Politie vindt duizenden kilo's vuurwerk

moontan

VWC lid
Politie vindt duizenden kilo's vuurwerk

NAGELE - De politie heeft woensdag in Nagele (Flevoland) ruim 8500 kilo vuurwerk in beslag genomen. Daarbij is ook een man aangehouden. Het vuurwerk lag opgeslagen in een boerderijschuur aan de Monnikenweg.

De grote partij bestaat uit legaal en illegaal vuurwerk. Zo trof de politie lawinepijlen, vlinderbommen, Chinese rollen en visgranaten aan. „Het is zoveel. Je moet je voorstellen dat het hier gaat om vijftien volle pallets en dan 2 meter hoog.” Volgens de woordvoerder is het vuurwerk tienduizenden euro's waard.

Bron:
http://www.telegraaf.nl:80/buitenland/74654831/Politie_vindt_duizenden_kilo_s_vuurwerk.html

Das de eerste grote dealer hoeveel zullen er nog volgen ? Is ook dom om 8,5 ton op 1 plek neerteleggend dat valt vanzelf op :bonk:

Inderdaad een nogal grote vondst zeg!
Is en niet handig en niet VERstandig om zoveel op een plek op te slaan...
Maar visgranaten...
Soort granaten om mee te vissen???

Moet ik meen visgraten zijn. Maar deze vangst was gevonden in een Boerderij had ik gehoord op het niets?

Moet ik meen visgraten zijn. Maar deze vangst was gevonden in een Boerderij had ik gehoord op het niets?

wat zijn visgraten dan, als ik vragen mag? ik neem aan niet de graatjes waar Advocaatje zich in had verslikt? :p

Tja, best wel dom om het allemaal op een plek op te slaan... ze worden toch wel gepakt, blijkt maar weer...

Vincent.

Zojuist beelden er van gezien op het NOS journaal zag alleen maar consumenten vuurwerk 1.4 voorbij komen. van BKV.

1.4 is niet alleen consumentenvuurwerk he :wink:
Kan ook prof zijn maar weet niet hoe het in dit geval was :wink:

1.4 is niet alleen consumentenvuurwerk he :wink:
Kan ook prof zijn maar weet niet hoe het in dit geval was :wink:

Je zag ook de inhoud.

ondertussen meer info gevonden:

Ondertussen is er een hoofdverdachte opgepakt een 40 jarige man uit Urk.

Filmpje van het inbeslag nemen van het vuurwerk maar wat heeft oom agent er weer een verstand van zeg :^)

Film:Film inbeslagname vuurwerk

Foto's
vuurwerk_594617b.jpg

vuurwerk2_594618b.jpg

In mijn verdere zoektocht naar info kwam ik ook nog een advertentie tegen op een site als marktplaats.
Waarop vuurwerk als "dummy" werd aangeboden toevallig ook uit het plaatsje Nagele.

hallo mensen dit was mijn dummy vuurwerk verzamelig. maar nu
wil ik iets anders ik zet ze nu te koop aangeboden. ik hoop
dat ik snel mensen krijg jullie kunne me belle op
06 *maar even weggehaald*.
het is evn.. ook mogelijk om het opte halen. In flevoland.
Maar ik kan het ook op de post doen. op een rembeurs
pakketje is het tussen de 12 en de 17 euro en je kan geld
ook overmaken of in een envelop naar mijn adres sturen.

de 100.000 klapper kost minimaal €65.-
de hele grote prof blok kost minimaal €85.-

neem 1 van die 2 en ontvang ook nog een dummie kado.

hier wat foto's.
op de rest mogen jullie bieden. wie bied het hoogst ?

Consumentenvuurwerk en illegaal vuurwerk. Klink meer als een groothandelaar voor kleinere handelaren in Nederland.

Lol,
"er bevonden zich ook de bekende vlinderbommen, of wel visgranaten"
"ja die dingen wil je echt niet in je buurt hebben, er zit een enorme hoeveelheid zwart kruit in, als zoiets afgaat knallen je ramen er uit etc etc ":p
Leuk om te zien hoeveel verstand zo'n man heeft.
Maargoed, 8500 kilo, dat is ongeveer de inhoud van een grote bunker!
:bye:

Tweede arrestatie na vuurwerkvondst

(Novum) -
De politie heeft woensdagmiddag de hoofdverdachte opgepakt van een grootschalige handel in illegaal vuurwerk. Het gaat om een man van 40 jaar uit Urk. Eerder op de dag werd bij een inval in een boerderij in Nagele in Flevoland 8500 kilo vuurwerk gevonden. De 50-jarige bewoner van de boerderij werd opgepakt.

Het onderzoek naar de vuurwerkhandel liep al weken. Aanleiding voor de inval in de boerderij was een tip dat daar veel vuurwerk zou liggen. De Urker werd in zijn woning opgepakt. De politie sluit nog meer aanhoudingen niet uit.

Volgens een woordvoerder van de politie lag het vuurwerk onveilig opgeslagen en zou dat desastreuze gevolgen kunnen hebben. Op het erf stond ook een grote gastank die bij een explosie van het vuurwerk vrijwel zeker ook zou ontploffen, zegt de politie.

In een schuur op het erf van de boerderij werden vijftien tot achttien pallets vuurwerk gevonden. Daarin zaten onder meer lawinepijlen, vlinderbommen, visgranaten en big spanish crackers ter waarde van tienduizenden euro's. Naast het illegale vuurwerk werd een partij vuurwerk voor particulieren gevonden.

Bron:
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/l.../Tweede_arrestatie_na_vuurwerkvondst#readmore

Back
Bovenaan