Politie.nl: Getuigen gezocht na vuurwerkincident

Zucht... als we vuurwerk toch eens alleen voor debielen zouden kunnen verbieden. :shocked:

Getuigen gezocht na vuurwerkincident

Laatste update: 29-12-2013 | 11:57
Zaandam - De politie in Zaandam is op zoek naar mensen die vrijdagavond tussen 20.45 en 21.00 uur getuige zijn geweest van een mogelijk vuurwerkincident bij de Westerwateringtunnel.

Twee jongens uit Zaandam fietsten vrijdagavond tussen 20.45 en 21.00 uur de Westerwateringtunnel in, in richting het Centrum van Zaandam, toen zij een grote flits zagen en een harde knal hoorden.

Beide jongens kwamen ten val, raakten gewond en bleken zelfs even buiten westen te zijn geweest. Toen ze bijkwamen, zijn ze naar de EHBO van het ziekenhuis gefietst, waar beiden diverse brandwondjes in het gezicht hadden en een van hen, een 15-jarige Zaandammer, bleek een scheur in zijn trommelvlies te hebben opgelopen. Ook was zijn haar deels verschroeid.

Meer dan vermoedelijk heeft iemand een stuk vuurwerk vrijdagavond de tunnel ingegooid op het moment dat beide jongens de tunnel infietsten.

De politie is op zoek naar de daders en naar mensen die mogelijk meer weten over dit incident of mensen die vrijdagavond getuige zijn geweest. Zij worden vriendelijk verzocht te bellen met de politie via tel.nr.: 0900-8844 (lokaal tarief).

Liever anoniem? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem, via 0800-7000.

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/29/04-getuigen-gezocht-na-vuurwerkincident.html

Ik zeg godnondeju opknopen die dader(s):angry:.
En sterkte aan de slachtoffers.
Het kan per ongeluk gebeurd zijn en toeval,maar dan nog,dit komt niet door een rotje:frusty:.

Laatst bewerkt:
of ze hebben zelf geknutseld en het is misgegaan en nu deze verklaring.
In beide gevallen is het gewoon weer slecht nieuws. Ik hoop dat deze jongens er goed vanaf komen.
greetzz

"Beide jongens kwamen ten val, raakten gewond en bleken zelfs even buiten westen te zijn geweest. Toen ze bijkwamen, zijn ze naar de EHBO van het ziekenhuis gefietst, waar beiden diverse brandwondjes in het gezicht hadden en een van hen, een 15-jarige Zaandammer, bleek een scheur in zijn trommelvlies te hebben opgelopen. Ook was zijn haar deels verschroeid"

jahoor! Buiten westen geweest. Wordt volgens mijn weer dik aangedikt

"Beide jongens kwamen ten val, raakten gewond en bleken zelfs even buiten westen te zijn geweest. Toen ze bijkwamen, zijn ze naar de EHBO van het ziekenhuis gefietst, waar beiden diverse brandwondjes in het gezicht hadden en een van hen, een 15-jarige Zaandammer, bleek een scheur in zijn trommelvlies te hebben opgelopen. Ook was zijn haar deels verschroeid"

jahoor! Buiten westen geweest. Wordt volgens mijn weer dik aangedikt

Kan me wel een soort 'shell shock' achtige verklaring voorstellen hoor. Als iets in de geest van een cobra 6 vlak naast je, in notabene een tunnel, afgaat ben je goed nat.

Dit soort dingen gaat ervoor zorgen dat onze pret verboden gaat worden terwijl het niets met vuurwerk te maken heeft. En echt verschrikkelijk voor die jongens, ik hoop dat de daders eens echt stoer willen zijn en zichzelf aangeven bij de politie. Zo jammer dat er zoveel post zijn over mortieren, extreem spul en knutselwerk, terwijl er zoveel mooi legaal vuurwerk is en tegenwoordig ook voor goede prijzen als je goed vergelijkt.

Back
Bovenaan