Politie jaagt op gevaarlijk pools vuurwerk

Torrr

VWC lid
Poolse vuurwerkwebshops zijn niet meer veilig voor de politie en vuurwerkcontroleurs.

Samen met de Poolse politie wordt getracht de stroom pakketten met illegaal vuurwerk uit Polen te onderscheppen. Dat is te lezen in de papieren versie van het AD.

Elk jaar neemt de kracht van de 'knallers' toe. Zeker bommen die de naam Cobra of Delova Rana drage zijn berucht bij de popo. "Ze hebben de kracht van een handgranaat", aldus Ad Nieuwdorp, vuurwerkexpert van de politie.

De bommen zijn gevaarlijk vanwege het flitskruid. Volgens Nieuwdorp zijn zeker de Cobra's van dusdanig slechte kwaliteit dat de lont eraf kan vallen en het flitskruid naar buiten komt. "Statische elektriciteit kan dan al genoeg zijn om de bom af te laten gaan. Dat wil je echt niet hebben in huis. Maar we komen bij invallen hele dozen tegen in babykamers."

Bron : http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/12/politie_jaagt_op_gevaarlijk_po.html

Volgens mij zijn de cobra's juist zo populair, vanwege hun kwaliteit. "Vuurwerkexpert" laat me niet lachen.

. Volgens Nieuwdorp zijn zeker de Cobra's van dusdanig slechte kwaliteit dat de lont eraf kan vallen en het flitskruid naar buiten komt. "Statische elektriciteit kan dan al genoeg zijn om de bom af te laten gaan.*

En deze man noemt zich een vuurwerk expert?? Wat een lachertje:bonk:

Dit is mede de oorzaak dat onze hobby naar de ***** gaat. Iedere boeren*** kan nu zwaar vuurwerk bestellen met een muisklik. Vroeger moest je hier moeite voor doen en soms jaren lang contacten op bouwen en iemands vertrouwen winnen. Gaat helemaal naar de ***** zo.

Hier het bericht op het AD, is wat beter te lezen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...3/Politie-opent-jacht-op-Pools-vuurwerk.dhtml

Wat een leugens toch allemaal weer jongens. Vuurwerkterreur, bommen, cobra's van slechte kwaliteit? Nazi propaganda, dat is het. We weten allemaal dat het Nederlandse knalvuurwerk van belabberd slechte kwaliteit is. Als je een pak rotjes koopt kan je er op rekenen dat er een stuk of 50 niet afgaan, lontjes die er uit vallen, overal gelekt kruit in het pak rotjes omdat het rotzooi is. En nu willen ze gaan beweren dat Cobra's kruit lekken? Man man man

Controle met vuurwerk honden...natuurlijk. voorzover ik weet zijn er niet meer als 50 (correctie: 10 en 8 daarvan zitten altijd op schiphol) drugshonden in nederland. Denk je nu echt dat men speciaal honden gaat trainen om vuurwerk op te sporen? Ik kan het me niet voorstellen. Propaganda voor de politie idd.

Laatst bewerkt:
Flauwekul allemaal. Waarom zou de politie van Polen meewerken aan iets wat in Polen zelf gewoon legaal is? Dit gaat te ver en zal echt niet gebeuren. Propaganda ten top.

Polen verdient hier juist geld aan en zal zeker niet met de nsb politie van nederland meewerken. Komend op kwaliteit, ook een grote onzin. Cobra's zijn kwalitatief zeer goed en kruit zal nooit zo maar eruit vallen.

Voor de rest vind ik juist wel dat alle knallers boven de 5 gram niet in Nederland aanwezig moet zijn.

Het is flitskruit, geen flitskruid, kruiden staan in de tuin. Zegt weeral genoeg over het niveau van die journalisten.

De wetgeving in Polen is ook veranderd, vanaf 2015 is het gedaan met het legaal online bestellen van vuurwerk. Ze maken zich letterlijk druk in een uitstervend fenomeen, die verkopers gaan ginder echt geen gevangenisstraffen riskeren voor wat vuurwerk.

Back
Bovenaan