Politie Tilburg controleerd niet op illegaal vuurwerk.

densta

VWC lid
Goed nieuws voor liefhebbers van vuurwerk dat net effe iets harder knalt. Er worden dit jaar geen controles uitgevoerd op de wegen tussen Tilburg en België. Dat verklaart een woordvoerder van Politie Tilburg. ‘We vinden het niet nodig. In deze tijd concentreren we ons liever op inbraken, waarvan in de donkere dagen altijd een piek te zien is. Mochten we vuurwerk aantreffen dan maken we daar uiteraard melding van. Het heeft echter geen prioriteit’, aldus de woordvoerder.

Bron: http://ger.nl/blog/2012/12/04/politie-tilburg-controleert-niet-op-illegaal-vuurwerk/

En iedereen gaat zijn vuurwerk halen en ze zetten toch eens een fuik op. Zulke uitspraken kan je niks mee haha

Naja ik zit zelf in Tilburg op school en heb de laatste tijd wel al een paar keer politie zien controleren bij mensen aan huis over inbraken etc.
Dus kan best zijn dat ze inderdaad meer daar op richten.
Nu Sint en Kerstman eraan komen, is het toch wel interessant voor inbrekers.
Maar controles bij de grens kunnen er sowieso zijn.
Weekend vermijden en door de weeks is nog altijd het beste.

het klinkt heel leuk allemaal .
maar ik het een gevoel dat zegt jaja dat zal wel .
dan pakken ze je wel terug bij de verkeerscontrole .

Tja mensen denk na, waarom zouden ze dit openbaar maken em vol trots aankondigen? net een soort aanmoediging, alsnog voorzichtig zijn, misschien geen speciale fuiken voor alleen vuurwerk, maar algemene controles rond de feestdagen kun je wel verwachten.

Nee, Tilburg stelt prioriteit niet hoog, maar een controle kan altijd. Één van de weinige steden die begrijpt dat de interne groothandel meer prio heeft dan de kleingenieters, met de kennis dat het gekochte vuurwerk kwalitatief gezien zeker niet onderdanig is aan het Nederlandse. (bron kennis van mij die economische delicten in regio tilburg behandeld). Ik heb trouwens in deze stad altijd het gevoel gehad dat de politie mbt vuurwerk een stuk milder is dan elders. Tilburg is dan ook de transitiestad vind ik.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan