Politie treft 15 ton vuurwerk aan in schuur

moontan

VWC lid
Politie treft 15 ton vuurwerk aan in schuur

PUTTEN (ANP) - In het Gelderse Putten is in een schuur 15.000 kilo illegaal vuurwerk gevonden. De politie trof onder meer nitraten en mortieren aan die waren opgeslagen in honderden dozen.

Dat meldde de politie vrijdag. De vondst is woensdag al gedaan. De bewoners van het perceel zijn gehoord, maar zijn niet aangehouden. Het vuurwerk is in beslag genomen. (ANP/AK)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenl...tie-treft-15-ton-vuurwerk-aan-in-schuur.dhtml

Zodan 15000 kilo is niet niks. En dan ook nog shells, pff. Ik kan me voorstellen dat dit een behoorlijk gevaar voor de buurt is ja, indien het zich in een woonwijk bevind.

Weer een handelaar minder!!!
Maar 15 ton is absoluut onverstandig om onveilig op te slaan dus (heel) misschien wel beter zo al blijft het zonde van het vuurwerk!!

Enne mortieren zijn niet verboden in Nederland ook al heb je er 10000 staan,je kan ze ook als bloembak gebruiken he!

Politie neemt 15 ton illegaal vuurwerk in beslag
Putten , 06-11-2009 • Het Regionaal Vuurwerkteam van de politie Noord- en Oost-Gelderland heeft samen met de politie Putten op woensdag 4 november 2009 een enorme hoeveelheid illegaal vuurwerk aangetroffen in een schuur in Putten. Het vuurwerk is in beslag genomen en het onderzoek naar de verdachten wordt voortgezet.

Bij een onderzoek in een schuur in Putten stuitte het Regionaal Vuurwerkteam op een enorme partij vuurwerk. Honderden dozen waren op pallets opgeslagen en uiteindelijk bleek het om ruim 15.000 kilo vuurwerk te gaan.
Er werden diverse soorten vuurwerk aangetroffen, waaronder zeer zwaar vuurwerk. Ook werden er verboden nitraten en shells (mortieren) aangetroffen.

Het Vuurwerkteam heeft van de bewoners van het betreffende perceel een verklaring opgenomen. Verder onderzoek wordt ingesteld en aanhoudingen worden niet uitgesloten.

De aanleiding tot het onderzoek was een melding die bij het Regionaal Vuurwerkteam was beland.

De politie benadrukt dat mensen met informatie over vermoedelijk illegaal vuurwerk kunnen bellen met de plaatselijke politie via het telefoonnummer 0900 – 8844. Dit kan eventueel ook anoniem via Meld Misdaad Anoniem op het telefoonnummer 0800 – 7000.

http://www.politie.nl/noord_en_oost...politieneemt15tonillegaalvuurwerkinbeslag.asp

Weer een handelaar minder!!!
Maar 15 ton is absoluut onverstandig om onveilig op te slaan dus (heel) misschien wel beter zo al blijft het zonde van het vuurwerk!!

Enne mortieren zijn niet verboden in Nederland ook al heb je er 10000 staan,je kan ze ook als bloembak gebruiken he!

Media taal he.Hier worden ook gewoon shells bedoeld.Mortieren klinkt een stuk gewelddadiger als shells. Hetzelfde verhaal voor vlinders en nitraten.Overal word het woord bom achtergezet. Hoe meer mensen ze de stuipen op het lijf kunnen jagen hoe beter.

15 ton is echt extreem veel zeg, ik heb altijd "mixed feelings" bij zown bericht.
Aan de ene kant denk ik onverantwoord zoveel vuurwerk aan de andere kant zegt de pyro in mij JAMMER! van het vuurwerk!!

Ik vond wel dat alles netjes verpakt en gestapeld was.........

Met alle respect hoor, maar dat doet niet echt ter zake :wink:
Het feit dat het "netjes gestapeld" is verandert niets aan het feit dat 15.000 kilo prof vuurwerk gewoon niet door een particulier in een schuurtje opgeslagen hoort te zijn. Dat zijn geen ***lige hoeveelheden.

Godver de godver weer een big guy in de buurt weg:( zonde zonde maarja wel gevaarlijk zo veel in een schuurtje.. maar toch..:$

...

8123950_8123945.jpg

werd het soms ook niet aan vuurwerkbedrijven verkocht?? vuurwerk is toch gewoon vuurwerk niks mis mee kan toch gewoon gebruikt worden?

volgens mij kan het alleen terugverkocht worden als duidelijk is waar het vandaan komt, van welke winkel.
als dit niet het geval is zal alles eerst afzonderlijk gekeurd moeten worden en dat is natuurlijk VEEL te veel werk...

Back
Bovenaan