Politie vindt illegaal vuurwerk in rijtjeswoning Roden.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een inwoner van Roden heeft vandaag zijn illegale vuurwerk moeten inleveren.

In het kader van een landelijk onderzoek deed de politie een inval in een rijtjeswoning in Roden. Daar werd vuurwerk gevonden dat via internet in het buitenland was besteld. Dit is verboden.

De koper kan een bekeuring tegemoet zien.

In-de-woning-werd-vuurwerk-gevonden-dat-in-het-buitenland-was-gekocht-foto-Twitter-Politie-Noordenveld.jpg

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/139927/Politie-vindt-illegaal-vuurwerk-in-rijtjeswoning-Roden

Jammer dat de veiligste vuurpijlen van europa in een kwaad daglicht worden gesteld.

De veiligste pijlen van Europa, met 25 gram hoge kwaliteit flash, die men zelf aan een stokje uit de bouwmarkt moet tapen/ti-wrappen, en welke met gemak een vuilnisbak tot een droevig hoopje metaal maakt. Hoge kwaliteit pijlen, dat zal best, maar de veiligste pijlen van Europa? Dat lijkt me niet.

Als men in nederland nou eens zou nadenken(op knalgebied) zou men de duiste weg in moeten slaan.zolang men in nederland knalerwten mugge scheten toestaat blijft men buiten de deur shoppen.er zitten veel gradaties tussen de oostblok bommen en de nederlandse pruttelpoep.pffffff dat is maar een droom.

De veiligste pijlen van Europa, met 25 gram hoge kwaliteit flash, die men zelf aan een stokje uit de bouwmarkt moet tapen/ti-wrappen, en welke met gemak een vuilnisbak tot een droevig hoopje metaal maakt. Hoge kwaliteit pijlen, dat zal best, maar de veiligste pijlen van Europa? Dat lijkt me niet.

Tja, als men te beroerd is om er een stok er tegen aan vast te maken.
En dan bedoel ik de koper/schieter en niet de firma Zink.

Die zinkpijlen zijn veilig, al het vuurwerk is veilig mits het goed gebruikt word.
Ik had weer dronken hollanders in de straat die een romeinse kaars met bombettes gewoon op straat neerzette zonder ondersteuning, 1 schot ging goed en de andere vlogen om me oren.
25 gram flash of niet, het gaat erom wat je ermee doet.
De motoren van zink zijn heel betrouwbaar..dus de pijl zelf is zeker 1 van de veiligste ja.

Als je dan een fakkel wil gebruiken dan beter de 902

Verder even ontopic. Ik zie hier bekende producten die veelal bij poolse webshops aangeboden worden. Waarschijnlijk hebben ze er weer wat mails en/of pakketten kunnen onderscheppen en zullen er snel meer volgen. Dit spul is het niet waard om zoveel onnodig risico te lopen.

Denk dat de vervoerders vanaf de zomer en zeker 1 okt de controles weer hebben opgevoerd, zo niet onder de druk van de instanties

Met de steeds verdergaande automatisering waarbij vrijwel elke brief en elk pakje wordt gefotografeerd en voorzien van codering zal het steeds makkelijker gaan. Als je er 1 onderschept kun je de route vrij vlot achterhalen. Vervolgens zal de postdienst een lijst kunnen overleggen met dezelfde afzender en welke bestemmingen daar bij horen.

Beetje raar wat je nu zegt toch? :p. De pijl zelf is hartstikke veilig. Als jij er niet (een degelijke) stok op een correcte manier aan bevestigd inderdaad niet. Maar om die reden de pijl zelf niet 'de veiligste' te noemen is wel een aparte maniet van denken.
Uitspraak met vuilnisbak opblazen is al helemaal apart haha. Hoop dat je dat ook zelf inziet

Back
Bovenaan