Politie: distributie illegaal vuurwerk gaat nu via drugslijnen

Dit soort berichten geven mij altijd bedenkingen over de mate van waarheden/moderne propaganda/professionaliteit van journalisten en nieuws mediums. Zijn genoeg freaks hier op dit forum die net zoals ik wel weten hoe de vw wereld in elkaar steekt. En dan wederom zoveel onzin lezen in dat smerige linkse ad blad. Zegt voor mij genoeg dat je elk maar dan ook elk item in het nieus juist niet voor lief moet nemen, waar het dan ook over gaat. Het is erg jammer dat figuren zoals jenssen geen groter podium krijgen om dit linkse propaganda aan het licht te kunnen brengen.

Juist doordat de illegale handel groeit krijg je meer duistere figuren.

Hieronder het bericht waar fireworkfanatic het over heeft, meesterlijk deze!!

Versteegh_F1
Ik zeg dit al jaren lang. en nu weer. waarom telkens dat negatieve geleuter over "jaaa het moet verboden worden" en weet ik veel hoeveel andere nutteloze argumenten. Waarom draaien we de boel niet om? Is het niet gek? Ieder jaar wordt er meer en meer LEGAAL vuurwerk uit de handel gehaald, en komt er steeds meer ILLEGAAL vuurwerk het land in via verschillende wegen.
Waarom niet juist het legale veilige vuurwerk promoten? goedkoper maken? een groot deel van de bevolking heeft plezier in het afsteken van vuurwerk, en hun plezier wordt verziekt door jongeren die niet om kunnen gaan met al verboden vuurwerk.
Dus waarom er niet voor zorgen dat het legale vuurwerk aantrekkelijker wordt om aan te schaffen, en strenger controleren op de import van illegaal vuurwerk vanuit het oostblok en spanje, Italië? Zo wordt de drang minder groot om zooi te gaan importeren.
Laten we ervoor zorgen dat iedereen kan genieten van oud en nieuw, zonder letsel en vernielingen. maar met mooi en veilig vuurwerk!
15

Ruudzz
1 dag geleden
Als vuurwerk niet verboden wordt, dan ben ik het inderdaad eens met wat je zegt. Maar dan ook strenge handhaving op wanneer er vuurwerk wordt afgestoken: echt alleen op oudejaarsdag. Ervoor of erna: niet alleen Stichting Halt maar ook een dikke boete voor de ouders.
1

Wakkie_Kwakkie
1 dag geleden
Waarom klaagt toch altijd iedereen er zo over. Boeiend het is maar 2 dagen per jaar laat die kinderen toch fijn knallen. Niet zo van dat benauwde, maar dat illegale vuurwerk is wel een dingetje inderdaad!
1

Ruudzz
1 dag geleden
Het is wekenlang hier in de Randstad. Als het alleen op oudjaarsdag was prima, maar het is echt wekenlang, met zware knallen waar ik me helemaal rot van schrik en nog een half uur tot een uur last van heb. Zo zou je je toch niet moeten hoeven voelen in je eigen huis?

Je kunt me een aansteller noemen, maar wees dan vooral blij dat je er zelf niet zo last van hebt als ik. Kan er ook niks aan doen dat het zo erg is :/

J_Post_ddaead
1 dag geleden
Ik heb er zelf gelukkig weinig last van, maar kan me heel goed voorstellen dat het geen pretje is inderdaad om het zacht uit te drukken.
Ik wil vooral mijn bewondering even uitspreken over de open houding die u heeft tegenover vuurwerk, ondanks dat het voor u persoonlijk toch enigszins belemmerend werkt (is niet helemaal de goede woordkeuze, maar goed).

Als de handhaving en sancties strenger worden, kunnen we wellicht een hele hoop irritatie en overlast al wegnemen, zonder nog meer in een kat- en muis spelletje te komen met nog hardere knallen (want als er geen legaal vuurwerk meer is, komt alles uit het buitenland)

Mmmmh
1 dag geleden
...dat gaat dan vast net zo goed als met drugs? Hou toch op! Verbieden die troep en keihard aanpakken.
Als je de gigantische rookwolken ziet die wereldwijd vrijkomen tijdens de jaarwisseling ben je wat mij betreft niet goed bij je verstand als je daar nu nog steeds mee doorgaat. Het toont gewoon aan dat het klimaat en het milieu je geen ene ruk interesseert en jouw pleziertje vóór alles gaat.
1

Versteegh_F1
1 dag geleden
milieu interesseert mij inderdaad minder dan dat het jou interesseert blijkbaar. Ik zie dit soort dingen door de vingers. Er zijn veel grotere problemen buiten die 6 uurtjes om die voor milieuvervuiling zorgen.
Plezier is ook nodig in de samenleving. Oke voortaan maar op de bank zitten, aftellen, glaasje klinken en terug naar bed? hou toch op zeg je mag het jaar wat mij betreft keihard inluiden met vuurwerk! en het is ook nog mooi!
1

J_Post_ddaead
1 dag geleden
De vraag is hoe schadelijk die 6 uurtjes nou echt zijn. Dat blijkt dus reuze mee te vallen. Uit mijn hoofd ordegrootte 1% van de uitstoot van die dag door andere bronnen zoals industrie en verkeer.

Ik snap het sentiment heel goed, en het is in principe ook niet veel meer dan een pleziertje. Maar als het om zowel milieu als veiligheid gaat, zijn er voor beide onderwerpen andere punten die in de spotlight zouden moeten staan, omdat daar veel meer winst te behalen is (slim investeren van middelen en tijd)

Mmmmh
1 dag geleden
...nieuwe cijfers heb ik niet, maar in 2013 werd 65.000 ton legaal vuurwerk de lucht in gejaagd. In Nederland. 65.000 ton!

De enige manier hoe je dit probleem oplost is door legalisatie van Cat. 3 vuurwerk. Toch, groenlinks? Met jullie harddrugs? :bye:

Back
Bovenaan