Politie jaagt in burger op vuurwerk

moontan

VWC lid

IJMOND - - Tijdens de dagen waarop vuurwerk wordt verkocht, controleert de politie met teams in burger op het illegaal afsteken ervan. Wie straks te vroeg met zijn pasgekochte rotjes gaat knallen, kan een boete krijgen van 90euro.Dat meldt de politie die in de IJmond de orde handhaaft in Beverwijk, Velsen, Heemskerk, Uitgeest en Wijk aan Zee. De verkoop van consumentenvuurwerk gaat op 28 december van start. De politie jaagt op die dag, en op 29 december op iedereen die zijn vuurwerk voortijdig afsteekt. Politieteams in burger gaan de straat op en wie wordt betrapt terwijl hij aan het ’knallen’ is, is erbij.

Vuurwerk afsteken mag pas officieel op oudejaarsdag tussen tien uur ’s ochtends, tot twee uur ’s nachts in het nieuwe jaar. Sommige gemeenten hebben nog strengere regels in de Algemene Plaatselijke Verordening gezet. Zo mag in Beverwijk het vuurwerk pas vanaf tien uur ’s avonds de lucht in op oudejaarsdag.

Wie gepakt wordt terwijl hij vuurwerk afsteekt voor oudejaarsdag, kan twee straffen krijgen. Minderjarigen krijgen een HALT-traject, wat neerkomt op een werkstraf. Meerderjarigen krijgen een proces-verbaal, wat feitelijk een boete van 90 euro inhoudt.

Wie betrapt wordt met illegaal vuurwerk, kan veel hogere straffen krijgen, zelfs een jarenlange celstraf behoort dan tot de mogelijkheden. Wie een illegale Cobra of Nitraatje afsteekt, kan volgens de wet zelfs tot twaalf jaar gevangenisstraf worden veroordeeld. Valt er een gewonde, dan is de strafmaat vijftien jaar.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/incoming/article5490671.ece/Politie-jaagt-in-burger-op-vuurwerk-

hahahah dit is echt niet normaal:

"Wie betrapt wordt met illegaal vuurwerk, kan veel hogere straffen krijgen, zelfs een jarenlange celstraf behoort dan tot de mogelijkheden. Wie een illegale Cobra of Nitraatje afsteekt, kan volgens de wet zelfs tot twaalf jaar gevangenisstraf worden veroordeeld. Valt er een gewonde, dan is de strafmaat vijftien jaar"

Als je iemand vermoord of dood schuld krijg je nog niet eens 5 jaar

Wat een geweldig bericht, echt gaaf...de vuurwerkverkoop start dit jaar een dag eerder, de 28e al....man, dat zullen veel mensen leuk vinden...bovendien wordt je vanaf de 30 e met rust gelaten en mag je dan al vuurwerk afsteken...:p

IJMOND - - Tijdens de dagen waarop vuurwerk wordt verkocht, controleert de politie met teams in burger op het illegaal afsteken ervan. Wie straks te vroeg met zijn pasgekochte rotjes gaat knallen, kan een boete krijgen van 90euro.Dat meldt de politie die in de IJmond de orde handhaaft in Beverwijk, Velsen, Heemskerk, Uitgeest en Wijk aan Zee. De verkoop van consumentenvuurwerk gaat op 28 december van start. De politie jaagt op die dag, en op 29 december op iedereen die zijn vuurwerk voortijdig afsteekt. Politieteams in burger gaan de straat op en wie wordt betrapt terwijl hij aan het ’knallen’ is, is erbij.

Vuurwerk afsteken mag pas officieel op oudejaarsdag tussen tien uur ’s ochtends, tot twee uur ’s nachts in het nieuwe jaar. Sommige gemeenten hebben nog strengere regels in de Algemene Plaatselijke Verordening gezet. Zo mag in Beverwijk het vuurwerk pas vanaf tien uur ’s avonds de lucht in op oudejaarsdag.

Wie gepakt wordt terwijl hij vuurwerk afsteekt voor oudejaarsdag, kan twee straffen krijgen. Minderjarigen krijgen een HALT-traject, wat neerkomt op een werkstraf. Meerderjarigen krijgen een proces-verbaal, wat feitelijk een boete van 90 euro inhoudt.

Wie betrapt wordt met illegaal vuurwerk, kan veel hogere straffen krijgen, zelfs een jarenlange celstraf behoort dan tot de mogelijkheden. Wie een illegale Cobra of Nitraatje afsteekt, kan volgens de wet zelfs tot twaalf jaar gevangenisstraf worden veroordeeld. Valt er een gewonde, dan is de strafmaat vijftien jaar.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/incoming/article5490671.ece/Politie-jaagt-in-burger-op-vuurwerk-

Ze rijden hier al jaren onderdekoffer rond in hun busjes, en wij weten ze er altijd uit te pikken dus een voordeel geeft het die agenten niet. En 12 jaar voor een nitraat? zelfs auto dieven zitten maar 5 jaar! Lang leve justitie! Je mag mensen "per ongeluk" doodslaan onder het mom van doodslag en 5 jaar krijgen, steek je een stukje illegaal vuurwerk af dan stellen ze het gelijk aan moord met voorbedachte rade.

Ze rijden hier al jaren onderdekoffer rond in hun busjes, en wij weten ze er altijd uit te pikken dus een voordeel geeft het die agenten niet. En 12 jaar voor een nitraat? zelfs auto dieven zitten maar 5 jaar! Lang leve justitie! Je mag mensen "per ongeluk" doodslaan onder het mom van doodslag en 5 jaar krijgen, steek je een stukje illegaal vuurwerk af dan stellen ze het gelijk aan moord met voorbedachte rade.

Illegaal vuurwerk afsteken/in bezit hebben is vele malen erger dan iemand mishandelen of vermoorden lijkt het.

Mischien dat we met z'n allen dus maar gewoon een nieuwe hobby moeten zoeken zoals het mishandelen van personen of lekker moorden als hobby.
Is naar mijn inzicht wel veel minder leuk voor ons(en de slachtoffers)
Maar de strafmaat is dan ook de helft kleiner/minder.
Dus hoe krom wilt men het hier in Nederland hebben???????

Het wordt tijd dat men in nederland eens stopt met die overdreven strijd tegen het illegale vuurwerk.
Dat het overdreven zware knalwerk streng wordt aangepakt oke,Maar qua sier vind ik dat men mits het verrantwoordt wordt gebruikt men zich wel wat coulanter kan opstellen.

hup holland hup dan doen ze alleen weer in nederland .
we moeten ons schamen voor dat optreden.
Je kan gvd nog beter een moord plegen dan illegaal vuurwerk inbezit hebben .
.... FIJNE FEEST DAGEN.......

Er zijn mensen die zich aan kindertjes vergrijpen en na 2 jaar weer in de samenleving staan, en dan zou jij 12 jaar de cel in gaan voor een 'nitraatrotje'?

facepalm.jpg

er staat iets verkeerd in:
verkoop gaat op 28 december van start, moet (neem ik aan) 29 zijn, toch?

verder erg jammer maar het is wel goed dat mensen die illegaal spul hebben boetes verwachten kunnen

hmz volgens mij maken ze ook een fout staat dater van af de 28e verkocht word maar bij mij weten is het pas van af de 29e tog ?:P

Wat zijn wij toch weer triest bezig hier in NL.... Wat voor *** werk heb je dan... beetje koters aan rennen. Ben jezelf nooit jong geweest... pffff

Volgensmij zijn er veel ergere dingen... (zie eerdere reacties)

Ze moesten zich schamen.

En die straffen daar ga ik me geen eens over uitlaten. Bewijst volgensmij voor de 10000e keer weer hoe slecht het kwa straffen met die land gesteld is... Voor mijn uilatingen hier krijg ik zeker ook straf? pfff wordt je toch niet goed van joh...

Laatst bewerkt:
Die loonslaven moeten ook maar van hun slavendrijvers hoor, Ilvan!
Er zijn er helaas ook bij die het leuk vinden om te jagen. Er is maar 1 manier om ze het plezier te ontnemen Ilvan: wachten met stoken tot 31-12 10:00 uur...

Die loonslaven moeten ook maar van hun slavendrijvers hoor, Ilvan!
Er zijn er helaas ook bij die het leuk vinden om te jagen. Er is maar 1 manier om ze het plezier te ontnemen Ilvan: wachten met stoken tot 31-12 10:00 uur...

Haha dat doe ik zeker hoor. Maar het is toch te triest voor woorden joh...

Toen ik een jaar of 12 was deed ik dat ook. Dat hun daar nog serieus naar opzoek gaan pfff... Er zijn volgensmij meer dan 100 andere zaken die 10x erger zijn...

Maargoed, ik wens ze veel suc6 en een leuke jaarwisseling toe :rolleyes:

Waarom denk je dat ze dat doen?

Sufferds die te vroeg afsteken oppakken is makkelijker dan het echte tuig pakken. Maar goed, het werk moet blijkbaar gewoon gedaan worden. Het aspect willekeur is in dit soort situaties alleen vervelend.

Jezus, wat is dit nou weer voor nieuws, heb ik net een autolading vuurwerk besteld komen ze met dit soort geintjes :sad: Zeker weten dat het hier niet rustig blijft met oud en nieuw hoor, weet niet wat ze hiermee op willen lossen.
Denk dat ik blij ben dat ik overdag in de vuurwerkwinkel werk, anders zou het echt niet goed met me gaan als dit bericht echt blijkt te zijn :mad:

Edit: gelukkig verhuis ik in januari uit beverwijk, *****stad :p Misschien maar even een dagje naar Velsen-Noord of ijmuiden dan maar..

och zal wel loslopen allemaal, aangezien je maar max 6 jaar celstraf voor moord krijgt haha, waar op papier naar gestreefd wil worden komt nauwelijks van toepassing in de praktijk... dus je kunt een billekoek verw88n en/of een boete

Haha ik voel me niet aangesproken hoor. We steken hier alleen meer dan 10KG af dus daar zouden ze ons wel mee kunnen pakken.

whahaha oke ik zal vast naar mn familie bellen dat ik de komende 12 jaar nietmeer langskom...:bonk:

Hoe krom kan de wet wel niet zijn!!!
Het moet toch niet gekker worden!!!
12 jaar krijgen voor illegaal vuurwerk, GA TOCH BOEVEN VANGEN:angry: stelletje debielen.

Back
Bovenaan