Politie vindt 120.000 kilo vuurwerk, vlak over de grens in Duitsland

120 000 kilo voor de Nederlandse showtjes geschoten door liefhebbers.. ? Dat is wat de meerderheid wil toch?

120 000 kilo voor de Nederlandse showtjes geschoten door liefhebbers.. ? Dat is wat de meerderheid wil toch?

Ze zeggen dat ze dat willen maar ik geloof er geen reet van dat ze dat menen. Die klootviolen gebruiken "shows in elke gemeente" alleen maar om het verbod er doorheen te drammen en dan is het einde verhaal.

In mijn gemeente zijn de twee jaarlijkse shows die we vroeger altijd hadden, al jaren verboden. Gemeente geeft geen vergunningen meer :no:

Ik zie ook liever italiaanse, spaanse of andere Europese producten terug in de showtjes van liefhebbers komende jaarwisseling. Maar deze 120 000 kilo vernietigen zou zonde zijn.

Even op alle ander verhalen en verklaring hakend wat als de eigenaar van de bunker gewoon een vergunning had voor F3/4 maar dat de politie wel F3/4 bij Nederlandse consumenten getraceerd is naar zijn bunker ?

Kan het zoiets zijn ? Dan kunnen ze hem nog niet veel maken tenzij ze heterdaad je hebben met betrekking tot handel naar NL.

Even op alle ander verhalen en verklaring hakend wat als de eigenaar van de bunker gewoon een vergunning had voor F3/4 maar dat de politie wel F3/4 bij Nederlandse consumenten getraceerd is naar zijn bunker ?

Kan het zoiets zijn ? Dan kunnen ze hem nog niet veel maken tenzij ze heterdaad je hebben met betrekking tot handel naar NL.
Op sommige foto's is te zien dat de gevarenlabels zijn overgeplakt met een 1.4G label. Ook zou er andere spullen in de dozen zitten dan wat op de buitenkant staat.
rheine.jpg

Nee joh, dit is allemaal kosten efficientie zodat de gemeentes uitkomen met hun budget voor de buurt shows.

daar hadden ze hem ook voor.

Het betreffen de bunkers van Haarman.
https://youtu.be/WRV5QRBndl4

Vanuit dit filmpje zie ik geen enkele reden voor jou eerdere bewering:
Ze hebben in totaal 6.000 KG F3/F4 in beslag genomen. Overig vuurwerk zal niet in beslag worden genomen. Dit zal de Nederlandse politie wel graag zien maar dat gaan ze in Duitsland niet doen. Sowieso mag er in die bunkers best wel F3 of F4 vuurwerk liggen mits de eigenaar hiervan de benodigde papieren heeft. Dat is in Duitsland niet zo groot probleem.

Want ook al is het consu, dit betekend dan nog steeds niet automatisch dat het teruggegeven wordt.
Kan prima dat een deel van deze bunkers verhuurd is aan een particulier (die handelaar is) die dit niet mag doen. Ik ben wel erg benieuwd of dit nu wel of niet zo is, want dat zou in 1 klap de vuurwerkvangsten die er dit jaar zijn marginaal maken.

Vanuit dit filmpje zie ik geen enkele reden voor jou eerdere bewering:

Want ook al is het consu, dit betekend dan nog steeds niet automatisch dat het teruggegeven wordt.
Kan prima dat een deel van deze bunkers verhuurd is aan een particulier (die handelaar is) die dit niet mag doen. Ik ben wel erg benieuwd of dit nu wel of niet zo is, want dat zou in 1 klap de vuurwerkvangsten die er dit jaar zijn marginaal maken.

Haarman biedt inderdaad bunkers aan ter vuurhuur (lol edit:verhuur), of dat deze zijn kan ik niet bevestigen,

Denk dat de enige manier om duidelijkheid te krijgen is door een WOB verzoek te doen naar de daadwerkelijke producten die al dan niet in beslag genomen zijn

Ik moet zeggen dat die politieagent het wel goed verwoord heeft. Geen vergelijkingen met atoombommen en handgranaten maar gewoon eerlijk hoe het zit, dit is erg zeldzaam.

Alleen het overplakken van gevarenstickers word al tientallen jaren gedaan, Chinese leveranciers werken er ook hard aan mee. De vervoerskosten van 1.1G zijn bijvoorbeeld een stuk hoger dan 1.4G en dus word er doodleuk 1.1 spul in dozen gedaan met 1.4 er op.

Dit gebeurde voor de ramp in Enschede al.

Het stinkt er inderdaad..

Graag een beetje respect voor deze kerel. Hij heeft in grote lijnen gelijk en daar gaat deze boodschap over. Haha spookje, Europese 1.1 en sowieso europees, Italiaans en Spaans zou de standaard moeten zijn. Dan mis je chinese 1.1 niet. Chinese illegale 1.1 import, 'Niet bestemd voor particulier gebruik' is een ernstig probleem voor deze hobby.

Zoals bekend check yo self before you wreck yo self.

Geniet lekker van je cat 1, 2, 3!

1 Europla B, zonder grenzen. Geef het even de tijd.

Haha spookje, Europese 1.1 en sowieso europees, Italiaans en Spaans zou de standaard moeten zijn. Dan mis je chinese 1.1 niet.

Inderdaad Spaans flitspoeder is van superieure kwaliteit in gelijking met Chinees flitspoeder.

die superlichte trueno's van ricassa met 5gr vroeger klapte net zo hard als die chineze gipsbommen met 20 gram.

Maar ik moet wel toegeven dat die Chinezen heel geraffineerd te werk gaan, kan me nog wel herinneren dat ik een doosje mixed 75mm had en ik in de veronderstelling was dat ik een rode peony de lucht in schoot maar er ineens een enorme donderklap uit kwam :bonk:

Het stopt niet bij gevarenstickers over plakken maar zelfs de effectomschrijvingen worden aangepast om 1.1G spul te verbergen.

Inderdaad Spaans flitspoeder is van superieure kwaliteit in gelijking met Chinees flitspoeder.

die superlichte trueno's van ricassa met 5gr vroeger klapte net zo hard als die chineze gipsbommen met 20 gram.

Maar ik moet wel toegeven dat die Chinezen heel geraffineerd te werk gaan, kan me nog wel herinneren dat ik een doosje mixed 75mm had en ik in de veronderstelling was dat ik een rode peony de lucht in schoot maar er ineens een enorme donderklap uit kwam :bonk:

Het stopt niet bij gevarenstickers over plakken maar zelfs de effectomschrijvingen worden aangepast om 1.1G spul te verbergen.
Maakt in Nederland ook niet zo veel uit. Zolang je papierwerk maar in orde is, is de kans dat iets gevonden wordt bij de haven minimaal.

Back
Bovenaan