Politie vindt 370 kilo illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
Politie vindt 370 kilo illegaal vuurwerk

ARNHEM - Het vuurwerkteam van de politie heeft de afgelopen weken al 370 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Onder meer in de Arnhemse wijk Malburgen-Oost zijn negen Chinese rollen van in totaal 126 kilo in beslag genomen. In de Arnhemse wijk Klarendal zijn een doos Chinese vlinders en een doos nitraatklappers aangetroffen. De politie kwam het vuurwerk op het spoor na tips. Het vuurwerk wordt vernietigd.

Bron:
http://www.m-fm.nl/streekradio/streeknieuws/?IntArticleID=12874

Wat ik ook opmerkelijk vind aan de nieuwsberichten over in beslag genomen vuurwerk is dat de politie adressen op het spoor is naar aanleiding van tips.

Wie zijn die tipgevers? Mensen in de buurt?
Andere tips kan ik niet zo gauw bedenken.

:bye:

Waarschijnlijk tips van hun eigen werknemers.
Valt wel op dat er altijd zoveel tips zijn aan het eind van het jaar.
Ik weet het,ze doen hun werk. Maar ik word echt een beetje misselijk van die gasten. Ze lopen gewoon veelste veel te miereneuken.

Wat ik ook opmerkelijk vind aan de nieuwsberichten over in beslag genomen vuurwerk is dat de politie adressen op het spoor is naar aanleiding van tips.

Het gros van de mensen komt via Misdaad anoniem bij de politie terecht voor vuurwerk bezit. Die worden inderdaad verraden door omwonende meestal, maar ik heb het liever ook niet in de buurt liggen...als er iets gebeurd dan is het gelijk raak (en als je tijdens een brand niet weet dat er vuurwerk opgeslagen ligt, je kunt het zelf wel bedenken) !

Illegaal vuurwerk

Illegaal vuurwerk

Illegaal vuurwerk

Hoi

niet alleen illegaal word in beslag genomen ook gewoon consumenten vuurwerk, in 1996 grote inval gehad 1e verkoopdag alles inbeslaggenomen hadden een tip gekregen van iemand de volgende dag om 16.00 uur heef de officier van justity, alles weer vrij gegeven, met excuses van de politie. heb geen aanklacht ingedient.
Ander ben je altijd aan de beurt.

Vg
Bert

Tja je hebt ook gewoon mensen die kopen het maar die werken voor de jutten denk ik en zo komen hun aan het bewijs maar van alleen 1 tip krijgen ze hues geen bevelschrift daarvoor moeten ze 1000% zekkerheid hebben dat jij je schuldig maakt aan handel en dergelijke!

Back
Bovenaan