Politie alleen in actie voor zware knal

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
DEVENTER - Het ontbreekt de politie naar eigen zeggen aan capaciteit om actief te controleren op te vroeg afgestoken vuurwerk. ,,Wij komen alleen in actie bij de meldingen van echt zware knallen'', zegt een woordvoerder van de politie. ,,We hebben niet genoeg mensen om voor elke knal te gaan rijden.''

De gemeente trekt volgens een woordvoerder bij de bestrijding van vuurwerkoverlast 'samen op met de politie'. Op de Vijfhoek controleren politie en gemeente wél extra op illegaal vuurwerk. Op social media verschijnen de laatste weken geregeld klachten over het vroeg afsteken in die wijk, waar veel jongeren wonen. Ook vorig jaar concentreerde een groot deel van de vuurwerkoverlast zich daar, blijkt uit cijfers van GroenLinks. ,,Het lijkt wel dynamiet'', aldus een klager. Volgens Tjeerd van der Meulen, fractievoorzitter van die partij, wordt met name op het Andriessenplein al volop geknald.

Boetes
De extra controles op de Vijfhoek leveren niet automatisch iets op: jongeren die te vroeg vuurwerk afsteken verplaatsen zich vaak snel en zijn daardoor vaak maar moeilijk te betrappen. Een controle 'in burger' van wijkagenten en handhavers van de gemeente op de Vijfhoek afgelopen week, leidde dan ook niet tot boetes.

Bron

Hier lijkt het ook vaak op dynamiet maar ook vaak op bommen sommige knallen lijken zelfs wel op granaten en heel soms lijken de klappen wel op landmijnen.

Hier lijkt het ook vaak op dynamiet maar ook vaak op bommen sommige knallen lijken zelfs wel op granaten en heel soms lijken de klappen wel op landmijnen.

Een vergelijking met een atoombom is hier dan ook zéker niet misplaatst. Loopt echt de spuigaten uit tegenwoordig...

Dit is echt om te huilen... :bonk:

Mensen hebben tegenwoordig veel te vrije tijd zei mijn overgroot-opa pas. Ik sluit niet uit dat de beste man gelijk heeft. Zwaar leven heb je toch ook als je je druk moet maken over wat knallen. :bonk:

afgelopen nacht zo rond een uurtje of 03.00 nog een beste klap mogen horen .
En ik herhaal mogen horen !!! :cool:
Niet iedereen houd er van en het kan om ik weet niet hoeveel redenen zijn waarom en dat begrijp ik .
Als ik de harde klap zo wat vlak rond mijn deur had gehad was ik daar ook niet vrolijk van geworden .
Want ja je wilt gewoon slapen rond die tijd .
maar als zo n knal uit de verte komt ... nou en !?
maar goed je weet nooit waarom mensen klagen .
Het beste is je niet te veel van al de knallen aan te trekken .

Ik vind de vergelijking met dynamiet/"bommen" niet zo heel erg verkeerd. De laatste jaren lopen zoveel mensen rond met C6/Cipolla's e.d. dat je eigenlijk niks tegen de vergelijking met een explosief in kunt brengen qua geluidsniveau.

Zie onderstaande video waarin te zien is dat een Cipolla evenveel dB produceert als 71 gram semtex

qua geluidsniveau niet nee, maar de kracht wel degelijk!
kijk wat de schade is van die cipolla, en dan de schade van semtex.
dus alsnog een vergelijking van niks met explosieven vs vuurwerk in de media.

qua geluidsniveau niet nee, maar de kracht wel degelijk!

Waar de gewone burgers van schrikken is het geluid. De klap. Die is voor ons "cool", "Gaaf", "lekker" en wij denken misschien "Niet zeuren". Maar voor veel anderen is dat schrikken simpelweg meestal niet leuk. Ik denk dat zelfs mensen die genieten van vuurwerk tijdens O&N hier zo over kunnen denken. Dus je kunt hiermee mensen in het anti-kamp 'duwen'...

Steek niet te vroeg af, moedig dit ook niet aan; je wakkert de anti-vuurwerk gevoelens alleen maar aan.
Het gaat hier gewoon om rekening met elkaar houden.

Dat de schade van Semtex groter is (/kan zijn), dat snappen wij allemaal, maar dat is hier nu bijzaak. Het stukje gaat over de geluidsoverlast.

-steekt 90shots matje aan- ik dacht dat ik een ak47 hoorde
elke dag heb ik last van honden die blaffen, lijken wel beren waar kan ik melding doen :bonk:
volgens mij woont iedereen al heel lang in Nederland en weten ze wel wat knallen zijn tenzij je op de afsluitdijk woont

sorry maar ik vind je echt een piepert , we zijn allemaal jong geweest toch

Sorry maar dat is toch gewoon aso? We zijn allemaal jong geweest heeft er niks mee te maken. Als dit midden in de nacht vlak bij je huis gebeurt zit je recht op in bed. Als je echt niet kan wachten met wat afsteken, doe dat dan ergens buiten af of zo en houdt rekening met een ander.

Sorry maar dat is toch gewoon aso? We zijn allemaal jong geweest heeft er niks mee te maken. Als dit midden in de nacht vlak bij je huis gebeurt zit je recht op in bed. Als je echt niet kan wachten met wat afsteken, doe dat dan ergens buiten af of zo en houdt rekening met een ander.

S nachts kan je wel lekker wegkomen zonder gepakt te worden.:p en je kan mensen lekker laten schrikken :bonk:. Nee je hebt gelijk, als je wilt knallen moet je daarmee anderen niet tot last zijn. En al helemaal niet s nachts.

Het punt is wel dat als je iets illegaals hebt, hoor je er meestal niks van. Drugshandelaren gaan naar een steegje en zo zou het ook met vuurwerk moeten gaan. Ga gewoon ergens naar de bossen, of rustig landweggetje, waarbij je vooral geen ouderen tot last ben en knal gewoon wat en verlaat het weer. Helaas is dit land zo klein dat er overal wel iemand is die je hoort. Het beste is wachten, maar helaas kan niet iedereen dat. Over de media word ik al elk jaar moe van en helaas moet alles politiek correct zijn dusja..

Back
Bovenaan