Politie ontruimt woning in Almelo na vondst 'zeer zwaar vuurwerk'

Oh en dat crackling weer in is...voorheen werd het vooral als finale gebruikt en waren er geen cakes zónder. Als het goed ongezet wordt levert het gewoonweg fijn spul in de straat.

En so what; smaken veranderen, tijden veranderen, mensen veranderen. Dat kan wel ns onbereknbaar zijn en sneller gaan dan men liever wil of kan aanpassen maar je moet t er toch mee doen of hopeloos achteraan blijven bungelen.

Het is toch om te huilen hoe je vroeger met deze fotos 100en thanks kreeg.. kei veel positieve reacties.. iedereen in de december sfeer bracht. Maar nu bij elke vangst/foto iedereen reageert gelukkig is dit van straat, goed dat hij/zij gepakt is.. etc etc zo triest.. en dat in nog geen 5 jaar.. ook triest om te zien dat er forumleden zijn die zelf de norm gaan bepalen.. nitraten kan mag maar cobra's woooehoeee nee daar moeten we niks van hebben..

Je moet niet vergeten dat er op nogal wat punten een hoop veranderd is in die 5 jaar:

- Regels VWC zijn veranderd, voor illegaal dien je op andere fora te zijn.
- Internet is veranderd; sociale media zijn de standaard, en geen toevoeging meer.
- De publieke opinie is veranderd, de traditie is in gevaar!!
- De kracht en toegankelijkheid van het zware spul is toegenomen.

Al deze punten samen maken dat het verstandig is om wat meer moraalriddertje te spelen. De 'vroeger was alles beter' gedachte is logisch, en ik snap je, maar is niet realistisch. Wat betreft de norm bepalen ben ik het met je eens; illegaal is illegaal. Maar de discussie of iets illegaal dient te zijn is natuurlijk wel op zijn plek. En dan denk ik dat de meesten hier de nitraten wel acceptabel vinden, en de Cobra's niet meer.

Al met al sta ik er dus ook hypocriet in, maar dat komt omdat ik vind dat we moeten luisteren naar de tegenstanders, en de GOEDE argumenten moeten accepteren. Als de tegenstanders dat ook zouden doen, zou de traditie niet meer in gevaar zijn.

Je moet niet vergeten dat er op nogal wat punten een hoop veranderd is in die 5 jaar:

- Regels VWC zijn veranderd, voor illegaal dien je op andere fora te zijn.
- Internet is veranderd; sociale media zijn de standaard, en geen toevoeging meer.
- De publieke opinie is veranderd, de traditie is in gevaar!!
- De kracht en toegankelijkheid van het zware spul is toegenomen.

Al deze punten samen maken dat het verstandig is om wat meer moraalriddertje te spelen. De 'vroeger was alles beter' gedachte is logisch, en ik snap je, maar is niet realistisch. Wat betreft de norm bepalen ben ik het met je eens; illegaal is illegaal. Maar de discussie of iets illegaal dient te zijn is natuurlijk wel op zijn plek. En dan denk ik dat de meesten hier de nitraten wel acceptabel vinden, en de Cobra's niet meer.

Al met al sta ik er dus ook hypocriet in, maar dat komt omdat ik vind dat we moeten luisteren naar de tegenstanders, en de GOEDE argumenten moeten accepteren. Als de tegenstanders dat ook zouden doen, zou de traditie niet meer in gevaar zijn.

Die laatste zin is een utopie vrees ik. Sommige argumenten van de tegenstanders zijn wel degelijk terecht, voornamelijk in de hoek van overlast (zowel te vroeg als te hard). Als we dat argument (iets) weg kunnen nemen zijn we misschien al een stap verder. Noem het traditie redden if you will.
De klappen die voor overlast zorgen (als in, te hard) zijn de illegale klappen. Daarbij vallen de extremen (cobra 6 e.d.) meer op dan de "normale" 2 grams nitraat. Extremen vallen in elke discussie meer op, en ook hier. Als je die weg kunt nemen, neem je een groot argument weg denk ik.

Overigens denk ik dat de lijn illegaal is en blijft illegaal wel een fair lijn is om te houden, zeker voor knallers. Liever nu iets rustiger houden dan vol gas de afgrond in.

Back
Bovenaan