Politie en shells schieten

Grouver

VWC lid
Stel...

Je bent gezellig met wat mensen shells aan het afschieten (3 inch) op een veldje dat vlak aan een weg ligt.
Je schiet shells af, maar O NEE!
Het lont is aan maar er komt een politie auto aan rijden op die weg.

Nu vraag ik aan jullie,

Weet de politie wat shells zijn, en weten ze wat voor effect en knal ze geven.
Of patrouilleren ze gewoon rondjes en letten ze niet wie wat voor vuurwerk aansteekt.
En houden ze gewoon de boel op orde.

Kortom hoe groot is de kans dat de politie omkeert met hun wagen en jouw aanspreekt over de shells die je afschiet?

-Grouver-

Dat ligt er maar net aan wat voor agenten je treft. Shells zijn nou eenmaal verboden in nederland voor particulieren dus de kant dat ze er wat van zeggen is aanwezig. Je hebt er agenten bij die gelijk proces verbaal opmaken en alles in beslag nemen. Maar heb ze ook vaak zat zien kijken naar mensen die prof spul schoten om 12 uur.

Mijn ervaring met agenten is dat vaak de jongere agenten wat toffer zijn. Dan de wat oudere die kunnen vaak wat minder hebben van de jeugd. En zijn dan ook wat moeilijker.

Zorg in ieder geval als je shells schiet dat je het veilig doet, en op een veld met veel ruimte dan zullen ze er minder snel wat van zeggen. Als dat jij het gewoon in een woonwijk doet. Het is en blijft een risico dat weet je als je begint met dit spul.

Maar denk je dat het gros van de agenten weet wat shells zijn?
Of kijken ze er naar of het gewoon legaal Nederlands vuurwerk is.
Want kijk aan nitraten en vlinders kan je gewoon horen dat het hard is, dus illegaal.
Ik heb wel is gehad dat een agent mij aansprak op een single shot knal mortiertje.
Legaal in Nederland dus.
Maar omdat hij het hard vond klinken dacht hij dat het illegaal was.

Ik ben hier ook best benieuwt naar aangezien ik dit jaar ook ga beginnen met shells schieten. (Ik woon in een nieuwe wijk waar nog bijna geen huizen zijn gebouwt, dus nog genoeg ruimte:p)
Ik weet wel dat de agenten tijdens oud en nieuw zelf niet echt moeilijk doen met illegaal vuurwerk als je maar geen dingen sloopt. Ik zat vorig jaar in de avond ook lekker met trueno's te gooien samen met me broertjes en er kwam een politie auto langs. Ze stopten bij ons en zeiden; blaas geen dingen met vuurwerk op he. Toen zei ik nee daar doen we niet aan. En toen zei een van hun; oke mooi, nog een fijna jaarwisseling.
Maarja het ligt er gewoon aan wat voor agenten je treft en zolang je niet evaarlijk omgaat met vuurwerk.

Maar denk je dat het gros van de agenten weet wat shells zijn?

Zo ver ik weet hebben alle agenten een stoomcursus gehad over vuurwerk. De meeste weten wel wat shells zijn. In de media worden ze vaak herkend als mortierbommen of mortiergranaten. Zoals ik al zei het blijft een risico. Herkennen ze het spul en tref je een verkeerde agent dan ben je je spullen kwijt en kun je rekenen op een dik procesverbaal

en het is maar net wat hun opdracht is
want als het verkeers politie is dat de ronde doet laten ze je met rust
ik zou die shels maar uit je hoofd zetten want het is gewoon verboden :wink:

Gezien je je al afvraagt wat de gevolgen zijn vraag ik me wel af of je überhaupt door hebt wat shells zijn ?

3 inch shell en een cake zie je als een beetje copper natuurlijk direct :bonk: Ten eerste de vele hardere lancering en daarna een gigantisch effect als een copper dat niet ziet is ie toch behoorlijk blind denk ik :bonk:

Wat jij moet gaan afvragen of het de risico waard is om gepakt te worden ? eenmaal gepakt zul je nooit meer aan de bak komen in bedrijven die iets met de regering te maken hebben en dat zijn veel HEEL veel bedrijven!!!

Ben je van plan nog wat van je carrière te maken of ben je van plan 40 uur in de week bij Appie vakken te vullen voor een honger loontje ? aan jouw de keus mijn mening is laat die rotzooi links liggen.

Laatst bewerkt:
De gemiddelde agent ziet het verschil tussen een legale romeinse kaars en een pijp van 7,5 cm dik wel.

Ik denk dat je gewoon flink de *** bent als politie ziet dat je shells aan het schieten bent.

Zorg gewoon dat de politie je niet kan zien waar je ze af schiet.

Politie die patriouleert op oudjaarsdag heeft echt wel voorafgaande lessen gehad o.i.d. om te weten wat goed is en wat fout, Mij hebben ze ook aan gehouden. me tas gecontroleerd en alles nagechekt en hun wisten al wat vlinders en strijkers waren, en shells reken er maar op dat ze weten wat het zijn...:wink:

De meeste agenten zijn er niet op uit om op ouderjaars avond mensen op te sluiten.
Ik had het vorig jaar nog.
Ik steek een BSC af en net als het lontje aan staat komt er een politiebusje de hoek om. (waar ik mezelf al achterin zag zitten:D). Maar tot mijn blije verbazing was het enige wat hij zei: ''kijken jullie wel een beetje uit jongens"?
Waarop ik natuurlijk zei :''ja meneer, nog een fijne avond verder en een goed uiteinde''. ''jullie ook jongens''
Het ligt er maar net aan wat voor agent je voor je hebt.
Ik heb mazzel gehad, zeker omdat ik nog een rugzak naast me had staan waar 20grote Zink 901 stokken uit staken. :D
Mijn ervaring is dus: Als ze je overdag pakken ben je meestal de sjaak maar pakken ze je zo rond 01:00 á 02:00 dan zijn ze meestal wel chill.

Hey,

Met nieuwjaar heb ik nog nooit problemen gehad met de politie en heb ook nog nooit van derden gehoord dat men problemen maakte over illegaal vuurwerk.

Mensen die met knallers rond lopen overdag zullen ook eerder worden aangepakt als mensen die savonds illegaal SIER vuurwerk hebben. Mensen met de harde knallers overdag is namelijk de groep die dingen op blazen.

Natuurlijk zijn shells wel andere dingen als een gemiddeld persoon met illegaal siervuurwerk heeft. Echter voorzie ik geen problemen mits er maar op een juiste manier met het vuurwerk word omgegaan.

groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien je je al afvraagt wat de gevolgen zijn vraag ik me wel af of je überhaupt door hebt wat shells zijn ?

3 inch shell en een cake zie je als een beetje copper natuurlijk direct :bonk: Ten eerste de vele hardere lancering en daarna een gigantisch effect als een copper dat niet ziet is ie toch behoorlijk blind denk ik :bonk:

Wat jij moet gaan afvragen of het de risico waard is om gepakt te worden ? eenmaal gepakt zul je nooit meer aan de bak komen in bedrijven die iets met de regering te maken hebben en dat zijn veel HEEL veel bedrijven!!!

Ben je van plan nog wat van je carrière te maken of ben je van plan 40 uur in de week bij Appie vakken te vullen voor een honger loontje ? aan jouw de keus mijn mening is laat die rotzooi links liggen.

Nou gerwin,

Ik vraag me af of dat wel zo is wat jij hier vertelt.

En goede kennis van mij is 2 jaar geleden opgepakt met een deel van zijn oud en nieuw vooraad. Maar buiten een transactie bedrag zijn er geen verdere gevolgen geweest. (alleen bezit geen handel)

Lijkt me ook een beetje vreemd dat vuurwerk zo veel nare gevolgen heeft als wat jij op noemt!

Groeten,

Junky

Laatst bewerkt:
Hoezo of dat wel zo is ?

Als jij je papieren hebt om te mogen ontsteken.
Je hebt de juiste verzekering of werkt bij een bedrijf die dat heeft geregeld zoals wagenvoort of dream fireworks of weet ik veel welke.
Jij hebt een vergunning voor het opbouwen en ontsteken van (prof) vuurwerk op 1 jan of 31 Dec.

Dan staat er niks in de weg om prof te schieten maarja die papieren krijg je niet 123 en je dient er een opleiding voor te volgen zie ook het topic: Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt later die quote geplaatst en ik ging uit van laatste bericht die ik gepost had.

Maar dan nog heeft die kameraad van jouw nu een strafblad tenzij hij onder de 18 was want dan is het nu kwijt gegescholden.

Echter ben je ouder dan 18 dan sluiten gewoon veel heel veel deuren voor werk!

Hey gerwin,

De qoute heb ik idd later bijgeplaatst om je het nog even duidelijker te maken. Had je echter voor het voorval gewoon mijn hele bericht gelezen dan had je wel begrepen dat het niet bedoeld was mbt je post over het legaal schieten op oud jaars avond icm, vergunning.

Waarom ik twijfel over het strafblad nergens aan de bak meer komen verhaal is omdat degene waar ik over spreek 2 jaar terug is aangehouden nabij baarle tijdens een vuurwerk controle. Hierbij moest hij natuurlijk zijn achterbak openen en daar lagen wat leuke spulletjes in die hij zo juist had aangeschaft (alleen belgisch feest vuurwerk, en normale hoeveelheden) Hij kreeg een transactie bedrag aangeboden, welke best mee viel.

Zijn werk laat ik even buiten beschouwing, we zitten tenslotte op het internet, maar geloof mij. Je komt daar met een strafblad niet aan de bak.

Daarom vind ik het heel raar dat jij hier beweerd dat je een strafblad krijgt voor wat vuurwerk, ik zou dit persoonlijk ook heel erg zwaar vinden. We zitten immers in nederland waar je zelfs met een kilotje coke een half uur later en 2 bakkies koffie op straat staat!

dusja, onder bouw aub eens dat je een strafblad op loopt met wat vuurwerk....

Groeten,

junky

Ik denk dat een strafblad een te groot woord is. Bij kleine vergrijpen als een beetje FEESTvuurwerk over de grens brengen, daarvoor krijg je denk ik een aantekening. Mijn broertje heeft ook een aantekening en geen strafblad voor een niet nader te noemen delict. :p Zoals ik het begrepen heb heeft hij een aantekening die na 5 jaar verdwijnt. :)

Back
Bovenaan