Politie bestookt met explosieven

Babiloot

VWC lid
Veel politiemensen zijn deze jaarwisseling bestookt met zwaar vuurwerk, dat eigenlijk te typeren is als explosieven. Dat zei vice-voorzitter Wiep van de Pal van de politievakbond ACP woensdag op Radio1. 'Vuurwerk is een verhullende term voor de explosieven die worden gegooid.' Uit meldingen die politiemensen deden op een speciaal meldpunt, leidt Van de Pal af dat het bestoken van de politie met vuurwerk is toegenomen.

De melding van diverse politiekorpsen dat de jaarwisseling relatief rustig is verlopen, zegt Van de Pal niet zoveel. 'Ik snap best dat ze het afzetten tegen voorgaande jaren, maar als jet het hebt over tientallen incidenten en honderden gewonden, dan kan ik niet met droge ogen beweren dat het allemaal wel meevalt. Hij noemt het verder 'onbestaanbaar' dat mensen 'hulpverleners, die jou overmorgen zouden kunnen redden, hinderen in hun werk'.

De vakbondbestuurder roept minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie op te onderzoeken 'hoe het zware illegale vuurwerk hier naar binnen komt en hoe je dat kunt keren'.

Ad.nl

Er staat ik de kop de tekst explosieven.
Waarom dan toch weer een verband maken met vuurwerk.
Het knalwerk wat met tegenwoordig op de markt zet heeft ook totaal niets meer met vuurwerk te maken.
Natuurlijk wil ik niet hypocriet overkomen want ook ik vind flinke doffe klappen geweldig.
Maar ik zie deze liever in de lucht door een shell of profblok en op de grond door mooi matten geweld.

Vroeger in mijn jeugd was je stoer als je strijkers had maar tegenwoordig tel je volgens mij alleen nog mee als je een staafje tnt of blokje semtex bij je hebt.

Knalwerk blijft iets geweldigs maar is een goede kwalitatieve nitraat niet gewoon voldoende.
Een verbod lijkt me niet op handen maar door de cobra 6,bigboy,delova,uitjes en sucubus etc krijgt men wel ssteeds meer draagvlak voor een verbod.

Dus voor je iets leuks voor je koopt legaal of illegaal denk er dan aan wat dit voor gevolgen kan hebben tegenover je hobby.
En ik weet wel zeker dat de meeste er mee omgaan zoals het hoord.
Maar er zijn altijd personen die denken dat stunten of dingen opblazen cq vernielen hun algemene status verhogen.

Dus laten wij ons opstellen als de engelen der pyrotechniek en beschermers van onze vuurwerk traditie en een vuist maken tegen eeen verbod en de misbruikers van het vuurwerk.

Gr

ze kunnen beter een alcohol verbod in gaan stellen dan heb je veel minder ellende.
volgens mij heeft bijna iedereen die drank op heeft een iq van -50 en gaat dan dit soort achterlijke dingen doen.

mag hopen dat de daders gewoon even 10 jaar moeten zitten voor doodslag ( dit vind ik wel wat erger dan een containertje lawinepijlen verhandelen )

als je illigaal spul gewoon veilig met voldoende ruimte afsteekt is er niks aan de hand en laat de politie je zelfs je gang gaan de 31ste alleen zulke achterlijke mongolen verneuken zo onze passie.

Politie bestookt met explosieven
rpg-7.jpg

Back
Bovenaan