Politie neemt partij vuurwerk in beslag in Bergen op zoom

Bergen op Zoom , 16-12-2011 • De politie heeft vanmorgen in de slaapkamer van een 16-jarige jongen in een woning in de wijk Noordgeest circa 30 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen.

De politie kwam het vuurwerk op het spoor na publicaties op diverse sociale media. De jongen had het vuurwerk naar eigen zeggen voor 650 euro met toestemming van zijn ouders in België gekocht hebben. Vuurwerk afsteken is zijn grote hobby, waar hij het hele jaar voor spaart,. Het gaat om klein en grootsiervuurwerk en knalvuurwerk dat in Nederland niet is toegestaan. Ouders en hun zoon gewezen op het gevaar van het opslaan van zo'n partij op de slaapkamer. Daar waren ze het wel mee eens. Volgens hen zou een deel van het vuurwerk wel in Nederland toegestaan zijn. De hele partij is in beslag genomen. Bovendien word proces-verbaal opgemaakt.

Auteur
Willem van Hooijdonk

Bron: http://www.politie.nl/midden-en_wes...asp?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Vuurwerk afsteken is zijn grote hobby, waar hij het hele jaar voor spaart.
Ik hoop dat ze trots zijn om een 16 jarige zijn grootste hobby af te pakken op 16 December waar hij heel het jaar hard voor werkt.
Klap vooral in je handen want je hebt de wereld een ramp bespaard.
Goed gedaan jongens!
:bye:

Bergen op Zoom , 16-12-2011 • De politie heeft vanmorgen in de slaapkamer van een 16-jarige jongen in een woning in de wijk Noordgeest circa 30 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen.

De politie kwam het vuurwerk op het spoor na publicaties op diverse sociale media. De jongen had het vuurwerk naar eigen zeggen voor 650 euro met toestemming van zijn ouders in België gekocht hebben. Vuurwerk afsteken is zijn grote hobby, waar hij het hele jaar voor spaart,. Het gaat om klein en grootsiervuurwerk en knalvuurwerk dat in Nederland niet is toegestaan. Ouders en hun zoon gewezen op het gevaar van het opslaan van zo'n partij op de slaapkamer. Daar waren ze het wel mee eens. Volgens hen zou een deel van het vuurwerk wel in Nederland toegestaan zijn. De hele partij is in beslag genomen. Bovendien word proces-verbaal opgemaakt.

Auteur
Willem van Hooijdonk

Bron: http://www.politie.nl/midden-en_wes...asp?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

#eigen schuld #dom

Het is wel een apart soort volk die agenten zeg.
Ik zou dat nooit kunnen met mijn kleine hartje, een echte freak van vuurwerk zo zijn spullen weghalen het is gewoon een mes in het hart te steken van zown jonge man.

en dan vinden de agenten het raar dat iedereen hun alemaal erge ziektes toewenst.

Het is wel een apart soort volk die agenten zeg.
Ik zou dat nooit kunnen met mijn kleine hartje, een echte freak van vuurwerk zo zijn spullen weghalen het is gewoon een mes in het hart te steken van zown jonge man.

en dan vinden de agenten het raar dat iedereen hun alemaal erge ziektes toewenst.

Ik drukte al thanks voordat ik je laatste regel zag, ben het namelijk overal met je eens behalve die laatste zin....

Ik drukte al thanks voordat ik je laatste regel zag, ben het namelijk overal met je eens behalve die laatste zin....

Oorzaak gevolg :rolleyes:

Hoe zou jij je voelen?? hee jongens bedankt hee ik zal volgende week wel weer zwaaien naar jullie als jullie in de bosjes staan om mensen geld aftetroggelen als je 10 kmperuur te hard rijd.........

Oorzaak gevolg :rolleyes:

Hoe zou jij je voelen?? hee jongens bedankt hee ik zal volgende week wel weer zwaaien naar jullie als jullie in de bosjes staan om mensen geld aftetroggelen als je 10 kmperuur te hard rijd.........

Dat is heel wat anders. Er zijn genoeg dingen waarvan ik denk t*ringleijers waarom deze onzin. Om ze maar meteen voor rare ziektes uit te maken is overbodig.

SJAPOOO SJAPOOO SJAPOOO!!!

Wat kunnen wij trots zijn in dit land om de hermandaad en de regering! SJAPOO!!!

In Almelo schiet een ex militair zijn ex vriendin van 18 jaar dood, in Alphen a/d Rijn schiet een magazijn medewerker 7 mensen dood MAAR in Bergen op Zoom pakt de hermandaad toch preventief een 16 jarige hobbyist die het hele jaar zijn zuurverdiende EN MET NETJES BELASTINGBETAALDE loon opspaart om het aan vuurwerk uit te geven aan! SJAPOOO

Vuurwerk dat in belgie gekocht is en de kans klein is dat het onder de toonbank vuurwerk is. Dus knallers max 1,6 gram en sier tussen de 150 en 500gram!

Euh, 't is 'chapeaux'...staat beetje ***lig zo :wink:

Anyway; ***lig voor 't ventje maar hij had het kunnen verwachten als je ermee op 't www gaat pronken, stompie.

Anyway; ***lig voor 't ventje maar hij had het kunnen verwachten als je ermee op 't www gaat pronken, stompie.

nou in iedergeval is het zo dat de meeste gepakten zichzelf verraden hebben door bv youtube facebook gepraat op school kleinhandel met pubers etc.toch vind ik het jammer voor het joch:bye:

Dat is heel wat anders. Er zijn genoeg dingen waarvan ik denk t*ringleijers waarom deze onzin. Om ze maar meteen voor rare ziektes uit te maken is overbodig.

Naar mijn weten is de tering ook een ziekte hoor?
Het woord tering is een verbastering van het woord tuberculose, geen prettige ziekte.
Tegenwoordig is deze ziekte voor de mensen die geld hebben goed te behandelen, maar hier zijn in het verleden ontzettend veel mensen aan gestorven en nu sterven in derde wereld landen nog steeds mensen aan deze ziekte.
Ik zeg niet dat je niet met tering mag schelden, maar je geeft eerst aan dat schelden met ziektes niet nodig is, bedenk dan wel dat 'teringlijers' ook met een ziekte te maken heeft:).

Vind t eigenlijk maar raar dat jullie kwaad worden op die agenten.. zij doen hen werk.. ze doen hun werk goed.. en de jongeman is gewoon dom om het online te zetten.
Natuurlijk kijk je er anders tegenaan omdat het onze hobby is, maar ik denk dat sommigen hier af en toe wel iets verder moeten nadenken ;)

Vind t eigenlijk maar raar dat jullie kwaad worden op die agenten.. zij doen hen werk.. ze doen hun werk goed.. en de jongeman is gewoon dom om het online te zetten.
Natuurlijk kijk je er anders tegenaan omdat het onze hobby is, maar ik denk dat sommigen hier af en toe wel iets verder moeten nadenken ;)

Tja, mensen op een forum voor vuurwerkfreaks kunnen zich gewoon goed inleven in die jongen, wat zal het balen zijn voor hem, spaart ie het hele jaar hiervoor en dan word zijn leukste dag van het jaar zo verpest :cry:

Ik begrijp die ietwat emotionele reacties wel :wink:

Maarja je hebt wel gelijk, die agenten doen gewoon hun werk. Het was dan ook niet erg slim van de beste jongen om dit allemal openbaar te maken. Vroeger kon dat nog, maar tegenwoordig is het gewoon niet slim om te doen.

Persoonlijk denk ik dat we niet kwaad moeten zijn op die agentjes maar op de personen die voor die achterlijke wetten gezorgd hebben.

Weet ik maar chapeaux staat zo netjes! sjapoo geef je een extra klungeligheid aan de politie vind ik :p

Maar idd gewoon stom van het jochie maar toch, dat er dan zòn volwassen agent denkt'' we zoeken uit wie deze crimineel is en dan doen we een huiszoeking'' in plaats van even verder zoeken naar mensen die bv een salute op de grond leggen of er iets mee opblazen NEE DIE STUREN WIJ EERST EEN VIDEO CLIP EN ALS HET DAN NOG STEEDS NIET VAN INTERNET AF IS STUREN WE EEN BRIEF pfffff en dan wel langsgaan bij iemand die z`n collectie laat zien :frusty: ik snap em niet meer hoor :bonk:

Wij denken wel na maar denk jij ook eens van de andere kant na.

Het hele princiepe alleen al dat er een TEAM bezig is met het opsporen van vuurwerk en dan komen ze terecht bij iemand die een collectie foto laat zien van Belgisch vuurwerk terwil er 100.000 filmpjes zijn van mensen die iets opblazen, slopen, brandbommen maken, zelfmaak vuurwerk tonen...En dan doen ze al die moeite om iemand met een collectie te pakken!!!??? Is dat dan makkelijker ofso? kost dat minder tijd? is dat goedkoper? of durven ze het echte werk niet aan?

Terwijl jan en alleman tegenwoordig salutes af gooien en op de grond neer leggen. Dat kan ik gewoon niet begrijpen en dan reageer ik met een negatieve post.

Het heeft nog steeds 2 kanten.
Er is ook een gevaar,denk aan eventueel bij brand en schade wat misschien dan niet verzekerd is.
En ja regels zijn regels,ergens moet er een grens zijn hobby of niet.
200% overschrijding is niet een klein beetje.

Tja, mensen op een forum voor vuurwerkfreaks kunnen zich gewoon goed inleven in die jongen, wat zal het balen zijn voor hem, spaart ie het hele jaar hiervoor en dan word zijn leukste dag van het jaar zo verpest :cry:

Ik begrijp die ietwat emotionele reacties wel :wink:

Maarja je hebt wel gelijk, die agenten doen gewoon hun werk. Het was dan ook niet erg slim van de beste jongen om dit allemal openbaar te maken. Vroeger kon dat nog, maar tegenwoordig is het gewoon niet slim om te doen.

Persoonlijk denk ik dat we niet kwaad moeten zijn op die agentjes maar op de personen die voor die achterlijke wetten gezorgd hebben.

mee eens al moet ik wel zeggen dat door al het geld wat door de vuurwerk wereld is geinversteerd in de vuurwerk handel, ik niet geloof dat we ooit vuurwerk zoals in belgie is toegestaan ooit in nederland zullen krijgen(jammer trouwens):bye::bye::bye:

Back
Bovenaan