Politie vindt 500 kilo zwaar vuurwerk bij woning Bomenbuurt

Dit was volgends mij toen een 1.3 blok van Royal Fireworks, de RFC all seasons dacht ik..

Met salutes zou het tegenwoordig dan een 1.1G klasse krijgen. Denk ook wel dat die salutes voor het ergste gezorgd hebben. Met alleen sier zou zoiets niet ( zo snel ) gebeuren.

Logisch dat ie in 1x gaat he,zeker als je hem met je zatte kop op ze kop afsteekt :bonk:

Laatst bewerkt:
verrek... was me nooit eerder opgevallen inderdaad. je ziet de flap van de doos op de grond liggen.....

Logisch dat ie in 1x gaat he,zeker als je hem met je zatte kop op ze kop afsteekt :bonk:
verrek... was me nooit eerder opgevallen inderdaad. je ziet de flap van de doos op de grond liggen.....
Scherp... gezien.

Moet toch corrigeren hier, je ziet inderdaad de flap op de grond liggen, maar ik denk dat dit gewoon komt omdat hij de zijkant afgescheurd heeft. Je ziet namelijk op 5:03 duidelijk de zilverfolie aan de bovenkant zitten, of zie ik dit verkeerd? Deze gast heeft gewoon dikke pech gehad dat de box ondeugdelijk was en in een keer geklapt is. Heb echter nog nooit gezien dat er zon explosie vanaf kwam. Had net zo goed met een Nederlandse compound kunnen gebeuren van 4-8kilo en dan had je hetzelfde effect gehad denk ik.

https://youtu.be/Ea0rAIfbkro

Die all seasons heeft alleen salutes op het eind, mogelijk bij reserve lont aangestoken en dat hier direct een bombette in de buis is geklapt wat een massa explosie initieerde. Maar hoeveel salutes zullen het geweest zijn max 20 ofzo. Blijft vreemd deze xplosie.
Zeker als je dat met deze test vergelijkt, 27 stuk 36s 2,5” salute cake op een pallet tegelijk. https://youtu.be/dH7lOVapRNo

Wie weet hadden ze wel ruzie met iemand, we gaan het nooit weten.

Snap de relevantie overigens niet zo. De blokken op de foto zijn legaal en zelfs in Nederland 'veilig'.

Die all seasons heeft alleen salutes op het eind, mogelijk bij reserve lont aangestoken en dat hier direct een bombette in de buis is geklapt wat een massa explosie initieerde. Maar hoeveel salutes zullen het geweest zijn max 20 ofzo. Blijft vreemd deze xplosie.
Zeker als je dat met deze test vergelijkt, 27 stuk 36s 2,5” salute cake op een pallet tegelijk. https://youtu.be/dH7lOVapRNo
Absoluut, blijf het idd vreemd vinden.

Heeft iemand anders hier wel eens gehad dat een cake/compound in een keer explodeerde?

Heeft iemand anders hier wel eens gehad dat een cake/compound in een keer explodeerde?
Vorig jaar the voltfather, deze liep leeg in 20 tot 30 seconden. Ik geloof nooit in vonkoverslag, alle cakes schoten tegelijk leeg. Wel een bruut geweld overigens.

Met zo weinig salutes is het wel heel vreemd ja, dan is het wel een 1.3G blok in tegenstelling wat ik eerder zei. Zoiets zou nooit in 1 keer kunnen exploderen.. heb wel vaker filmpjes gezien dat er een bombette in een buis knalt van een profblok en dan krijg je hooguit wat schoten door de straat en een sneller lopend blok. Ik heb nog nooit gehoord dat een sierblok massa explosief is, ook al zitten er wat salutes in.

dat is mij toch echt 1x gebeurd met een cake uit het buurtassortiment. 1 grote klap, alleen de bodem stond er nog. geloof me, dat ging echt hard.
maar het is bij die ene cake gebleven op de honderden die ik heb afgestoken

Met een pyromould gehad dat de voorste 2 rijen uit elkaar klapten. Effect gelukkig omhoog, maar scherven van de pyromould een paar meter de straat in

Jazeker, 90 shots knalbakjes van weco van paar jaar geleden. 8 stuks tegelijk als finale van ons showtje en ineens een tering klap na een aantal schoten en er was er nog 1 heel die nog door schoot. De overige 7 niet terug kunnen vinden...

Even doorspoelen naar 4:30. Op 4:48 knalt het uit elkaar en zie je ineens dat een pot een stuk verder naar rechts staat te schieten. Let niet op de kwaliteit en het verkeerde filmen.

Back
Bovenaan