Politie onderzoekt huis in Zwolle na tip.

Fric

VWC lid
In Zwolle is een straat urenlang afgesloten geweest, omdat er mogelijk explosieven in een woning lagen. De politie kwam in actie na een tip. Wat die tip inhield, wilde een woordvoerder niet zeggen. De 44-jarige bewoner van het huis is opgepakt.

De Explosieven Opruimings Dienst (EOD) heeft de verdachte stoffen uit de woning verwijderd. Onderzocht wordt om wat voor stoffen het gaat. Ook is er illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Ondanks de dreiging hoefden er geen woningen ontruimd te worden.

Het is wel raak de laatste tijd, en die tips die ze zogenaamd krijgen geloof ik ook niet. Het is gewoon een manier om binnen te komen zonder dat ze bewijs hebben, heb z'n flauw vermoeden dat dit allemaal samen hangt met een leverancier die ze een tijdje geleden hebben gepakt.

Het is wel raak de laatste tijd, en die tips die ze zogenaamd krijgen geloof ik ook niet. Het is gewoon een manier om binnen te komen zonder dat ze bewijs hebben, heb z'n flauw vermoeden dat dit allemaal samen hangt met een leverancier die ze een tijdje geleden hebben gepakt.

idd daar dacht ik ook al meteen aan...
zogenaamde tips... die kennen we al

Als ze een dealer pakken dan heeft hij misschien de tips gegeven...
Greetzzz

Of ze hebben zijn computer ook in beslag genomen, waar van alles op stond. Als je je toch al bezig houd met zulke dingen waarom dan vaak digitaal? Veel mensen weten niet, dat je hoe dan ook vaak wel een spoor na laat. Je kunt het nog zo goed beveiligen, maar het is bijna onmogelijk om alle sporen uit te wissen.

Zolang je bijvoorbeeld geld op je bank hebt staan, kan de bank precies zien wat je allemaal doet. Contant geld daarin tegen is zo goed als ontraceerbaar. Bij de meeste dingen is het wel makkelijk dat het digitaal is. Maar er kijken meer mensen mee als wij denken volgens mij.

Administratie van een bekende webshop is in beslag genomen.
Misschien gaan ze nu alle klanten wel af.

Het zo maar gebruiken van een (indirect) verkregen klantenbestand in juridisch niet vanzelfsprekend.
Net zo min als men 'zo maar' even bij je op de koffie kan komen en meteen even rond kijkt.
Maar goed, vuurwerk is tegenwoordig geloof ik net zo erg als aanslagen, dus zal veel zo maar kunnen.

In mijn geval was er echt een anonieme melder, ik heb immers de verklaring gelezen. De melding was echter wel iets overdreven en de gehele media had er niet bij gehoeven.

Administratie van een bekende webshop is in beslag genomen.
Misschien gaan ze nu alle klanten wel af.

Is vast illegaal om te zeggen welke site het was? Wat ik overigens flauwekul vind want het is er nu eenmaal net als illegaal vuurwerk maar probeer het toch te vragen want ik ben reuze nieuwsgierig. Bovendien heeft niemand er meer wat aan die adres want het is opgedoekt maar dit terzijde.

Back
Bovenaan