Ik zie het ook zo, maar ook wat de samenleving vindt bepaalt niet wat goed is om te doen en wat niet. Eigenlijk kan niets of niemand dat bepalen, alleen iedereen voor zichzelf.
Er is vuurwerk gegooid "bij een voetbalvereniging", dus ik stel me voor dat iemand gewoon voor de lol wat vuurwerk heeft afgestoken zonder daarbij een gevaarlijke situatie te creëren of de wedstrijd te verstoren, anders was dat vast wel, flink opgeblazen, in het bericht verwerkt. Ik vind dat het wel bij voetbal past om vuurwerk af te steken ook al is dat niet legaal. Als mensen zich daaraan ergeren en er een vuurwerkverbod door komt vind ik dat heel jammer maar het verandert niks aan hoe ik erover denk.
Brainiac zegt: "Mooi dat dat ventje is gepakt." Helemaal niet mooi. Ik vind dat hij niks verkeerd deed.
Om misverstanden te voorkomen, ik vind wel dat het goed zou zijn als iedereen zich netjes aan de afsteektijden houdt, want de dreiging van dat verbod bestaat inderdaad. Op dat punt begrijp ik StefVB, en Brainiac als hij dat ook zo bedoelde, wel.