te tiefen op mensen die dingen vernielen. Dan wordt er een krantenbericht geplaatst waarop iemand opgepakt wordt. En dan geloof je er niets van.
Ik word moe van de negativiteit die sommigen continue plaatsen.
Ik geloof dit krantenbericht wel totdat het tegendeel bewezen is.
En al zou het zijn om mensen bang te maken: Ik vind het prima.
Maar ga aub niet alles in twijfel trekken. Want dat is nergens voor nodig en je creëert er naar mijn idee alleen maar negativiteit mee.
greetzz

Mooi toch dat hij gepakt is.Wat moet een kooter van 14 jaar met 11 cobra's en een lawinepijl.Snotblaag heeft amper levenservaring en dan al zulke klappers,dat is inderdaad ziek.:p

klundert- Een filmpje op youtube heeft een 14 jarige vuurwerkvandaal uit klundert de das om gedaan. In dat filmpje laat de jongen zien hoe hij een vuurwerkbom, vastgebonden aan een blik terpentine, tot ontploffing brengt. Dat gaat gepaard met een hevige knal en grote steekvlam.

De jongen toont trots dat hij nog meer zwaar vuurwerk bezit. Hij had het keurig uitgestald en de namen erbij gezet. Vuurwerk kun je het niet eens noemen. De spullen die deze jongen had, zijn gewoon explosieven. Daar kunnen de ergste dingen mee gebeuren, zegt johan Willemse, die bij de aanhouding van de jongen betrokken was.
De politie achterhaalde zijn identiteit via het internetadres van de computer waarmee het filmpje op youtube was geplaatst.

Daar hebben we bij de politie een speciaal taskforceteam voor. Dat speurt internet af op zoek naar makers van vuurwerkbommen.

Bij de jongen thuis heeft de politie nog meer explosieven gevonden. elf cobra's negen Spain crackers en nog een gigantische lawinepijl. Daar hoef je tegenwoordig niet meer voor naar Belgie. Dat kun je gewoon via internet bestellen en door de post thuis laten bezorgen.
Vooral uit Polen komt via internet veel van dit spul ons land binnen.
Ik vrees dat de ouders niet eens weten dat het tegenwoordig zo werkt zegt Willemse.
Het vuurwerk dat bij de jongen thuis werd gevonden, is in beslag genomen.
De jongen zelf krijgt een proces verbaal. Het openbaar mnisterie beslist later wat voor straf hij krijgt.

Dit stukje stond vandaag in bn de stem. Heb het even overgetypt aangezien het nog niet op de site staat.

Hij is fcking dom gaat lekker met zijn gezicht breed op youtube..... En welke gek showt nou zijn illigaal vw ik bedoel ik hou dat lekker voor mij zelf en post het wel na oud en nieuw bewijs hebben ze dan niet misschien heb ik het dan wel gefotoshopt :P

Back
Bovenaan