Politie vindt 500 kilo zwaar vuurwerk bij woning Bomenbuurt

Absoluut, blijf het idd vreemd vinden.

Heeft iemand anders hier wel eens gehad dat een cake/compound in een keer explodeerde?

Ja, ik heb dat in een ver verleden een keer met een jorge blok meegemaakt, en kan je vertellen dat je daar niet heel vrolijk van word. Weet de details van het blok niet precies meer, maar dat was minstens zo'n groot blok als uit dit filmpje... en daar kwam echt niet zo'n grote explosie van... maar goed, je schrikt je op zo'n moment wel echt de pleuris hoor, en zet je weer met bijde benen op de grond dat je altijd uiterst voorzichtig moet zijn met dat soort spul..

Wij hebben gelukkig een pleintje voor de deur, dus ik durf nog steeds wel flinke f3/f4 cakes af te steken hier...maar soms zie ik op youtube filmpjes voorbij komen met dat soort cakes in kleine smalle straten, en alhoewel ik het fantastisch mooi vind, is dat eigenlijk onverantwoord... om die reden steek ik hier bijvoorbeeld ook nooit shells af..

maar oke, ik ben zeker ook geen heilige, maar ik zorg er wel altijd voor dat ik (en eventuele omstanders) meer dan voldoende afstand houden... meestal (en je dat klinkt wat zielig) zet ik er zelfs een extra lont aan zodat ik ook zeker weet dat hij niet meteen afgaat/ontploft...

maar oke, dat laatste kan ook aan de leeftijd liggen...hoe ouder ik word, hoe voorzichtiger ik word op de een of andere manier...

Back
Bovenaan